Prace nad silnikiem graficznym Source 2 trwają co najmniej od 2010 roku

Internetowe CV pracownika Valve - Toma Leonadra - potwierdziło, że prace nad drugą generacją technologii Source znajdują się na zaawansowanym etapie. Nowy silnik tworzono już w listopadzie 2010 roku.

futurebeat.pl

Kamil Zwijacz

O tym, że Valve pracuje nad silnikiem Source 2 wiemy od kilku miesięcy, gdy Gabe Newell, szef firmy, wyjawił informacje na jego temat podczas spotkania z fanami. Teraz otrzymaliśmy niejako kolejne potwierdzenie tego faktu, gdyż na serwisie LinkedIn na profilu Toma Leonarda, pracownika „Zaworu”, pojawił się opis stanowiska starszego dewelopera przy tworzeniu drugiej generacji popularnej technologii.

Source 2 – nowa generacja popularnej technologii. - Prace nad silnikiem graficznym Source 2 trwają co najmniej od 2010 roku - wiadomość - 2013-02-26
Source 2 – nowa generacja popularnej technologii.

Z jego profilu możemy jeszcze wyczytać, że silnik graficzny tworzony jest już przynajmniej od listopada 2010 roku, kiedy to Tom został zaangażowany do pracy nad Source 2. Oczywiście nie jest to żaden wyznacznik i zapewne przy silniku dłubano już wcześniej. Rzuca to jednak nowe światło na wypowiedź Newella, który w maju 2011 roku mówił, że Valve nie ma zamiaru bawić się w nową generację, bo z obecnej można jeszcze wiele wycisnąć. Widocznie jednak zmieniono zdanie. W chwili obecnej nie dysponujemy większą ilością informacji, ale śmiało można zakładać, że Valve zbroi się na nową generację konsol.

Source ukazał się w 2004 roku wraz z grą Counter-Strike: Source. Technologia była projektowana z myślą o strzelankach, jednak w późniejszych latach znajdowała zastosowanie także w innych gatunkach. Popularnymi grami opartymi na tym silniku są chociażby obie części Left 4 Dead, Half-Life 2 czy też Portal 2.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2013-02-26
13:01

UbaBuba Generał

Fizyka otoczenia drogi kolego zalezy od tego jak dobre skrypty przygotuje Valve w swoich grach.
Przyklad - BF3, gdzie mamy widowiskowe wrecz rozwalki scian, ale wszystko to jest skrypt, i wszystko poza tym co oskryptowane, jest "niezniszczalne".

To samo bedzie z Source 2. Nie ma zmiluj sie, bo tu juz nie chodzi o ograniczenia mocy sprzetu, tylko trudnosci w zrobieniu gry gdzie wszystko mozna rozwalic, to zaburzylo by gameplay i znacznie utrudnilo proces jej tworzenia.
Bo po co szukac wyjscia skoro mozna sobie granatami rozwalic sciane, plot czy jakies nic nie majace wspolnego z fabula drzwi do chatki, ktore we wszystkich grach sa niezniszczalne. xD

Komentarz: UbaBuba
2013-02-26
13:17

zanonimizowany768165 Legend

Oby pojawiły się równie dobre animacje postaci (szczególnie twarzy), do dzisiaj budzi podziw.
No i najlepsza rola kobieca, regularnie oszpecana w Cinematic do dzisiejszych standardów urody.

Komentarz: zanonimizowany768165
2013-02-26
13:22

mikmac Legend

a czy przypadkiem do Source (HL2) nie byl podpiety Havok? I to on odpowiadal za fizyke i sam source nie mial nic do tego?

Komentarz: mikmac
2013-02-26
13:24

Ambitny Łoś Legend

Ambitny Łoś

Pewnie na E3 będzie zapowiedź nowego Half-Life'a, już na next-geny.

Komentarz: Ambitny Łoś
2013-02-26
20:21

Kazioo Senator

Source, tak jak CryEngine czy Unreal Engine, to SILNIK GRY, a nie sam silnik graficzny (który jest tylko jednym z mnóstwa modułów).

Komentarz: Kazioo

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl