Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 sierpnia 2016, 11:59

autor: Adrian Werner

Electronic Arts na plusie; Titanfall sprzedał się w 7 mln egzemplarzy

Firma Electronic Arts ujawniła wyniki finansowe za pierwszy kwartał tego roku fiskalnego. Zdradzono też, że sprzedaż Titanfall przekroczyła 7 milionów egzemplarzy, zaś prognozowany wynik gier Titanfall 2 i Battlefield 1 to - odpowiednio - 9-10 i 15 mln sztuk. Poza tym Star Wars: Battlefront miał w tym okresie 6,6 miliona graczy.

Firma Electronic Arts opublikowała raport finansowy obejmujący pierwszy kwartał rozliczeniowy tego roku fiskalnego, czyli okres od 1 kwietnia do 30 czerwca. Wydawca zastrzegł, że przekazane wyniki nie są jeszcze ostateczne, ale nie powinny ulec dużym zmianom.

Druga połowa roku kalendarzowego zapowiada się dla firmy bardzo obficie. . . - Wyniki finansowe Electronic Arts, Titanfall sprzedał się w 7 mln egzemplarzy - wiadomość - 2016-08-03
Druga połowa roku kalendarzowego zapowiada się dla firmy bardzo obficie. . .

W ciągu tych trzech miesięcy przychody wyniosły 1,271 mld dolarów, czyli trochę więcej niż 1,250 mld, jakie przewidywały wewnętrzne prognozy firmy. Co ciekawe, tylko 46% uzyskanej sumy pochodziło ze sprzedaży pudełkowej, resztę wygenerowała dystrybucja cyfrowa, mikropłatności i różnego rodzaju abonamenty. Natomiast zysk zamknął się w kwocie 440 mln dolarów.

Electronic Arts podało także prognozowane wyniki za cały rok rozliczeniowy, który dobiegnie końca 31 marca 2017 r. Firma spodziewa się, że przychody wyniosą 4,750 mld dolarów, a zyski 809 mln.

Ponadto podczas konferencji omawiającej sprawozdanie finansowe analitycy zadali pytania, na które otrzymali ciekawe odpowiedzi. W ten sposób dowidzieliśmy się, że sprzedaż Titanfall przekroczyła 7 mln egzemplarzy, a w przypadku kontynuacji firma spodziewa się wyniku na poziomie 9-10 mln. Z kolei prognozy w stosunku do Battlefielda 1 zakładają, że gra rozejdzie się w 15 mln sztuk. Tym samym ostatnie miesiące tego roku zapowiadają się dla Electronic Arts bardzo obficie.

Wydawca pochwalił się również innymi liczbami. W pierwszym kwartale rozliczeniowym w różne odsłony serii Battlefield bawiło się 11,5 mln użytkowników, a w Star Wars: Battlefront 6,6 mln. Natomiast baza osób opłacających abonament EA Access wzrosła dwukrotnie w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Ponadto statystyczny fan mobilnego Star Wars: Galaxy of Heroes spędzał przy tej grze średnio 2,5 godziny dziennie.

  1. Oficjalna strona firmy
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.