Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 sierpnia 2010, 11:28

autor: Adrian Werner

Sukces Metal Gear Solid: Peace Walker wzmocnił wyniki finansowe całego Konami

Na przestrzeni ostatniego tygodnia większość liczących się wydawców gier opublikowała sprawozdania finansowe za drugi kwartał tego roku. Najnowszą firmą, która ujawniła swoje wyniki jest japońskie Konami i patrząc na podane liczby jej szefowie mają powody do zadowolenia.

W ciągu ostatnich kilkunastu dni większość liczących się wydawców gier opublikowała sprawozdania finansowe za drugi kwartał tego roku. Najnowszą firmą, która ujawniła swoje wyniki jest japońskie Konami i patrząc na podane liczby jej szefowie mają powody do zadowolenia.

 

Sukces Metal Gear Solid: Peace Walker wzmocnił wyniki finansowe całego Konami - ilustracja #1

Metal Gear Solid: Peace Walker

 

W kwartale zakończonym 30 czerwca firma uzyskała przychód na poziomie 651 milionów dolarów, co stanowi spadek o 5% w porównaniu z wynikami za drugi kwartał ubiegłego roku. Imponującym elementem raportu jest wypracowanie 14,6 milionów dolarów zysku, co stanowi wzrost o niesamowite 245% w porównaniu z ubiegłorocznymi 4,2 mln.

Oczywiście, Konami to nie tylko gry, więc powyższe liczby dotyczą całości działalności biznesowej przedsiębiorstwa. Dział odpowiadający za gry video, centra rozrywki oraz gry karciane zamknął kwartał 291,1 milionami dolarów przychodu. Same gry na komputery i konsole wypracowały przychód w wysokości 166,5 mln dolarów (wyraźny wzrost w porównaniu do zeszłorocznych 113,8 mln).

Koniem pociągowym dla całego działu okazały się jak zwykle nowe odsłony dwóch najpopularniejszych marek tego wydawcy, czyli Metal Gear Solid: Peace Walker oraz Pro Evolution Soccer 2010. Nie podano dokładnych wyników każdego z tych tytułów, ale pochwalono się, że Peace Walker samodzielnie dwukrotnie zwiększył ogólną liczbę sprzedanych gier Konami na konsolę PSP.

 

Sukces Metal Gear Solid: Peace Walker wzmocnił wyniki finansowe całego Konami - ilustracja #2

Wypuszczona w zeszłym roku pierwsza wersja Love Plus znalazła już ponad 200 tysięcy nabywców w samej Japonii.

 

Przenośna konsolka Sony okazała się zresztą niezwykle istotna dla całej firmy, ponieważ pozycje wydane na nią stanowiły aż 40% wszystkich sprzedanych gier w drugim kwartale 2010 roku. Łącznie w tym okresie gracze zakupili 4,62 miliony tytułów tego wydawcy. Jak zwykle największa część tej liczby przypadła na Japonię (2,44 mln sztuk), druga była Europa (1,08 mln), a na samym końcu znalazła się Ameryka (1,02 mln egzemplarzy).

Na ogólne wyniki firmy nie zdążyła wpłynąć znacząco premiera Love Plus +. Ta odświeżona wersja popularnego symulatora dziewczyny zadebiutowała na rynku japońskim 24 czerwca, czyli raptem 6 dni przed zamknięciem kwartału. Gry z tej serii cieszą się fanatycznym wręcz uwielbieniem fanów, czego najlepszym dowodem są śluby jakie niektórzy gracza biorą ze swoimi wirtualnymi wybrankami (polecamy obejrzenie filmiku z jednej z takich godnych pożałowania ceremonii). Mimo kontrowersji (a może raczej częściowo dzięki nim) popularność Love Plus cały czas rośnie i premiera najnowszej odsłony cyklu na pewno korzystnie wpłynie na finanse Konami w trzecim kwartale tego roku.