Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

Source Engine - newsy i ciekawostki

Powstaje Garry's Mod 2. Może wykorzystać silnik Half-Life: Alyx
Powstaje Garry's Mod 2. Może wykorzystać silnik Half-Life: Alyx

Aquma, 30 marca 2020, 09:40

Garry Newman – deweloper znany ze stworzenia modyfikacji do Half-Life 2 pod tytułem Garry’s Mod, która następnie została wydana jako samodzielny produkt – zapowiedział, że pracuje nad nową wersją swojej produkcji.

Counter-Strike: Global Offensive - instalacja złośliwego oprogramowania przez fragi
Counter-Strike: Global Offensive - instalacja złośliwego oprogramowania przez fragi

Góral, 22 lipca 2017, 11:04

W serwisie oneupsecurity.com opublikowano ciekawą informację związaną z luką w grach korzystających z silnika Source, w tym Counter-Strike: Global Offensive i Team Fortress 2. Jedna z niedoróbek narzędzi SDK pozwalała na zdalne zainstalowanie złośliwego oprogramowania poprzez zabicie swojej ofiary w grze.

SteamOS powstaje przy wsparciu Nvidii
SteamOS powstaje przy wsparciu Nvidii

Orlov, 26 września 2013, 13:25

Zapowiedziany w poniedziałek system operacyjny Valve, stanowiący rozszerzenie platformy cyfrowej dystrybucji Steam, powstaje przy wsparciu producenta kart graficznych Nvidia. Steam Machines mogą więc działać na bazie układów marki GeForce.

Prace nad silnikiem graficznym Source 2 trwają co najmniej od 2010 roku
Prace nad silnikiem graficznym Source 2 trwają co najmniej od 2010 roku

Góral, 26 lutego 2013, 09:39

Internetowe CV pracownika Valve - Toma Leonadra - potwierdziło, że prace nad drugą generacją technologii Source znajdują się na zaawansowanym etapie. Nowy silnik tworzono już w listopadzie 2010 roku.

Szef Valve: Pracujemy nad Source 2 i Ricochet 2 (czyli Half-Life 3)
Szef Valve: Pracujemy nad Source 2 i Ricochet 2 (czyli Half-Life 3)

Aver, 12 listopada 2012, 11:00

Gabe Newell spotkał się z przedstawicielami amerykańskiego forum 4chan, którzy przybyli do siedziby firmy Valve z okazji jego 50. urodzin. Po złożeniu życzeń i rozpakowaniu prezentu znalazł trochę czasu, aby odpowiedzieć na ich pytania. Potwierdził przy tym prace nad silnikiem Source 2 oraz Ricochet 2, co uznaje się za nazwę kodową Half-Life 3.

Premiera Black Mesa – darmowej, odświeżonej wersji gry Half-Life
Premiera Black Mesa – darmowej, odświeżonej wersji gry Half-Life

Aver, 14 września 2012, 17:29

Krótko przed godziną 17:00 została udostępniona darmowa, samodzielna modyfikacja Black Mesa, będąca odświeżoną wersją gry Half-Life z 1998 roku. W najbliższym czasie tytuł powinien zadebiutować na platformie dystybucji cyfrowej Steam.

Black Mesa: Source coraz bliżej – nowe obrazki i rosnąca popularność na platformie Steam Greenlight
Black Mesa: Source coraz bliżej – nowe obrazki i rosnąca popularność na platformie Steam Greenlight

Aver, 10 września 2012, 11:31

Projekt Black Mesa: Source, odtwarzający grę Half-Life z 1998 roku na silniku Half-Life 2, od niedawna gości na platformie Steam Greenlight, gdzie jest jedną z najpopularniejszych pozycji. W miarę zbliżania się premiery tytułu poznaliśmy kilka nowych screenów z tej ciekawie zapowiadającej się produkcji. W sieci można także pobrać jej oficjalną ścieżkę dźwiękową.

