Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 października 2004, 23:35

autor: Tomasz Kowalik

Świat Warhammera 40 000 - odsłona 3

Nadszedł czas na przedstawienie ostatniej części cyklu opisującego świat, z jakim można się spotkać w grze Warhammer 40 000: Dawn of War. Zapraszam do lektury. Na końcu nie zabrakło również informacji dla tych, którzy pragną spróbować szczęścia w ostatniej odsłonie naszego konkursu związanego ze światem Warhammera 40 000.

Nadszedł czas na przedstawienie ostatniej części cyklu opisującego świat, z jakim można się spotkać w grze Warhammer 40 000: Dawn of War. Zapraszam do lektury. Na końcu nie zabrakło również informacji dla tych, którzy pragną spróbować szczęścia w ostatniej odsłonie naszego konkursu związanego ze światem Warhammera 40 000.

Świat Warhammera 40 000 - odsłona 3 - ilustracja #1

Świat Warhammera 40 000...

Świat Warhammera 40 000 - odsłona 1

Świat Warhammera 40 000 - odsłona 2

... W dwóch poprzednich częściach, do których prowadzą powyższe linki, przedstawiliśmy Wam zarówno ogólne informacje o świecie, jak i nieco więcej szczegółów na temat ras zaangażowanych w konflikt.

Bohaterowie konfliktu...

Armia imperialna reprezentowana jest na Tartarusie przez Gwardię Imperialną, nazywaną tu Tartarusjańskimi Siłami Obronnymi, oraz Kosmicznych Marines z Zakonu Krwawych Kruków. W trakcie rozgrywki pojawia się kilka postaci, które mają duży wpływ na przebieg kampanii. Najważniejszą z nich jest główny dowódca Krwawych Kruków – Gabriel Angelus. To postać nietuzinkowa, odważna, religijna, trzyma w swoich szeregach dyscyplinę, krótko mówiąc prawdziwy Kosmiczny Marine. Gabriela nęka jednak przeszłość, pewne zdarzenie, po którym nie przepada za Inkwizycją. Towarzyszy mu brat Kronikarz, Mathius Isador, zrównoważony, dobrze znający Gabriela, władający potężnymi mocami psionicznymi, również on skrywa pewien sekret. Gwardia Imperialna reprezentowana jest przez pułkownika Broma, modelowego dowódcę Gwardii, dla niego liczy się tylko obowiązek wobec Imperium. Tam gdzie pojawiają się tajemnice, nie może zabraknąć Inkwizytora. Jak każdy przedstawiciel Inkwizycji, Toth jest postacią zagadkową i tak naprawdę nie sposób powiedzieć o co mu chodzi, szczególnie nieufny wobec niego jest Gabriel.

Inkwizycja...

Z Inkwizycją zawsze tak jest. Pojawiają się w najmniej oczekiwanych momentach, dzierżą olbrzymią władzę i nigdy nie chcą mówić co jest przedmiotem ich zainteresowania. Inkwizycja to mroczna i tajna organizacja, która posiada olbrzymie przywileje. Inkwizytor może zażądać wszystkiego, czy będą ta całe armie, floty gwiezdne czy wszystkie zasoby planety. Kosmiczni Marines zazwyczaj nic sobie z tych praw nie robią i pozostają głusi na żądania udzielania pomocy czy opuszczenia planety... Mylić się może jednak ten, kto uzna, że Inkwizycja nie może zagrozić wybrańcom Imperatora. Historia zna wiele przypadków, kiedy to skoncentrowane działania Inkwizytorów doprowadziły do zniszczenia całych Zakonów Kosmicznych Marines. Inkwizycja składa się z trzech elementów, zakonów, z których każdy zajmuje się innym rodzajem zagrożenia: Ordo Xenos ściga obcych, Ordo Hereticus świętym ogniem traktuje wiedźmy, heretyków i mutanty, a Ordo Malleus pojawia się wszędzie tam, gdzie widać ślady działalności demonów. Najbardziej przerażającym narzędziem w arsenale Inkwizycji jest Exterminatus – pod tą nazwą kryje się świadoma eksterminacja całej populacji planety. Jeden człowiek może decydować o życiu i śmierci miliardów.

Spacznia...

Na zakończenie muszę jeszcze wspomnieć o Spaczni, nieodłącznym elemencie świata Warhammera 40000. Galaktyka jest ogromna i konwencjonalne sposoby gwiezdnych podróży nie pozwoliłyby na założenie tak olbrzymiego organizmu państwowego jakim jest Imperium, nie mówiąc już o sprawowaniu nad nim kontroli. Jest jednak sposób, dzięki któremu gwiezdne podróże można znacznie przyspieszyć. Poza fizyczną rzeczywistością istnieje inny wymiar, ocean chaosu, surowych emocji i szaleństwa, zwany Spacznią, Immaterium lub Empyreanem. To domena koszmarów i demonów czających się w mrocznych zakamarkach niebytu i polujących na wszystkich, którzy odważą się tu zajrzeć. Okręty gwiezdne, wyposażone w silniki spaczniowe, są w stanie pokonać barierę dzielącą świat materialny i Immaterium. Podróż taka jest znacznie szybsza, ale i zdecydowanie bardziej niebezpieczna. Oprócz zagrożenia ze strony mieszkańców Spaczni dochodzi jeszcze możliwość zabłądzenia w jej otmętach. Uchronić przed tym ma Astronomican, latarnia psioniczna utrzymywana wolą Imperatora i ofiarą z dziesięciu tysięcy psioników. Kolejnym niebezpieczeństwem jakie niesie ze sobą Spacznia są burze. To takie niebezpieczne sztormowe zawirowania, które mogą całkowicie odciąć daną planetę czy system od reszty Galaktyki albo zniszczyć podróżujące przez Immaterium okręty. Tartarus stoi właśnie w obliczu takiego zagrożenia. Ewakuacja ludności cywilnej i armii musi być szybko przeprowadzona, bo zwłoka grozi niewolą na planecie opanowanej przez Orków...

To by było na tyle mojego wprowadzenia do świata Warhammera 40 000. To oczywiście nie wszystko, można nawet powiedzieć, że rozmiar tego fragmentu ma się tak do dostępnych materiałów jak Tartarus do Imperium. Mam jednak nadzieję, że ułatwi wam to zrozumienie pewnych elementów fabuły, na które natraficie podczas rozgrywania kampanii. Tych, którzy nie znają jeszcze figurkowego Warhammera 40000 zapraszam do zainteresowania się tym tematem. Jedyne co wam grozi, to to, że na lata wsiąkniecie w ten świat.

Tomasz „Tomkow” Kowalik

Konkurs

W naszym konkursie do wygrania pozostał już tylko trzeci z ufundowanych przez firmę CD Projekt zestawów startowych do gry Warhammer 40.000. Jeżeli również chcesz zacząć tworzyć swoją własną miniaturową armię, sprawdź swoje szczęście i spróbuj wytypować grafikę, która w ostatnim etapie umożliwi wygranie tego zestawu!

Świat Warhammera 40 000 - odsłona 3 - ilustracja #2

Co należy zrobić, aby mieć szansę na wygraną? Jak zapewne część z Was wie produkcją takich zestawów, jak powyższy już od lat z powodzeniem zajmuje się Game Workshop. Na stronach internetowych tej firmy możecie nie tylko znaleźć ogromne ilości informacji na temat systemów bitewnych takich, jak The Lord of the Rings, Warhammer i Warhammer 40 000 lecz przede wszystkim macie możliwość zapoznania się z niezwykle szeroką ofertą figur bitewnych. Właśnie w części poświęconej temu ostatniemu systemowi, wybraliśmy jedną z grafik/artów/zdjęć. Tym razem nagroda została „ukryta” pomiędzy figurkami orków.

Jeżeli trafnie uda Ci się wytypować, o który obrazek nam chodziło i jako pierwszy wkleisz go w komentarzach do tego newsa –ostatni z trzech zestawów już wkrótce będziesz mógł odebrać z rąk listonosza!

A oto link do części poświęconej systemowi Warhammer, na której „ukryta” została nagroda.

Przypominam równocześnie, że w konkursie istnieje możliwość zamieszczenia wyłącznie jednego rysunku. Życzę powodzenia!