Szef studia Obsidian o powodzie anulowania startowego RPG na Xboksa One
Szef Obsidian Entertainment, Feargus Urquhart, wyjawił serwisowi IGN powód, dla którego startowe RPG studia na Xboksa One, Stormlands (vel Project North Carolina), zostało anulowane.
Michał Jodłowski

Obsidian Entertainment – amerykańskie studio deweloperskie znane przede wszystkim ze stworzenia takich gier, jak Star Wars: Knights of the Old Republic II, Fallout: New Vegas czy Pillars of Eternity – pracowało swojego czasu nad produkcją RPG, mającą być jednym z tytułów startowych konsoli Xbox One. Kilka lat temu w Serwisie Informacyjnym pisaliśmy o tej sprawie jako o śmierci tajemniczego projektu North Carolina i prawdopodobnie powiązanych z nią zwolnieniach w Obsidianie. Prace nad grą trwały na zlecenie firmy Microsoft i ostatecznie zostały przez giganta z Redmond anulowane. Feargus Urquhart, szef studia Obsidian, po latach zdradził serwisowi IGN powód przedwczesnego końca Stormlands, bo taki tytuł miało nosić rzeczone RPG. Według Urquharta przedsięwzięcie zakończyło się fiaskiem, gdyż Stormlands nie miało „czempiona” w Microsofcie, czyli wystarczająco wpływowej i przekonującej osoby, która mogłaby się wstawić za nim u szefostwa i zapewnić o wysokiej jakości powstającej produkcji. Branżowy weteran powołał się na przykład kultowych Wrót Baldura, utrzymując, że ich ekipa deweloperska potrzebowała czempiona w firmie Interplay (wydawca Baldur’s Gate).
Studio Obsidian Entertainment, mimo swoich sukcesów, mniej lub bardziej podobnych porażek miało w swojej historii kilka. Wśród tych ostatnich na szczególną uwagę zasługują Star Wars: Knights of the Old Republic 3 – które weszło w fazę preprodukcji, lecz ostatecznie nie dostało zielonego światła od firmy LucasArts – oraz Baldur’s Gate 3. W przypadku drugiego tytułu studio przez długi czas przygotowywało się do rozpoczęcia prac nad trzecią odsłoną legendarnej serii. Kiedy wszystko wydawało się zapięte na ostatni guzik, Atari zaczęło zwlekać, a w końcu zrezygnowało z podpisania umowy. Wkrótce później wydawca przeszedł gruntowną restrukturyzację. Więcej na temat sprawy z Baldur’s Gate 3 pisaliśmy w Serwisie Informacyjnym. Warto też przypomnieć o sprawie premii, jaką Bethesda Softworks miało wypłacić Obsidianowi, jeśli Fallout: New Vegas otrzyma średnią ocen wyższą lub równą 8,5/10 w serwisie Metacritic. Niestety, zabrakło jednej dziesiątej.
Jeśli chodzi o ostatnią działalność Obsidian Entertainment, to w listopadzie ubiegłego roku wydano grę RPG pod tytułem Tyranny. Miesiąc później studio zwolniło kilka osób pracujących nad czołgową strzelanką Armored Warfare. Z kolei w ubiegłym tygodniu firma zapowiedziała Pillars of Eternity II: Deadfire, na które z powodzeniem zbiera fundusze w serwisie Fig.co.
Komentarze czytelników
zanonimizowany1187012 Senator
która dostała niesprawiedliwe 91?
Czy tak bardzo niesprawiedliwie? Ja również zgadzam się, że Vegas jest lepsze (właśnie ogrywam sobie z modami po latach), ale rozumiem kontekst całej sytuacji z oceną F3 - przecież jaki był szał, gdy tylko Bethesda zapowiedziała, że trzecia część powstaje. Ta euforia i w ogóle... wyszedł Oblivion w posta-apo, ale nie był złą grą. Po prostu była średnim Falloutem, wiele osób narzekało przez wzgląd na nostalgię.
Vegas jest zdecydowanie lepszą grą, ale powstał już po trójce - ten sam silnik, mechanika, zmieniono jedynie podejście do questów. Dla wielu to właśnie Vegas jest prawowitym spadkobiercą serii, ale trzeba mieć na uwadze, czemu trójka odniosła taki sukces mimo bycia przeciętniakiem.
Powinni się sugerować głosami ludzi, tam jest zdecydowanie bardziej miarodajnie.
Oj nie zgodzę się. TO ZALEŻY, ale często jest tak, że dana gra dostaje od graczy słabą ocenę, bo komuś nie ruszyła na tosterze albo jak w przypadku fanboyów filmu BvS pierwsze oceny widzów Doctora Strange`a były słabe, bo każdy chciał hejtować Marvela za sukcesy i mierność BvS.
zanonimizowany307509 Legend
która dostała niesprawiedliwe 91?
Jest tak jak napisał @Camelson. Dodam też, że Fallout 3 jest pierwsza gra z serii, który pokazuje świat Fallout w 3D (ciekawy widok). Jest również gra, gdzie posiada przydatne narzędzi dla twórcy mody. Można zrobić przydatne mody i fanowskie misji. Stąd te zawyżone oceny. Nic nie dzieje się bez przyczyny. Zauważ też, że F4 dostał znacznie niższe oceny w porównanie do F3 na GryOnline, co jest całkiem zrozumiałe.
F3 może ma wady, ale też ma zalety i tyle. To po prostu kolejna gra, którą można pokochać albo znienawidzić.
legolas93 Konsul

Szkoda. W kwestii RPG na Xboxie czekam tylko na kontynuację jednej serii. Fable. Lionhead już nie ma, ale może ktoś inny pracuję nad czwóreczką.
.kNOT Generał

Obsidian Entertainment to amerykańskie studio deweloperskie znane przede wszystkim z niskiej jakości technicznej swoich gier. Prawdziwi królowie szajsu. Mimo to za każdym kolejnym razem dziwią się, że ich 'nie lubiom'.
Tylko za tragiczne NWN2 mają u mnie przechlapane. Innych ich 'wiekopomnych' osiągnięć nawet nie muszę uwzględniać...
Demilisz Generał
Cóż, pewnie gdyby wypaliło to teraz nie byłoby ani Pillarsów ani Tyranny. Ważne, że Obsydianie się pozbierali :)