Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 lutego 2016, 16:55

SUPERHOT zadebiutuje 25 lutego na PC

Studio SUPERHOT opublikowało nowy zwiastun gry SUPERHOT, w którym podano datę premiery pecetowego wydania - 25 lutego. Wersja na konsolę Xbox One ma zadebiutować kilka tygodni później.

IMGN.PRO zadba dostępność pudełkowego wydania SUPERHOT w sklepach na terenie całego kraju. - SUPERHOT zadebiutuje 25 lutego na PC - wiadomość - 2016-02-02
IMGN.PRO zadba dostępność pudełkowego wydania SUPERHOT w sklepach na terenie całego kraju.

Od czasu udostępnienia sierpniowego zwiastuna niewiele słyszeliśmy o SUPERHOT – jednej z ciekawszych gier niezależnych tworzonych przez polskich deweloperów. W pierwszej połowie stycznia informowaliśmy o nominowaniu produkcji studia SUPERHOT do tegorocznych nagród Independent Games Festival, ale sami twórcy nie udostępnili żadnych nowych materiałów. Wygląda jednak to, że po nieco ponad dwóch latach od ukazania się przeglądarkowego oryginału w końcu doczekamy się pełnoprawnej gry. Na oficjalnym kanale SUPERHOT w serwisie YouTube udostępniono kolejny zwiastun, ujawniający datę premiery tej nietypowej strzelanki. Tytuł zostanie wydany przez firmę IMGN.PRO i zadebiutuje 25 lutego na komputery osobiste w wersji pudełkowej oraz cyfrowej, natomiast wersja na konsolę Xbox One ma pojawić się kilka tygodni później.

Gwoli przypomnienia: SUPERHOT po raz pierwszy pojawiło się we wrześniu 2013 roku jako projekt Piotra Iwanickiego opracowany w ramach konkursu 7FDPS. Jest to gra FPS o minimalistycznej grafice i unikatowej mechanice rozgrywki, uzależniającej upływ czasu od poruszania się postaci gracza. Dzięki temu możliwe jest staranne zaplanowanie każdego posunięcia oraz wymijanie nadlatujących kul, co jest o tyle istotne, że nasz awatar ginie od jednego celnego strzału. Tytuł spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem graczy, o czym świadczy jego rekordowo szybkie zaakceptowanie w usłudze Steam Greenlight i niemniej udana kampania w serwisie Kickstarter (kwotę minimalną 100 tysięcy dolarów zebrano w ciągu 24 godzin). Pełnoprawna produkcja ma zawierać m.in. rozbudowana kampanię, nowe mechanizmy rozgrywki oraz dodatkowe uzbrojenie.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej