Twórcy Borderlands 4 biorą byka za rogi i czynią starania, aby naprawić nieudane wydanie strzelanki na PC i konsole [Aktualizacja: nieoficjalna sprzedaż]

Gearbox Software naprawia Borderlands 4, a do sieci trafiły nieoficjalne dane sprzedażowe. Deweloperzy udostępniają łatki, które mają poprawiać stabilność tej produkcji na PC.

Krystian Pieniążek

Twórcy Borderlands 4 biorą byka za rogi i czynią starania, aby naprawić nieudane wydanie strzelanki na PC i konsole [Aktualizacja: nieoficjalna sprzedaż], źródło grafiki: Gearbox Software / Deep Silver.
Twórcy Borderlands 4 biorą byka za rogi i czynią starania, aby naprawić nieudane wydanie strzelanki na PC i konsole [Aktualizacja: nieoficjalna sprzedaż] Źródło: Gearbox Software / Deep Silver.

Aktualizacja #2 (23 września, godz. 10:33)

Według nieoficjalnych danych grupy Alinea Analytics, Borderlands 4 przyciągnęło 2,5 mln graczy (w tym sprzedaż 1,3 mln sztuk na Steamie i ok. miliona na konsolach). W efekcie gra miała wygenerować 150 mln dol. przychodu (via GamesIndustry.biz).

Aktualizacja #1 (19 września, godz. 8:42)

Pecetowa wersja gry dostała wczoraj nowy update, który celuje przede wszystkim w wydajność. Jak czytamy w komunikacie:

Ta aktualizacja poprawia stabilność na komputerach PC, usprawnia czynienie postępów w grze oraz aktualizuje łupy i nagrody z pakietu Gilded Glory Pack, zapewniając płynniejszą rozgrywkę. Proszę ponownie uruchomić grę, aby zapewnić pomyślne przeprowadzenie aktualizacji i zapobiec błędom połączenia podczas dobierania graczy.

Oryginalna wiadomość (15 września, godz. 6:30)

Premiera gry Borderlands 4 raczej nie przebiegła tak, jak wymarzyło to sobie studio Gearbox Software. Co prawda dzieło dewelopera przypadło do gustu recenzentom, ciesząc się średnią ocen w serwisie Metacritic na poziomie 84/100 (dla wersji na PC), ale już na platformie Steam tytuł otrzymał jedynie „mieszane” opinie. Jak donosiliśmy w zeszłym tygodniu, powodem takiego stanu rzeczy jest fatalna optymalizacja tej pozycji. Niemniej twórcy rozpoczęli już proces jej naprawy.

13 września deweloperzy opublikowali łatkę, która ma „pomóc poprawić stabilność na wielu komputerach”. Jak donosi serwis PCGamesN (via 3Djuegos), patch faktycznie stabilizuje liczbę klatek na sekundę, w dużym stopniu niwelując wcześniejsze spadki fps. Oczywiście to tylko pierwszy krok postawiony przez deweloperów. Jak sami przekonują, „planują dodatkowe aktualizacje”, a więcej szczegółów mamy poznać wkrótce.

Jednocześnie twórcy ostrzegają graczy, iż każda zmiana ustawień graficznych powoduje konieczność ponownej kompilacji shaderów, co może potrwać nawet 15 minut. Osobna wzmianka należy się jeszcze opublikowanym przez twórców przewodnikom optymalizacji (w języku angielskim) dla kart NVIDIA i AMD, które mogą pomóc w rozwiązaniu problemów z działaniem gry.

Na koniec warto wspomnieć, że Gearbox przygląda się również wydaniom konsolowym i szuka sposobu na oddanie w ręce posiadaczy Xboksów Series X/S oraz PlayStation 5 suwaków pola widzenia (FOV).

Borderlands 4

Borderlands 4

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 11 września 2025

Informacje o Grze
7.4

GRYOnline

5.2

Gracze

6.0

Steam

8.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Krystian Pieniążek

Autor: Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

Dziś startuje 10. sezon w Diablo 4. Przyniesie największe udogodnienie dla Nekromantów w historii gry

Następny
Dziś startuje 10. sezon w Diablo 4. Przyniesie największe udogodnienie dla Nekromantów w historii gry

Startup AI chce zalać internet generowanymi podcastami, publikując nawet 3000 odcinków tygodniowo

Poprzedni
Startup AI chce zalać internet generowanymi podcastami, publikując nawet 3000 odcinków tygodniowo

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl