Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 6 stycznia 2017, 20:04

autor: Adrian Werner

Sześć odsłon Mega Mana trafiło na rynek mobilny i są to najgorsze konwersje ostatnich lat

Firma Capcom wypuściła na iOS-a i Androida pierwsze sześć odsłon cyklu Mega Man. Każda z tych konwersji jest po prostu fatalna. Od dawna nie było aż tak złych portów.

W grudniu firma Capcom poinformowała, że zamierza przenieść na urządzenia mobilne sześć pierwszych odsłon kultowego platformówkowego cyklu Mega Man. Mieliśmy wtedy nadzieję, że nie będą one tak złe, jak wcześniejsze konwersje. Tak się stało – nie są równie złe, są znacznie gorsze.

Zanim zaczniemy pastwić się nad tymi grami, warto podać kilka faktów. Wszystkie sześć gier wydano pierwotnie na 8-bitową konsolę NES. Na urządzenia mobilne trafiły więc następujące produkcje – Mega Man z 1987 roku, Mega Man 2 (1988 r.), Mega Man 3 (1990 r.), Mega Man 4 (1991 r.), Mega Man 5 (1992 r.) oraz wydany w 1993 r. Mega Man 6. Każdy z tych tytułów kosztuje około 11 złotych i nie posiada mikropłatności.

Teraz, gdy te formalności mamy za sobą czas przejść do konkretów. Konwersje są absolutnie potworne. Przed premierą wypuszczono zwiastun, w którym animacja wydawała się mocno rwać, ale wtedy sądzono, że powodem są jakieś kłopoty z oprogramowaniem do zgrywania zapisów rozgrywki. W rzeczywistości jednak gry naprawdę tak wyglądają. W porywach osiągają 30 klatek na sekundę, a bardzo często schodzą poniżej tego poziomu.

Takie spowolnienia byłoby denerwujące w każdej grze, ale w przypadku serii Mega Man kompletnie niszczą one całą frajdę, gdyż rozgrywka wymaga perfekcyjnej precyzji i zaprojektowano ją z myślą o płynnej animacji z 60 klatkami na sekundę.

Co gorsza, gry są niestabilne i potrafią wywalić do systemu. Grafika jest w wielu miejscach uproszczona i brakuje w niej niektórych elementów, a części teł nie jest prawidłowo wyświetlana. Okaleczona jest również warstwa muzyczna i klasyczne utwory brzmią znacznie gorzej niż w oryginale. Sterowanie też pozostawia wiele do życzenia, a żeby nas kompletnie dobić twórcy nie pomyśleli o dodaniu obsługi zewnętrznych padów.

Co zabawne, wydany w 2009 temu na iOS Mega Man 2 prezentuje się znacznie lepiej – grafika i muzyka są bliższe pierwowzorowi, a animacje znacznie płynniejsze. Jeśli już koniecznie musicie zagrać w jakąś odsłonę serii to kupcie tę starą konwersję. Lub też wybierzcie jedną z nowych produkcji zainspirowanych Mega Manem, takich jak Rockbot czy Venture Kid.

Mega Man w App Store

Mega Man w Google Play

Mega Man 2 w App Store

Mega Man 2 w Google Play

Mega Man 3 w App Store

Mega Man 3 w Google Play

Mega Man 4 w App Store

Mega Man 4 w Google Play

Mega Man 5 w App Store

Mega Man 5 w Google Play

Mega Man 6 w App Store

Mega Man 6 w Google Play

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej