Gearbox - newsy i ciekawostki (9)

Borderworlds kontynuacją Borderlands?
Grzegorz Bobrek, 4 grudnia 2009, 09:46
Borderlands, pozytywnie przyjęta zarówno przez recenzentów jak i graczy hybryda strzelaniny z perspektywy pierwszej osoby i hack’n’slashowego RPG, z dużym prawdopodobieństwem będzie zalążkiem nowej marki. Producent gry, Gearbox Software, złożył podanie o opatentowanie Borderworlds jako znaku towarowego. Tym samym nie ma praktycznie wątpliwości, że kontynuacja ujrzy w swoim czasie światło dzienne. Na razie jednak możemy przygotować się na regularny wysyp dodatków do pierwowzoru.

Duke Nukem powstaje z martwych - nowy screenshot i tajemnicze "D-Day"
Piotr Doroń, 30 listopada 2009, 18:20
Facebookowa strona marki Duke Nukem doczekała się interesującej aktualizacji. Otóż, na jej łamach zamieszczony został nieznany dotąd zrzut ekranowy, opatrzony krótkim podpisem o treści „D-Day”. Wszystko wskazuje na to, ze mamy tu najpewniej do czynienia z następstwem zapowiedzi z 25 listopada - dowiedzieliśmy się wówczas, że „Duke Nukem na deskach nie leżał zbyt długo”.
Poradnik: Borderlands
Redakcja GRYOnline.pl, 17 listopada 2009, 14:29
„Poradnik do gry Borderlands jest podzielony na kilka części. W pierwszej znajdują się porady, ułatwiające wejście w świat i poznanie mechaniki. W kolejnej zostały opisane sylwetki wszysktich czterech bohaterów, a w następnej znajdują się ogólne mapy najważniejszych lokacji z zaznaczonymi postaciami oraz tablicami zadań i przejściami, ułatwiającymi nawigację pomiędzy obszarami."

Borderlands – wysoka sprzedaż i soundtrack
Adrian Werner, 17 listopada 2009, 10:50
Dzięki październikowemu sprawozdaniu organizacji NPD dowiedzieliśmy się, że w pierwszym tygodniu dostępności na rynku amerykańskim najnowszą produkcję studia Gearbox Software nabyło ponad 400 tysięcy osób.

Gearbox o Borderlands 2, Aliens: Colonial Marines i nadchodzącym DLC
Szymon Liebert, 12 listopada 2009, 10:23
Firma Gearbox udowodniła niedawnym Borderlands, że potrafi zrobić udaną i niekonwencjonalną strzelankę. Jakie plany deweloper ma na przyszłość? Na razie ekipa pracuje nad DLC do wspomnianej gry, która, zgodnie z sugestiami jednego z pracowników, być może otrzyma kontynuację. Nie można też zapominać o wciąż produkowanym Aliens: Colonial Marines.
Polska premiera Borderlands na PC, Xbox360 i PS3
Cenega Press Release, 6 listopada 2009, 15:25

Testy Borderlands, czyli 12 kart grafiki kontra 17 milionów broni
Szymon Liebert, 3 listopada 2009, 10:54
Serwis PC Games Hardware przeprowadził testy najnowszej produkcji studia Gearbox, czyli strzelanki Borderlands. Gra wykorzystująca możliwości mocno zmodyfikowanego Unreal Engine 3 została sprawdzona na 12 różnych kartach grafiki, w celu ustalenia która z nich będzie najlepsza. Wyniki wskazują jednoznacznie, że w tym przypadku niepodzielnie królują karty firmy Nvidia.

Plany Gearbox Software: kolejna odsłona Brothers in Arms, brak Borderlands na Wii
Szymon Liebert, 25 października 2009, 10:33
Brian Martel, wiceprezes studia Gearbox Software, które poczęstowało nas ostatnio solidną porcją akcji w Borderlands, powiedział, że gracze powinni spodziewać się kolejnej odsłony Brothers in Arms. Według Martela o serii usłyszymy nie raz, bo deweloper ma zamiar się nią zajmować, chociaż na razie nie mówi o datach. Na pewno nie zobaczymy natomiast wersji Borderlands na Wii.

Ameryka dostaje kilka milionów sztuk broni, czyli premiera konsolowego Borderlands
Szymon Liebert, 20 października 2009, 11:45
Najnowsze dzieło studia Gearbox Software, czyli zwariowana strzelanka Borderlands, jest już dostępna w Ameryce Północnej w wersji na konsole i zawita w najbliższy piątek także do Europy. Posiadacze pecetów poczekają na tę produkcję określaną mianem „Diablo FPS” do końca października. Czy warto zainteresować się grą? Według pierwszych recenzji – zdecydowanie tak.

Zapowiedź dodatku DLC do Borderlands
Łukasz Kendryna, 16 października 2009, 08:30
Borderlands jeszcze nie doczekało się swojej premiery, która nastąpi 30 października, a już zapowiedziano pierwszy dodatek tupu DLC. Jego nazwa brzmieć będzie The Zombie Island Of Dr. Ned, i jak sama nazwa wskazuje, umożliwi eksterminacje zombie.

Borderlands - interaktywne drzewka umiejętności dla wszystkich postaci
Michał Zieliński, 15 października 2009, 10:50
Dosłownie kilka dni temu informowaliśmy Was o ozłoceniu najnowszego dzieła Gearbox Software. Mowa oczywiście o postapokaliptycznym Borderlands, dzięki któremu wcielimy się w skórę najemnika i usuniemy parę zmutowanych stworów. Gra została doprawiona elementami RPG, więc każdy z bohaterów posiada na stanie indywidualne drzewko umiejętności. Jak je jednak najkorzystniej rozwijać?

Borderlands w złocie
Maciej Myrcha, 10 października 2009, 10:55
Zgodnie z oczekiwaniami, najnowsza gra studia Gearbox Software, Borderlands, weszła w złotą fazę i powędrowała do tłoczni. Informację taką podali przedstawiciele dewelopera.
Borderlands – taniej w preorderze, znamy prawdopodobne wymagania sprzętowe
Maciej Myrcha, 3 października 2009, 13:33
Do europejskiej premiery Borderlands, najnowszego dzieła studia Gearbox Software, pozostało jeszcze nieco ponad 3 tygodnie, ale już od jakiegoś czasu grę można zakupić w przedsprzedaży. Tym razem chętnych na sprawdzenie się w tym postapokaliptycznym shooterze kusi przykładowo Steam, gdzie Borderlands oferowana jest z 10% zniżką.

Przed premierą Borderlands nie zagramy w demo
Maciej Śliwiński, 21 sierpnia 2009, 09:00
Nie będzie dema Borderlands, przynajmniej przed premierą tej gry. Takie wieści dotarły do nas z niemieckich targów gamescom.

Nowy zwiastun Borderlands
Marek Grochowski, 24 lipca 2009, 09:10
Wczoraj informowaliśmy Was, że 2K Games ujawniło wreszcie datę premiery gry Borderlands, powstającej od ponad dwóch lat strzelaniny z elementami RPG. Tymczasem serwis GameSpot opublikował już nowy zwiastun nadchodzącego projektu. Blisko dwuminutowy trailer po raz pierwszy w tak dużym stopniu ukazuje fragmenty czekającego nas gameplaya.

Oficjalna data premiery Borderlands
Łukasz Kendryna, 23 lipca 2009, 11:40
Wydawca 2K Games potwierdził wczoraj oficjalną datę premiery, zapowiedzianego blisko dwa lata temu i wielokrotnie opóźnianego, Borderlands. Gra na sklepowe półki trafi w październiku bieżącego roku na trzy główne platformy, tj. PC, PS3 i Xbox 360.

Prace nad Aliens: Colonial Marines ciągle trwają
Maciej Śliwiński, 23 lipca 2009, 09:48
Praktycznie od samego początku prac nad Aliens: Colonial Marines, serwisy branżowe rozpisywały się o problemach w jakich powstaje ten tytuł. Przez jakiś czas wydawało się, że projekt zostanie wstrzymany, zmieni producenta lub prace nad nim posuwają się wolno. Tymczasem okazuje się, że tytuł ten cały czas jest rozwijany.

Producentem Duke Begins było studio Gearbox Software
Piotr Doroń, 15 lipca 2009, 12:00
Z danych pozyskanych przez redakcję serwisu Shacknews wynika, że studiem deweloperskim odpowiedzialnym swego czasu za wstrzymaną w kwietniu bieżącego roku produkcję gry Duke Begins była firma Gearbox Software (m.in. Brothers in Arms, Aliens: Colonial Marines i Borderlands).

Wypłynęły kolejne grafiki z Duke Nukem Forever
Grzegorz Jamborski, 14 lipca 2009, 10:44
Duke Nukem Forever w wydaniu 3D Realms to już najprawdopodobniej przeszłość. Niemniej jednak ludzie, związani z tym studiem wykazują dość dużą internetową aktywność w temacie „Księcia”. Właśnie udostępnili nowe obrazki.
Szczegóły kontrpozwu 3D Realms - nowa gra z serii Duke Nukem i zarzuty wobec Take-Two
Piotr Doroń, 22 czerwca 2009, 21:20
W kontrpozwie złożonym przez 3D Realms/Apogee przeciwko koncernowi Take-Two zawartych zostało kilka nowych, zaskakujących informacji związanych z marką Duke Nukem. Wynika z nich, że pewne dobrze znane studio deweloperskie pracowało nad produkcją o tytule Duke Begin
Sprawy Duke Nukem Forever ciąg dalszy - tajne konta 3D Realms i port na Xboksa 360
Piotr Doroń, 16 czerwca 2009, 13:10
Wraz z ujawnieniem dokumentów sądowych składających się na pozew złożony przez koncern Take-Two przeciwko zamkniętemu 6 maja studiu deweloperskiemu 3D Realms poznaliśmy szczegóły rzucające na sprawę nowe światło. Wynika z nich, że wydawca rozważał możliwość wprowadzenia na rynek konwersji Duke Nukem Forever na konsolę Xbox 360.

Aliens: Colonial Marines ma się całkiem dobrze
Maciej Myrcha, 15 czerwca 2009, 19:12
Wokół Aliens: Colonial Marines ostatnimi czasy narosło nieco niedomówień – gra podobno miała zmienić producenta, pojawiły się plotki o wstrzymaniu finansowania projektu przez Sega czy wreszcie niepokojący brak wiadomości na jego temat u samego źródła, czyli deweloperów z Gearbox Software. Wszystko to nie wyglądało zbyt optymistycznie, jednak bez obaw – gra powstaje i ma się podobno całkiem nieźle.

Jeszcze jeden film z Duke Nukem Forever
Szymon Liebert, 12 czerwca 2009, 13:30
Jace Hall zaprezentował w swoim programie kolejny krótki fragment rozgrywki z Duke Nukem Forever. Gra na razie została odłożona na półkę - oczywiście ze względu na problemy finansowe 3D Realms - jej dalsze losy są nieznane. Odkąd dowiedzieliśmy się o kłopotach dewelopera odpowiedzialnego za stworzenie postaci Duke’a, otrzymaliśmy wiele materiałów z niedokończonego tytułu, tworzonego 12 lat.
Borderlands pojawi się w październiku
Maciej Myrcha, 5 czerwca 2009, 10:17
W marcu zeszłego roku przykra niespodzianka spotkała wszystkich graczy niecierpliwie wyczekujących pojawienia się Borderlands, ambitnego shootera rozgrywającego się w otwartym, postapokaliptycznym świecie, autorstwa Gearbox Software. Przedstawiciele Take-Two Interactive, którzy wydają grę pod marką 2K Games, poinformowali wtedy bowiem, iż jej pierwotna premiera zostaje przesunięta.

3D Realms wciąż istnieje i komentuje pozew Take-Two
Szymon Liebert, 19 maja 2009, 09:13
Przedstawiciel 3D Realms wystosował oświadczenie komentujące omawiane przez nas szeroko problemy. Okazuje się, że studio, wbrew wcześniejszym praktycznie pewnym doniesieniom, technicznie nie zostało zamknięte. Chociaż znaczna większość pracowników straciła pracę na początku maja, to pozostali twórcy podobno dalej działają i w przyszłości pomogą w produkcji gier związanych z marką Duke Nukem.

Take-Two wyjaśnia kwestię praw do Duke Nukem Forever
Szymon Liebert, 12 maja 2009, 08:54
O problemach Duke Nukem Forever pisaliśmy sporo. Kilka dni temu zamknięto studio 3D Realms zajmujące się grą od wielu lat. Chociaż z publikowanych nieznanych wcześniej materiałów wynika, że tytuł rzeczywiście był w zaawansowanej fazie produkcji, to nie znamy jego przyszłości. Tymczasem prawa do wydania dzieła posiada Take-Two. Poznaliśmy szczegóły współpracy między wymienionymi firmami.

Kolejne materiały z Duke Nukem Forever
Piotr Doroń, 11 maja 2009, 20:00
Pracownicy zamkniętego studia 3DRealms ujawnili kolejne materiały prezentujące Duke Nukem Forever. Gra, której dalszy los ciągle nie jest nam znany, ku zaskoczeniu wszystkich nabiera dzięki nim konkretnych kształtów. Nowymi elementami układanki są zdjęcia w wysokiej rozdzielczości, grafiki ukazujące projekty poziomów i tabele z informacjami na temat fabuły oraz misji.

Film z Duke Nukem Forever w sieci
Szymon Liebert, 10 maja 2009, 14:25
W Internecie pojawił się film przedstawiający rozgrywkę z Duke Nukem Forever. Chociaż zaprezentowany materiał, pochodzący ze strony jednego z twórców, pokazuje wiele niedokończonych scen i skupia się na animacjach, to pozwala podejrzeć jak miały wyglądać kolejne przygody Księcia. Losy gry są na razie nieznane po niedawnym upadku zajmującego się nią już od ponad 12 lat studia 3D Realms.

Teoria spiskowa dotycząca Duke Nukem Forever
Szymon Liebert, 8 maja 2009, 10:39
W sieci pojawiły się informacje związane z Duke Nukem Forever oraz firmą 3D Realms, która podobno została zamknięta z powodu kłopotów finansowych. Reakcją na te wydarzenia było opublikowanie dwóch odrębnych opowieści. Autorami są Charlie Wiederhold oraz rzekomy pracownik studia. Pierwszy twórca, rzeczywiście zajmujący się w przeszłości tym tytułem, ujawnił teorię spiskową i tajny pakt.

Studio 3D Realms zamknięte. Co z Duke Nukem Forever?
Szymon Liebert, 7 maja 2009, 06:45
Według kilku serwisów znane studio 3D Realms, odpowiedzialne między innymi za tworzonego kilkanaście lat Duke Nukem Forever, zostało zamknięte z powodu kłopotów finansowych. Podobno informację potwierdzają rzetelne źródła, według których pracownicy dewelopera zostali odesłani do domów. Wczesne doniesienia wskazywały również na kłopoty niedawno wskrzeszonej firmy Apogee.

Aliens: Colonial Marines nadal w produkcji?
Michał Molenda, 4 maja 2009, 11:07
Tytuł opracowywany przez Gearbox Software od jakiegoś czasu stał pod znakiem zapytania, głównie z powodu problemów kadrowych oraz restrukturyzacji samego studia.

Sprawa graficznego stylu Borderlands wyjaśniona
Filip Grabski, 17 kwietnia 2009, 09:55
Przed świętami poinformowaliśmy was, że postapokaliptyczna strzelanina autorstwa Gearbox Software będzie robiona w komiksowej technologii cel-shading. Mało tego – pokazaliśmy nawet obrazek. Tymczasem okazuje się, że wszyscy byliśmy w błędzie.
Duke Nukem Forever ukończony w 90%?!
Piotr Doroń, 15 kwietnia 2009, 15:05
Wszystko wskazuje na to, że nasze podśmiewywanie się z najnowszej, powstającej od wielu lat odsłony przygód jedynego właściwego Księcia było zupełnie bezpodstawne. Z informacji George’a Broussarda wynika, że Duke Nukem Forever powstaje i ma się na tyle dobrze, że jej premiera może być już kwestią nie dekad, nie lat, lecz... miesięcy!

Gra Borderlands będzie zrobiona w technologii cel-shading
Filip Grabski, 9 kwietnia 2009, 15:02
Od dawna nie pojawiły się jakiekolwiek nowe solidne informacje o nadchodzącym ciekawym shooterze od Gearbox Software. Wiemy tyle: zapowiedziana w 2007 roku gra Borderlands ma być osadzoną w przyszłości strzelaniną, która zaprosi graczy do niegościnnego świata pustkowi, gdzie największą rolę odgrywać będą pojazdy oraz losowo generowane i modyfikowalne uzbrojenie.

Gry na licencji Obcego być może zmienią producentów
Szymon Liebert, 14 lutego 2009, 14:37
Wczoraj informowaliśmy o możliwym anulowaniu jednego z projektów opartych na licencji Obcego, tworzonego przez Obsidian Entertainment (Neverwinter Nights 2, Knights of the Old Republic - The Sith Lords). Variety donosi jednak, że żadna gra z repertuaru wydawcy Sega związana z Obcym nie została wstrzymana, jednak prawdopodobnie rozważana jest zmiana poszczególnych deweloperów.
Duke Nukem Forever na sklepowych półkach w 2009 roku?!
Maciej Śliwiński, 22 stycznia 2009, 10:23
Duke Nukem Forever na sklepowych półkach w 2009 roku? Brzmi jak żart, kiepski żart, ale mimo wszystko jest na to cień szansy. Po wypowiedzi jednego z producentów gry na forach 3D Realms wybuchła zażarta dyskusja na temat premiery oczekiwanego od 12 lat tytułu.

Kilka informacji na temat Aliens: Colonial Marines
Dorota Drużko, 7 stycznia 2009, 11:44
Chociaż o nadchodzącej produkcji autorstwa Gearbox Software, Aliens: Colonial Marines, wiedzieliśmy już całkiem sporo, wciąż niewiele było informacji dotyczących fabuły gry, poza tym, że jej opracowaniem zajęli się autorzy scenariusza serialu Battlestar Galactica - Bradley Thompson i David Weddle.

Świąteczny prezent od twórców Duke Nukem Forever
Dorota Drużko, 19 grudnia 2008, 11:44
Jak pamiętamy za sprawą Jasona Halla i jego programu Jace Hall Show w czerwcu tego roku ponownie zrobiło się głośno o Duke Nukem Forever - gry, którą wielu uznało już za vapoware. W premierowym odcinku wspomnianego programu mogliśmy zobacz fragmenty rozgrywki z nowej wersji Księcia, a nieco później przeczytać komentarz Geogre Brussarda z 3D Realms.

Zwolnienia w Gearbox Software, Aliens: Colonial Marines (podobno) niezagrożona
Maciej Myrcha, 23 listopada 2008, 12:11
Niestety niezbyt dobre wiadomości dochodzą nas z obozu Gearbox Software, firmy znanej graczom głównie z cyklu Brothers in Arms. Niestety, najnowsza część serii, Hell’s Highway, delikatnie mówiąc nie spełnia pokładanych w niej oczekiwań, w związku z czym firma zmuszona została do restrukturyzacji i zmian w swojej polityce kadrowej.
Brothers in Arms: Hell’s Highway - polska premiera wersji PC oraz Xbox
Cenega Press Release, 7 listopada 2008, 13:51
7 listopada premiera Brothers in Arms: Hell’s Highway na PC
Cenega Press Release, 29 października 2008, 19:40
Brothers in Arms: Hell's Highway – polska premiera wersji PS3
Cenega Press Release, 24 października 2008, 23:50
Poradnik: Brothers in Arms: Hell's Highway
Redakcja GRYOnline.pl, 21 października 2008, 17:08
„Witaj w nieoficjalnym poradniku do taktycznej strzelaniny Brothers in Arms: Hell’s Highway. Tekst ten składa się w całości z obszernego opisu dziesięciu rozdziałów gry, pełniących rolę kampanii dla pojedynczego gracza. W poradniku szczególny nacisk położyłem na przedstawienie skutecznych metod eliminacji oddziałów wroga."

Brothers in Arms: Hell’s Highway PC w zachodnich sklepach
Filip Grabski, 9 października 2008, 11:10
Pecetowa odsłona trzeciej części wojennej serii Brothers in Arms – Hell’s Highway, już trafiła w ręce graczy. Ubisoft poinformował, że pudełka z grą ze znaczkiem PC-DVD od wtorku są na amerykańskich półkach sklepowych.

Data premiery pecetowego Brothers in Arms Hell's Highway
Piotr Doroń, 2 października 2008, 07:25
Koncern UbiSoft podzielił się z nami oficjalnymi informacjami na temat daty europejskiego debiutu najnowszej, pecetowej odsłony cyklu Brothers in Arms, produkcji noszącej podtytuł Hell’s Highway. Wynika z nich, że posiadacze komputerów osobistych poczekają na nią jeszcze kilka dni.
Duke Nukem Forever na nowych screenach
Piotr Doroń, 27 września 2008, 09:02
Firma 3D Realms znowu nas zaskakuje. Tym razem dosyć ciekawą formą publikacji nowych (tak jest!) zrzutów ekranowych z niezwykle długo oczekiwanego Duke Nukem Forever. Pochodzą one bowiem z galerii zamieszczonej w konwersji Duke Nukem 3D przygotowanej na potrzeby Xboxa 360 i serwisu Xbox Live Arcade.

Premiera konsolowej wersji Brothers in Arms: Hell's Highway w USA
Dorota Drużko, 24 września 2008, 12:14
Do amerykańskich sklepów trafiła już długo oczekiwana gra Brothers in Arms: Hell's Highway, przeznaczona na konsole Xbox 360 oraz PS3. W Europie tytuł ten ukaże się trzy dni później - 26 września. Data premiery pecetowej wersji gry oficjalnie nie została potwierdzona.

Oficjalne wymagania sprzętowe Brothers in Arms Hell's Highway
Piotr Doroń, 22 września 2008, 10:46
Firmy Gearbox Software oraz Ubisoft ujawniły informacje na temat oficjalnych wymagań sprzętowych pecetowej wersji Brothers in Arms: Hell’s Highway. W ostatnich dniach opublikowały także finalny zwiastun, ukazujący najważniejsze aspekty trzeciej odsłony serii Brothers in Arms, w tym brutalność, która pełnić będzie pewnego rodzaju wizytówkę gry.

Gra Brothers In Arms: Hell's Highway osiąga status Gold
Szymon Liebert, 16 września 2008, 09:46
Producent Gearbox Software wraz z wydawcą Ubisoft ogłosili, że ten świetny FPS osiągnął status Gold, co oznacza, że został ukończony i jest gotowy do wydania. Gra pojawi się w wersji na Xboksa 360, PlayStation 3 oraz PC, chociaż komputery osobiste nie zostały uwzględnione w ogłoszeniu o ukończeniu prac. Data amerykańskiej premiery na konsole to zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami 23 września.
Zobacz Aliens: Colonial Marines w akcji
Damian Rams, 29 sierpnia 2008, 11:25
Chociaż gra Aliens: Colonial Marines została zapowiedziana w lutym bieżącego roku, do tej pory odpowiedzialne za nią firmy raczej nie rozpieszczały nas ilością publikowanych materiałów na jej temat. W takiej sytuacji warto więc odnotować pojawienie się pierwszego materiału wideo, przedstawiającego gameplay shootera bazującego na filmach Jamesa Camerona.