Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 lutego 2017, 22:20

autor: Meehow

Szef studia Obsidian o powodzie anulowania startowego RPG na Xboksa One

Szef Obsidian Entertainment, Feargus Urquhart, wyjawił serwisowi IGN powód, dla którego startowe RPG studia na Xboksa One, Stormlands (vel Project North Carolina), zostało anulowane.

Obsidian Entertainment pracowało nad ekskluzywną grą startową na Xboksa One, lecz została ona anulowana - Szef studia Obsidian o powodzie anulowania startowego RPG na Xboksa One - wiadomość - 2017-02-06
Obsidian Entertainment pracowało nad ekskluzywną grą startową na Xboksa One, lecz została ona anulowana

Obsidian Entertainment – amerykańskie studio deweloperskie znane przede wszystkim ze stworzenia takich gier, jak Star Wars: Knights of the Old Republic II, Fallout: New Vegas czy Pillars of Eternity – pracowało swojego czasu nad produkcją RPG, mającą być jednym z tytułów startowych konsoli Xbox One. Kilka lat temu w Serwisie Informacyjnym pisaliśmy o tej sprawie jako o śmierci tajemniczego projektu North Carolina i prawdopodobnie powiązanych z nią zwolnieniach w Obsidianie. Prace nad grą trwały na zlecenie firmy Microsoft i ostatecznie zostały przez giganta z Redmond anulowane. Feargus Urquhart, szef studia Obsidian, po latach zdradził serwisowi IGN powód przedwczesnego końca Stormlands, bo taki tytuł miało nosić rzeczone RPG. Według Urquharta przedsięwzięcie zakończyło się fiaskiem, gdyż Stormlands nie miało „czempiona” w Microsofcie, czyli wystarczająco wpływowej i przekonującej osoby, która mogłaby się wstawić za nim u szefostwa i zapewnić o wysokiej jakości powstającej produkcji. Branżowy weteran powołał się na przykład kultowych Wrót Baldura, utrzymując, że ich ekipa deweloperska potrzebowała czempiona w firmie Interplay (wydawca Baldur’s Gate).

Studio Obsidian Entertainment, mimo swoich sukcesów, mniej lub bardziej podobnych porażek miało w swojej historii kilka. Wśród tych ostatnich na szczególną uwagę zasługują Star Wars: Knights of the Old Republic 3 – które weszło w fazę preprodukcji, lecz ostatecznie nie dostało zielonego światła od firmy LucasArts – oraz Baldur’s Gate 3. W przypadku drugiego tytułu studio przez długi czas przygotowywało się do rozpoczęcia prac nad trzecią odsłoną legendarnej serii. Kiedy wszystko wydawało się zapięte na ostatni guzik, Atari zaczęło zwlekać, a w końcu zrezygnowało z podpisania umowy. Wkrótce później wydawca przeszedł gruntowną restrukturyzację. Więcej na temat sprawy z Baldur’s Gate 3 pisaliśmy w Serwisie Informacyjnym. Warto też przypomnieć o sprawie premii, jaką Bethesda Softworks miało wypłacić Obsidianowi, jeśli Fallout: New Vegas otrzyma średnią ocen wyższą lub równą 8,5/10 w serwisie Metacritic. Niestety, zabrakło jednej dziesiątej.

Jeśli chodzi o ostatnią działalność Obsidian Entertainment, to w listopadzie ubiegłego roku wydano grę RPG pod tytułem Tyranny. Miesiąc później studio zwolniło kilka osób pracujących nad czołgową strzelanką Armored Warfare. Z kolei w ubiegłym tygodniu firma zapowiedziała Pillars of Eternity II: Deadfire, na które z powodzeniem zbiera fundusze w serwisie Fig.co.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.