Black Mesa: Source, czyli nowe szaty Half Life'a – dwa gameplaye wyciekły do sieci
Black Mesa: Source, czyli nowe szaty Half Life'a – dwa gameplaye wyciekły do sieci

luckie, 7 sierpnia 2012, 10:55

W Internecie pojawiły się dwa gameplaye z Black Mesa: Source, fanowskiego moda mającego dać światu Half-Life'a w odświeżonej grafice. Aż się łezka w oku kręci na widok dobrze znanych lokacji w nowej oprawie. Zobaczcie jak się ma ten ambitny projekt!

Firma Valve pracuje nad kolejną generacją silnika Source?
Firma Valve pracuje nad kolejną generacją silnika Source?

Sarge, 6 sierpnia 2012, 11:00

Wiele wskazuje na to, że firma Valve przygotowuje kolejną generację popularnego silnika Source. Spekulacje na ten temat pojawiły się po ujawnieniu kodu źródłowego narzędzia Source Filmmaker, całkiem niedawno udostępnionego przez amerykańską korporację.

Sprzedano ponad 250 tysięcy egzemplarzy gry Dear Esther
Sprzedano ponad 250 tysięcy egzemplarzy gry Dear Esther

Muninn, 19 lipca 2012, 11:56

Przedstawiciel studia thechineseroom poinformował, że gra Dear Esther osiągnęła wynik 250 tysięcy sprzedanych egzemplarzy. Niewątpliwie przyczyniła się do tego wyprzedaż na serwisie Steam.

Source Filmmaker udostępniony za darmo na Steamie
Source Filmmaker udostępniony za darmo na Steamie

Muninn, 11 lipca 2012, 10:53

Na serwisie Steam ukazała się wersja beta programu Source Filmmaker, umożliwiającego na projektowanie własnych animacji. SFM korzysta z silnika graficznego Source i pozwala na wykorzystanie dużej liczby postaci i rekwizytów, pochodzących z gry Team Fortess 2.

Start beta testów Source Filmmaker - narzędzia do tworzenia filmików na silniku Source
Start beta testów Source Filmmaker - narzędzia do tworzenia filmików na silniku Source

Sarge, 28 czerwca 2012, 13:10

Source Filmmaker to specjalne narzędzie służące firmie Valve do tworzenia krótkich filmików na silniku Source. Teraz twórcy udostępniają ten program graczom - na razie jedynie w formie zamkniętej bety, ale z czasem wszyscy będą mogli sprawdzić jego możliwości.

Deep otrzymał zwiastun – film na silniku Source, który tworzy reżyser „9”
Deep otrzymał zwiastun – film na silniku Source, który tworzy reżyser „9”

Hed, 12 czerwca 2012, 15:11

Pojawił się zwiastun filmu animowanego Deep, który powstaje na silniku Source. Kooperacja między znanym reżyserem, wziętym studiem animacyjnym i firmą Valve zapowiada się całkiem ciekawie.

Dear Esther - gra przygodowa na silniku Source zadebiutuje już 14 lutego
Dear Esther - gra przygodowa na silniku Source zadebiutuje już 14 lutego

Len, 18 stycznia 2012, 15:00

Poznaliśmy właśnie datę premiery innowacyjnej gry przygodowej Dear Esther. Pojawi się ona na runku 14 lutego. Ponadto twórcy opublikowali pierwszy zwiastun z głosem narratora w tle, który będzie nam towarzyszyć przez całą rozgrywkę.

Valve zamierza pozostać przy obecnej generacji silnika Source

Olek, 15 maja 2011, 15:00

Gabe Newell, szef Valve Corporation zdementował pogłoski o planach stworzenia całkowicie nowej wersji Source Engine. Zamiast tego firma chce dalej rozwijać obecną technologię, korzystając z takich jej zalet jak stabilność i dojrzałość. To oznacza także, że kolejne gry deweloperów z Valve bazować będą na 7-letnim już silniku.