Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 stycznia 2013, 09:00

autor: Adrian Werner

Sukces Kickstartera zręcznościowego RPG Anima: Gate of Memories

Dzięki hojności użytkowników Kickstartera udało się uzbierać sumę potrzebną na wyprodukowanie zręcznościowego RPG Anima: Gate of Memories. Gra powstaje z myślą o pecetach, a jej autorzy pełnymi garściami czerpią z rozwiązań japońskich przedstawicieli gatunku.

Po trwającej ponad pięć tygodni kampanii grze Anima: Gate of Memories udało się osiągnąć sukces na Kickstarterze. - Sukces Kickstartera zręcznościowego RPG Anima: Gate of Memories - wiadomość - 2013-01-13
Po trwającej ponad pięć tygodni kampanii grze Anima: Gate of Memories udało się osiągnąć sukces na Kickstarterze.

Twórczy zręcznościowego RPG Anima: Gate of Memories mają powody do zadowolenia. Zorganizowany przez nich Kickstarter okazał się sukcesem. Autorom właśnie udało się przekroczyć minimalny cel w wysokości 90 tys. dolarów, a do końca zbiórki pozostało ponad 30 godzin, więc zgromadzona suma bez wątpienia ulegnie jeszcze zaczniemy zwiększeniu.

  1. Anima: Gate of Memories - strona Kickstartera
  2. Anima: Gate of Memories – oficjalna strona gry

Zgodnie z tytułem, autorzy osadzili akcję swojej produkcji w świecie pochodzącym ze stołowej gry fabularnej Anima: Beyond Fantasy. System ten łączy stylistykę japońskich RPG-ów i azjatycki mistycyzm z zachodnimi elementami fantasy przypominającymi europejskie średniowiecze. Gate of Memories opowie historię dwóch postaci - młodej dziewczyny oraz towarzyszącego jej demona imieniem Ergo, z którym przed laty zawarła pakt. Oboje są członkami organizacji znanej jako Nathaniel, która od wieków chroni ludzkość od wpływów sił ciemności. Kampania rozpocznie się w momencie, gdy organizacja zostaje zdradzona przez jednego z jej członków. Kradnie on prastary artefakt Byblos, zawierający zestaw proroctw mogących sprowadzić na świat kataklizm o niespotykanej wcześniej skali. Bohaterowie zostają wysłani z misją odzyskania Byblos i pościg za złodziejem zapoczątkuje serię wydarzeń, które doprowadzą do wybuchu wojny oraz przybycia do wymiaru śmiertelników skażonych złem istot zwanych Posłańcami.

Anima: Gate of Memories będzie grą RPG czerpiącą pełnymi garściami z japońskich przedstawicieli tego gatunku. Większość czasu spędzimy zatem na eksplorowaniu lokacji, prowadzeniu rozmów z postaciami niezależnymi oraz przede wszystkim na toczeniu bitew z potworami. System potyczek rozgrywany będzie w czasie rzeczywistym i o wyniku starć w równym stopniu zadecydują statystyki postaci, jak i zręczność samych graczy. Bohaterowie posiadać maja różne style walki. Dziewczyna wyposażona zostanie w magiczną księgę, której strony mogą przeobrażać się w dowolny przedmiot, od zapewniających ochronę anielskich skrzydeł, aż po służące do ataku ostrza. Natomiast demon Ergo polegać ma głównie na swojej nadludzkiej sile oraz szybkości i preferować będzie brutalne starcia w zwarciu. Gra pozwoli na dowolne przełączanie się między tymi dwoma postaciami, nawet w środku combosa.

Jak na przyzwoitego RPG-a przystało, w Anima: Gate of Memories nie zabraknie również systemu rozwoju. Każda z postaci posiadać będzie własne, mocno rozgałęzione drzewko umiejętność, pozwalające na zwiększanie statystyk, talentów i nabywanie nadnaturalnych mocy. Wszystko to ma być oparte na rozwiązaniach ze stołowego pierwowzoru

Anima: Gate of Memories powstaje z myślą o pecetach i wydana zostanie wersjach na systemy Windows, OSX i Linux. Po premierze autorzy rozważą również przeniesienie projektu na konsole. Gra ma trafić do sprzedaży w lipcu przyszłego roku.

Sukces Kickstartera zręcznościowego RPG Anima: Gate of Memories - ilustracja #2 Anima: Beyond Fantasy to hiszpańska gra fabularna, której pierwsza edycja ukazała się w 2005 roku. Wersję anglojęzyczną, jak również szereg suplementów wydała trzy lata później firma Fantasy Flight Games. Produkcja zyskała sporą popularność i w rezultacie powstała również figurkowa strategia Anima: Tactics oraz karcianka Anima: The Card Game. Trwają także prace nad serią powieści osadzoną w tym uniwersum.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej