Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

prognozy - newsy i ciekawostki (3)

Sprzedaż Switcha może pobić wynik Wii
Sprzedaż Switcha może pobić wynik Wii

Miłosz Szubert, 23 marca 2017, 10:55

Eric Bright, dyrektor sprzedaży w sklepie GameStop, jest pod ogromnym wrażeniem tego, jak na rynku radzi sobie Nintendo Switch. Jego zdaniem najnowsza konsola giganta z Kioto przebije liczbą sprzedanych egzemplarzy Wii, które do dziś rozeszło się w ponad 100 milionach sztuk.

Nintendo Switch zarobi na siebie od pierwszego dnia sprzedaży
Nintendo Switch zarobi na siebie od pierwszego dnia sprzedaży

Jakub Błażewicz, 1 lutego 2017, 13:20

Firma Nintendo zapowiedziała w trakcie spotkania z inwestorami, że sprzedaż konsoli Nintendo Switch ma przynosić zyski już w dniu premiery. Jednocześnie ujawniono, że platforma będzie sprzedawana bez jakichkolwiek dodatków, w tym pełnych i demonstracyjnych wersji gier.

Mass Effect 3 znalazł 6 mln nabywców. EA planuje wysłać do sklepów 3 mln egzemplarzy Andromedy
Mass Effect 3 znalazł 6 mln nabywców. EA planuje wysłać do sklepów 3 mln egzemplarzy Andromedy

Kamil Zwijacz, 1 lutego 2017, 09:40

Firma Electronic Arts ujawniła, że Mass Effect 3 rozszedł się w nakładzie 6 milionów egzemplarzy. Ponadto koncern zamierza w pierwszym tygodniu sprzedaży wysłać do sklepów 3 miliony sztuk gry Mass Effect: Andromeda.

Według analityków Nintendo Switch sprzeda się trzy razy lepiej niż Wii U
Według analityków Nintendo Switch sprzeda się trzy razy lepiej niż Wii U

Adrian Werner, 22 stycznia 2017, 12:12

Według analityków DFC Intelligence konsola Nintendo Switch sprzeda się w 40 mln egzemplarzy do końca 2020 roku. Tym samym ma więc sobie poradzić na rynku trzykrotnie lepiej niż Wii U.

Założyciel Epic Games o branży gier wideo i świetlanej przyszłości PC-ów
Założyciel Epic Games o branży gier wideo i świetlanej przyszłości PC-ów

Kamil Zwijacz, 9 stycznia 2017, 21:05

Tim Sweeney, założyciel studia Epic Games, wypowiedział się w serwisie Glixel o historii swojej firmy oraz o przyszłości branży gier wideo, która według niego należy do PC-tów i wirtualnej rzeczywistości.

Analitycy o Super Mario Run – gra zarobi mniej niż Pokemon GO, ale będzie popularniejsza
Analitycy o Super Mario Run – gra zarobi mniej niż Pokemon GO, ale będzie popularniejsza

Adrian Werner, 11 grudnia 2016, 10:35

Analitycy przedstawili prognozy względem mobilnego Super Mario Run. Według nich w pierwszym miesiącu na rynku gra przyniesie połowę przychodów Pokemon GO, ale wygra za to w liczbie pobrań.

Watch Dogs 2 – liczba pre-orderów poniżej oczekiwań Ubisoftu
Watch Dogs 2 – liczba pre-orderów poniżej oczekiwań Ubisoftu

Michał Jodłowski, 4 listopada 2016, 12:10

Jak wynika z informacji udzielonych inwestorom przez firmę Ubisoft, liczba zamówień przedpremierowych na grę Watch Dogs 2 nie spełnia oczekiwań francuskiego giganta, choć ten uspokaja i porównuje sytuację do tej z Far Cry 3.

Titanfall 2 - analitycy obniżają prognozy sprzedaży
Titanfall 2 - analitycy obniżają prognozy sprzedaży

Kamil Zwijacz, 29 października 2016, 10:09

Cowen and Company, jedna z najpopularniejszych firm analitycznych, obniżyła prognozę sprzedaży gry Titanfall 2. Wcześniej zakładała, że strzelanka rozejdzie się w nakładzie około 9 milionów egzemplarzy, ale ze względu na niedawną premierę Battlefielda 1 i nadchodzące Call of Duty: Infinite Warfare, FPS studia Respawn Entertainment sprzeda się co najwyżej w 6 milionach sztuk.

Nintendo Switch - dwa miliony egzemplarzy konsoli w pierwszym miesiącu sprzedaży
Nintendo Switch - dwa miliony egzemplarzy konsoli w pierwszym miesiącu sprzedaży

Michał Kułakowski, 26 października 2016, 19:08

Nintendo ogłosiło, że w marcu 2017 roku, a więc w pierwszym miesiącu sprzedaży konsoli Nintendo Switch, firma planuje wysłać do sklepów dwa miliony sztuk nowego urządzenia. W półrocznym raporcie finansowym spółka podzieliła się także najnowszymi wynikami sprzedaży pozostałych produkowanych przez nią platform sprzętowych - Wii U i 3DS-a.

Super Mario Run ma szansę na miliard pobrań
Super Mario Run ma szansę na miliard pobrań

Adrian Werner, 10 września 2016, 17:35

Analitycy są wyjątkowo optymistycznie nastawieni do zapowiedzianego kilka dni temu mobilnego Super Mario Run. Niektórzy przewidują wręcz, że gra zostanie pobrana ponad miliard razy. W osiągnięciu tej liczby z pewnością pomoże potwierdzona już wersja na Androida.

Wieści ze świata (Halo 5: Forge, Chiny, World of Warcraft: Legion) 7/9/2016
Wieści ze świata (Halo 5: Forge, Chiny, World of Warcraft: Legion) 7/9/2016

Krzysztof Mysiak, 7 września 2016, 15:27

Dziś piszemy o debiucie edytora Halo 5: Forge w Windows Store, prognozach dotyczących rynku gier mobilnych w Chinach oraz o wypuszczeniu aplikacji towarzyszącej do World of Warcraft: Legion na systemach iOS i Android. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Szef marketingu Xboksa twierdzi, że ta generacja konsol może być ostatnią
Szef marketingu Xboksa twierdzi, że ta generacja konsol może być ostatnią

Adrian Werner, 18 sierpnia 2016, 13:00

Szef marketingu Xboksa przewiduje, że obecna generacja konsol będzie ostatnią. Zamiast tego platformy tego typu mają co pewien czas otrzymywać coraz potężniejsze modele, które zachowają kompatybilność z grami i usługami z poprzednich edycji.

Gry pecetowe przyniosą w 2020 roku 42 mld dolarów
Gry pecetowe przyniosą w 2020 roku 42 mld dolarów

Adrian Werner, 3 sierpnia 2016, 13:08

Firma DFC Intelligence opublikowała analizę pecetowego rynku gier i prognozę jego rozwoju do 2020 roku. W skrócie – jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej. Przychody rosną w dobrym tempie (głównie dzięki Chinom), komputerowa dystrybucja pudełkowa jest wciąż spychana na margines, a Windows 10 nie oddziałowuje na rynek PC ani dobrze, ani źle.

Electronic Arts na plusie; Titanfall sprzedał się w 7 mln egzemplarzy
Electronic Arts na plusie; Titanfall sprzedał się w 7 mln egzemplarzy

Adrian Werner, 3 sierpnia 2016, 11:59

Firma Electronic Arts ujawniła wyniki finansowe za pierwszy kwartał tego roku fiskalnego. Zdradzono też, że sprzedaż Titanfall przekroczyła 7 milionów egzemplarzy, zaś prognozowany wynik gier Titanfall 2 i Battlefield 1 to - odpowiednio - 9-10 i 15 mln sztuk. Poza tym Star Wars: Battlefront miał w tym okresie 6,6 miliona graczy.

Tim Sweeney, szef Epic Games, twierdzi, że Microsoft zniszczy Steama
Tim Sweeney, szef Epic Games, twierdzi, że Microsoft zniszczy Steama

Kamil Zwijacz, 26 lipca 2016, 18:40

Osoby śledzące branżę gier wideo zapewne wiedzą, że Tim Sweeney, szef studia Epic Games, nie należy do miłośników Universal Windows Platform Microsoftu. W kolejnej swojej wypowiedzi roztoczył czarną wizję, w której gigant z Redmond będzie sabotował Steama.

Rynek gier wideo w 2016 roku - prognozy w raporcie firmy Newzoo
Rynek gier wideo w 2016 roku - prognozy w raporcie firmy Newzoo

Kamil Zwijacz, 24 czerwca 2016, 14:13

Doczekaliśmy się kolejnego raportu od firmy Newzoo związanego z branżą gier wideo. Dowiedzieliśmy się z niego m.in., że polski rynek będzie wart w 2016 roku 439 milionów dolarów, co zapewni nam drugie miejsce w Europie Wschodniej.

Tradycyjne konsole znikną z rynku? Tak twierdzi Peter Moore z Electronic Arts
Tradycyjne konsole znikną z rynku? Tak twierdzi Peter Moore z Electronic Arts

Adrian Werner, 7 maja 2016, 16:58

Peter Moore z firmy Electronic Arts udzielił wywiadu, w którym stwierdził, że w dłuższej perspektywie prawdopodobne jest zniknięcie tradycyjnych konsol. Urządzenia tego typu miałyby zostać zastąpione przez technologię streamingu.

Activision nie boi się krytyki Call of Duty: Infinite Warfare
Activision nie boi się krytyki Call of Duty: Infinite Warfare

Maciej Kowalczyk, 6 maja 2016, 13:50

Kilka dni temu w sieci pojawił się zwiastun Call of Duty: Infinite Warfare. Premiera trailera spotkała się z olbrzymią falą krytyki, o czym najlepiej świadczy liczba łapek w dół i negatywnych komentarzy pod filmem na YouTube. Firma Activision zdaje się jednak nie przejmować odbiorem i, co zaskakujące, uważa taką sytuację za korzystną.

Rynek gier mobilnych przegoni w tym roku pecety i konsole
Rynek gier mobilnych przegoni w tym roku pecety i konsole

Adrian Werner, 25 kwietnia 2016, 13:05

Według najnowszego raportu firmy Newzoo rynek gier mobilnych w tym roku po raz pierwszy przyniesie więcej przychodów niż pecetowy, tym samym stając się największym segmentem wśród gier wideo.

Według Wargamingu w 2019 roku będzie aktywnych 69 mln PS4 i 39 mln XOne
Według Wargamingu w 2019 roku będzie aktywnych 69 mln PS4 i 39 mln XOne

Kamil Zwijacz, 9 kwietnia 2016, 17:51

TJ Wagner, dyrektor kreatywny w firmie Wargaming.net, ujawnił dane związane z popularnością konsol. Według dewelopera World of Tanks, obecnie aktywnych (podłączonych do Internetu) jest 19 milionów egzemplarzy Xboksa One i 36 milionów PlayStation 4. Przewiduje się, że w 2019 roku liczby te wzrosną odpowiednio do 39 i 69 milionów. Ponadto podano statystyki popularności World of Tanks i World of Tanks Blitz.

Prognoza na 2019 rok – rynek gier wart ponad 100 mld USD, PC czołową platformą
Prognoza na 2019 rok – rynek gier wart ponad 100 mld USD, PC czołową platformą

Krzysztof Mysiak, 16 marca 2016, 11:46

Firma analityczna DFC Intelligence podzieliła się prognozą na najbliższe lata. Napędzany przez PC, rynek gier ma osiągnąć wartość przekraczającą 100 miliardów dolarów do 2019 roku. Motorem tego wzrostu będą jakoby e-sport i wirtualna rzeczywistość.

Moc smartfonów i tabletów przewyższy PS4 i XOne w 2017 roku?
Moc smartfonów i tabletów przewyższy PS4 i XOne w 2017 roku?

Paweł Kaziród, 18 lutego 2016, 13:20

Jak twierdzi jeden z dyrektorów firmy ARM, jednego z największych producentów sprzętu mobilnego na świecie, w niedalekiej przyszłości konsole obecnej generacji zostaną pobite przez tablety i smartfony pod względem możliwości technicznych.

Rynek e-sportowy z ponad miliardem dolarów przychodu w 2019 roku
Rynek e-sportowy z ponad miliardem dolarów przychodu w 2019 roku

Jakub Błażewicz, 27 stycznia 2016, 13:55

Firma Newzoo opublikowała kolejny raport dotyczący rynku gier, a konkretnie gałęzi e-sportowej. Według danych w 2015 roku e-sport przyniósł 365 milionów dolarów i przyciągnął 226 milionów widzów. Raport przewiduje też dalszy rozwój rynku - w 2019 roku przychód ma wynieść miliard dolarów.

EA przewiduje kosmiczny popyt na Star Wars: Battlefront
EA przewiduje kosmiczny popyt na Star Wars: Battlefront

Łukasz Szliselman, 30 października 2015, 12:48

Firma Electronic Arts przewiduje wysoki popyt na grę Star Wars: Battlefront. Według uaktualnionych prognoz wydawcy, do wiosny 2016 roku do sklepów prawdopodobnie uda się wysłać nawet 13 milionów egzemplarzy.

Wieści ze świata (Star Wars: Battlefront, P.T., Far Cry 4) 6/5/15
Wieści ze świata (Star Wars: Battlefront, P.T., Far Cry 4) 6/5/15

Patryk Greniuk, 6 maja 2015, 11:35

Dziś piszemy m.in. o szacunkach firmy Electronic Arts odnośnie sprzedaży Star Wars: Battlefront, usunięciu P.T. z PlayStation Store oraz specjalnej edycji Far Cry 4. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

W 2015 roku wartość rynku gier przekroczy 91 miliardów dolarów
W 2015 roku wartość rynku gier przekroczy 91 miliardów dolarów

Kamil Zwijacz, 23 kwietnia 2015, 12:17

Firma Newzoo opublikowała kolejny raport, tym razem dotyczący wartości rynku gier wideo w bieżącym roku. W porównaniu do 2014 roku branża zanotuje 9,4% wzrost, a największy przychód wygenerowany zostanie na komputerach PC.

Wiedźmin 3: Dziki Gon – CD Projekt chce sprzedać w Polsce 150-200 tys. egzemplarzy gry
Wiedźmin 3: Dziki Gon – CD Projekt chce sprzedać w Polsce 150-200 tys. egzemplarzy gry

Krzysztof Nieradko, 11 lipca 2014, 10:52

Michał Gembicki, dyrektor zarządzający CDP.pl, zdradził w wywiadzie z serwisem Polygamia, że firma ma ogromne oczekiwania w związku ze sprzedażą gry Wiedźmin 3: Dziki Gon w Polsce. Studio liczy na pobicie wyników osiągniętych przez poprzednie odsłony serii, sprzedając w naszym kraju 150-200 tysięcy egzemplarzy „trójki”.

Kim Kardashian: Hollywood - gra ma zarobić 200 mln dolarów do końca roku
Kim Kardashian: Hollywood - gra ma zarobić 200 mln dolarów do końca roku

Kamil Zwijacz, 11 lipca 2014, 10:41

Kim Kardashian: Hollywood, nowa gra mobilna firmy Glu Mobile, podbija serca użytkowników smartfonów i tabletów. Wypuszczony kilka tygodni temu projekt znajduje się w czołówce najpopularniejszych produkcji w App Store, jest doskonale oceniany przez graczy i przewiduje się, że do końca roku przyniesie 200 mln dolarów przychodu.

Sprzedaż PlayStation 4 będzie przynosić straty. Sytuację uratują subskrybcje PS Plus i dystrybucja gier
Sprzedaż PlayStation 4 będzie przynosić straty. Sytuację uratują subskrybcje PS Plus i dystrybucja gier

Łukasz Szliselman, 20 września 2013, 14:21

Sprzedaż samego PlayStation 4 początkowo nie przyniesie zysków firmie Sony. Zarobek zapewnią jedynie osoby, które prócz konsoli zaopatrzą się w gry na nią oraz wykupią abonament PS Plus. Ponadto Sony wyjawia, że posiadacze niektórych gier na PS3 otrzymają zniżkę na ich zakup w edycji na PS4.

Xbox 360 ma przed sobą co najmniej 5 lat życia
Xbox 360 ma przed sobą co najmniej 5 lat życia

Aleksander Kaczmarek, 26 maja 2013, 17:26

Na przestrzeni najbliższych pięciu lat koncern Microsoft zamierza sprzedać jeszcze 25 milionów egzemplarzy Xboksa 360, przekraczając tym samym pułap 100 mln sztuk od początku cyklu życiowego konsoli.

Ubisoft prognozuje gorszą sprzedaż Assassin's Creed IV i świetny debiut Watch Dogs
Ubisoft prognozuje gorszą sprzedaż Assassin's Creed IV i świetny debiut Watch Dogs

Marcin Skierski, 16 maja 2013, 15:00

Firma Ubisoft przewiduje, że wyniki sprzedaży gry Assassin's Creed IV: Black Flag nie przebiją tych uzyskanych przez Assassin's Creed III. Z kolei Watch Dogs ma sprzedać się lepiej niż pierwsza część serii Assassin's Creed. Takimi prognozami podzielił się Yves Guillemot, prezes francuskiego koncernu.

PlayStation 4 bardziej opłacalne od poprzednika – przewiduje Sony
PlayStation 4 bardziej opłacalne od poprzednika – przewiduje Sony

Łukasz Szliselman, 10 maja 2013, 11:44

Firma Sony chce uniknąć finansowych niepowodzeń w związku z premierą PlayStation 4. Dzięki wykorzystaniu istniejących technologii i pomocy partnerów, stworzenie nowej konsoli ma być zdecydowanie mniej kosztowne niż produkcja PlayStation 3.

 W Nvidii nie mają wątpliwości – przyszłość to granie w chmurze
W Nvidii nie mają wątpliwości – przyszłość to granie w chmurze

Aleksander Kaczmarek, 23 września 2012, 14:30

Rośnie grono ekspertów uważających, że przyszłość gier wideo leży w chmurze. Zdaniem Phila Eislera z Nvidii, nadchodząca nowa generacja konsol będzie ostatnią. W ciągu 10 lat usługi związane z cloud-gamingiem wyprą tradycyjne platformy sprzętowe.

Rynek gier online na pecetach i konsolach podwoi obroty w najbliższych latach

Szymon Liebert, 25 czerwca 2011, 13:22

Firma DFC Intelligence wypuściła raport dotyczący rynku pecetowych i konsolowych gier online. Zdaniem analityków, segment rozrośnie się w najbliższych latach do olbrzymich rozmiarów i w 2016 roku będzie wart 29 miliardów dolarów. Wszystko za sprawą coraz częstszych subskrypcji, reklam sieciowych i produktów sprzedawanych w dystrybucji cyfrowej.