Startup AI chce zalać internet generowanymi podcastami, publikując nawet 3000 odcinków tygodniowo
Jeden ze startupów znalazł pomysł na biznes tworząc tysiące podcastów AI, których produkcja kosztuje zaledwie kilka złotych, co czyni projekt bardzo dochodowym.

Wygląda na to, że nikt nie może czuć się bezpieczny przez „AI zabierającym pracę”, co udowadnia startup Inception Point AI. Firma postawiła sobie za cel zbudowanie ogromnej sieci podcastów przy użyciu wyłącznie sztucznej inteligencji. To ona pomaga znaleźć tematy na nowe nagrania oraz służy do wygenerowania autorów, którzy prezentują stworzone treści (The Hollywood Reporter).
Podcasty AI nadchodzą w tysiącach
Inception Point AI działa od 2023 roku i w ciągu dwóch lat firma zanotowała 10 milionów pobrań z 5000 wyprodukowanych różnych podcastów. Startup jest w stanie wygenerować może aż 3000 odcinków tygodniowo, a koszt jednego wynosi zaledwie 1 dolara (mniej niż 4 złote). Mimo to pracownicy Inception Point AI jeszcze nie otrzymują wypłat i projekt wkrótce zacznie szukać inwestorów.
Tak duży natłok treści może kojarzyć się ze „ściekiem AI”, który najlepiej jest rozpoznawalny na YouTube. Inaczej na to patrzy dyrektor generalna Inception Point AI, Jeanine Wright:
Uważam, że ludzie nazywający treści generowane przez AI „ściekiem” są pewnie leniwymi luddystami.
Luddyzm był ruchem, który pojawił się na początku XIX wieku. Jego członkami byli rzemieślnicy sprzeciwiający się postępowi technicznemu i urządzający napady na manufaktury, w których niszczyli maszyny.
CEO idzie nawet o krok dalej stwierdzając, że ich firma powołuje do życia osoby AI, które za kilka lat będą stanowiły połowę populacji na Ziemi. Obecnie Inception Point AI ma w zanadrzu na przykład ekspertkę kulinarną Claire Delish, ogrodnika Nigela Thistledowna i zajmującego się sportem Oly'ego Benneta (łącznie firma stworzyła około 50 osób AI).
Żeby stworzyć jeden odcinek podcastu firma wykorzystuje sztuczną inteligencję: 184 agentów AI oraz narzędzi używających między innymi OpenAI, Perplexity, Claude i Gemini. Ta pomaga sprawdzić, co akurat teraz jest popularnym tematem. Następnie ludzie wymyślają tytuł oraz szkic podcastu, który później uzupełnia AI. Po dodaniu dźwięku i muzyki odcinek jest gotowy.
Obecnie Inception Point AI testuje krótsze formy nagrań i przygotowuje profile w mediach społecznościowych dla wygenerowanych autorów podcastów, z nadzieją, że któryś z nich zostanie influencerem.