Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 sierpnia 2025, 14:06

Ten błąd w Baldur's Gate 3 jest jak karaluch. Larian go „usunął”, a on wrócił po tygodniu

Larian Studios było prawie pewne, że tym razem rozprawiło się ze znanym błędem w Baldur's Gate 3. Jednakże wystarczyło kilka dni, by znany bug powrócił do gry.

Źródło fot. Larian Studios.
i

Ukochany bug z Patcha 8 Baldur’s Gate 3 powrócił do życia, mimo wysiłków studia Larian.

W zeszłym tygodniu wydawało się, że graczom przyjdzie pożegnać się z dziwacznymi portretami postaci. Bug ten był obecny od początku gry (via Reddit), ale dla niektórych stał się szczególnie widoczny po premierze ostatniej, ósmej wielkiej aktualizacji do „trzeciego” Baldur’s Gate w połowie kwietnia – sprawiał, że gra dziwnie kadrowała portrety bohaterów.

Pod koniec lipca zespół Larian Studios wypuścił mały patch do BG3. Na liście wprowadzonych zmian znalazło się też naprawienie właśnie tej usterki. Bug Zooma (od komunikatora do wideorozmów – a raczej osób, które miały podobny problem z kadrowaniem przy korzystaniu z tej usługi) wydawał się być pieśnią przeszłości.

Na nieszczęście (?) dla miłośników Wrót Baldura, ten błąd okazuje się równie żywotny, co karaluch. Nie minął tydzień, a już gracze zauważyli kolejne przykłady działania tej usterki w nowej wersji gry (via serwis Reddit).

Bug z Baldur’s Gate 3 powrócił.Źródło: Reddit.

Po prawdzie gracze nie są zaskoczeni. Sam Larian pisał w ostatnim ogłoszeniu, że naprawił „prawdopodobnie tym razem na pewno” ten problem. Fani są bardziej rozbawieni zarówno żywotnością tego buga, jak i zabawnym kadrowaniem postaci, które miejscami aż prosi się o zrobienie nowego mema.

  1. „Zaczęliśmy od zera i do zera możemy wrócić”. Rozmawiamy z twórcami Baldur’s Gate 3 – Swenem Vincke i Adamem Smithem
  2. Recenzja Baldur’s Gate 3 – RPG na dychę i na lata
  3. Baldur’s Gate 3 – poradnik do gry

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej