Swawolna polonizacja Baldur’s Gate

Do tej pory proces polonizacji osadzonego w realiach fantasy cRPG-a Baldur’s Gate utrzymywany był w ścisłej tajemnicy. Dzisiaj, za sprawą anonimowego źródła związanego bezpośrednio z dystrybutorem gry – firmą CD Projekt, udało nam się pozyskać pierwsze informacje o przebiegu prac nad polską wersją gry.

Anna Karpińska

13

Materiał został przygotowany z okazji święta Prima Aprilis i w związku z tym jest całkowicie nieprawdziwy.

Do tej pory proces polonizacji osadzonego w realiach fantasy cRPG-a Baldur’s Gate utrzymywany był w ścisłej tajemnicy. Dzisiaj, za sprawą anonimowego źródła związanego bezpośrednio z dystrybutorem gry – firmą CD Projekt, udało nam się pozyskać pierwsze informacje o przebiegu prac nad polską wersją gry.

Swawolna polonizacja Baldur’s Gate - ilustracja #1

Zdaniem naszego rozmówcy kilka dni temu CDP zrezygnował ze wstępnych planów dotyczących obsady, po tym jak BioWare rozesłało pismo do dystrybutorów europejskich z poleceniem aby udźwiękowienie gry w rodzimych językach było „krwiste niczym surowy udziec z bawoła” .

Na razie widomo, że mającego wcielić się w rolę narratora Piotra Fronczewskiego zastąpi charyzmatyczny Daniel Olbrychski (Potop, Ziemia obiecana). Poza głosem odtwórcy roli Kmicica, w Baldur’s Gate usłyszymy również Bogusława Lindę (Psy, Sara). Na razie nie mamy informacji w ile i jakich postaci wcieli się aktor. Wiadomo jedynie, że jedna z wypowiadanych przez niego kwestii brzmi: „A cóż to za chuć i swawole?!” . Zdaniem graczy może to oznaczać, że aktor użyczy głosu postaci ortodoksyjnego kapłana. Przypuszczenia te zdają się potwierdzać zdjęcia, które wyciekły do sieci.

Swawolna polonizacja Baldur’s Gate - ilustracja #2

Jeden z pracowników CDP zdradził nam, że w związku z odgórnym zarządzeniem wszyscy aktorzy zmuszeni zostali do nagrywania swoich kwestii w kostiumach, co miało zwiększyć realizm nagrywanych kwestii.

Swawolna polonizacja Baldur’s Gate - ilustracja #3
Daniel Olbrychski po zakończonym nagraniu.

Trudno przewidzieć czy „krwista” obsada gry pozwoli na stworzenie realistycznego klimatu Wrót Baldura. Przekonamy się o tym dopiero gdy proces produkcji zostanie zakończony.

  • Zobacz archiwalne wydanie MEGA ZINA GRY-OffLine!

Solid Snake to rzeczywisty agent!

Następny
Solid Snake to rzeczywisty agent!

Polski FPS Pył pojawi się na nowej konsoli Sony

Poprzedni
Polski FPS Pył pojawi się na nowej konsoli Sony

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl