Firma Valve pracuje nad kolejną generacją silnika Source?
Wiele wskazuje na to, że firma Valve przygotowuje kolejną generację popularnego silnika Source. Spekulacje na ten temat pojawiły się po ujawnieniu kodu źródłowego narzędzia Source Filmmaker, całkiem niedawno udostępnionego przez amerykańską korporację.
Marcin Skierski
Serwis ValveTime informuje, że firma Valve pracuje nad nową generacją popularnego silnika Source, powołując się na dane zebrane przez niejakiego Barnza. Zostały one zgromadzone na podstawie kodu źródłowego niedawno udostępnionego narzędzia Source Filmmaker.
Podobno występuje w nim przynajmniej ponad 60 odwołań do silnika nazywanego „Source 2” lub „Source 2 nowej generacji”. Trudno przypuszczać, by tego typu określenia pojawiały się w kodzie źródłowym Source Filmmaker przez przypadek. Oznaczałoby to jednocześnie, że firma Valve w najbliższym czasie zamierza wymienić dość przestarzałą już technologię na jej nowszą wersję.

Pojawia się także wzmianka o czymś nazywanym „Hybrid”. Redaktorzy serwisu ValveTime spekulują, że może chodzić o podstawę tego, na czym działa Source 2. Poza tym, jeden z użytkowników forum Facepunch odnalazł w kodzie źródłowym Source Filmmaker ikony przedstawiające różne narzędzia wykorzystywane w Source 2.
Warto również zwrócić uwagę na opis silnika Source na oficjalnej stronie internetowej Valve Software. Oprócz przedstawienia najważniejszych atutów tej technologii pojawia się również zdanie, że „stanie się ona jeszcze lepsza”. Może to być odniesienie właśnie do nowej generacji Source, choć firma Valve niczego takiego oficjalnie nie zapowiedziała.
Source to trójwymiarowy silnik opracowany przez Valve, wykorzystywany w grach na PC, Maca, PlayStation 3, Xboksa 360, czy starszego Xboksa. Technologia zadebiutowała w strzelaninach Half-Life 2 oraz Counter-Strike: Source Następnie silnik trafił do takich serii jak Portal, Left 4 Dead, czy drugiej odsłony Team Fortress.
Więcej:Wielka awaria Steam. Serwery znów mają problemy, sklep jest niedostępny
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
Kazioo Senator
@Kamiz121
Oczywiście technologia idzie do przodu i nawet takie starożytne rozwiązania jak BSP na tym sporo zyskują (łatwa optymalizacja pod nienajnowsze komputery), ale z drugiej strony od wielu lat istnieją już o wiele bardziej efektywne metody. To jest technologia stworzona z myślą o ciasnych korytarzach, statycznych strukturach i zoptymalizowana pod wykorzystywanie wielu małych pomieszczeń, co sprawdzało się wyśmienicie na starych komputerach i pierwszych FPS-ach.
Oczywiście Valve ma tak dobrych artystów, że potrafią estetyka nadrobić wszelkie braki technologiczne. Tak już było z Half-Lifem 2, który wyszedł w tym samym czasie co nieporównywalnie lepszy technologicznie Far Cry, a mimo to Valve zrobiło na wielu graczach (i na mnie) lepsze wrażenie.
Chudy The Barbarian Legend

Czas najwyższy, ale moim zdaniem Source został już "trochę" w tyle w stosunku do dzisiejszych silników typu UE3 czy CryEngine.
Kamiz121 Centurion

To że "podobno" będzie korzystać z formatów bsp to wcale nie znaczy że nadal będą długie loadingi i małe mapy...
Kazioo Senator
Piszą, że ponoć ma nadal korzystać z formatu map BSP (uważane za największy archaizm już od lat w grach Valve i serii Call of Duty), który Carmack opracował na potrzeby Doom I 20 lat temu i udoskonalił dla Quake I.
HAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHHAHHAHAHAHHAHAHAH.
Jeśli to prawda, to z "nowym" silnikiem będzie to miało tyle wspólnego, co kot napłakał.
Witajcie z powrotem długie loadingi, małe mapy, kanciate lokacje i niski limit obiektów na mapie.