Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 maja 2012, 09:40

autor: Sarge

Studio EA Canada opisuje kluczowe usprawnienia w grze FIFA 13

W Londynie odbyła się prezentacja gry sportowej FIFA 13, na której David Rutter ze studia EA Canada ujawnił najważniejsze zmiany w stosunku do poprzedniej części. Poprawek doczekają się: system kolizji, rzuty wolne, sztuczna inteligencja, czy kontrola nad piłką.

David Rutter, główny producent FIFA 13, na ostatniej prezentacji gry w Londynie przedstawił kilka najważniejszych nowości wprowadzonych w nadchodzącej odsłonie popularnej serii sportowej. Udostępniono także parę pierwszych screenów.

Trochę informacji o pięciu kluczowych usprawnieniach w grze FIFA 13 - ilustracja #1

Jedną z istotniejszych poprawek w FIFA 13 ma być bardziej realistyczna kontrola nad piłką. System nazwany First Touch Control utrudni pierwszy kontakt z futbolówką. Jej opanowanie w jeszcze większym stopniu zależeć będzie od siły podania, jego wysokości i technicznych umiejętności piłkarza przyjmującego piłkę. Błyskawiczne odebranie futbolówki i obrócenie się w innym kierunku ma być trudniejsze niż w poprzednich częściach.

Poprawiony zostanie system kolizji, który bardzo dobrze sprawdził się w FIFA 12, ale okazyjnie cierpiał na błędy skutkujące nierealistycznymi upadkami zawodników w bezpośrednich starciach. Teraz takie zdarzenia mają zostać wyeliminowane i jeszcze więcej w tej kwestii zależeć będzie od kontaktu na poziomie górnych części ciała piłkarzy lub ich bioder.

Trochę informacji o pięciu kluczowych usprawnieniach w grze FIFA 13 - ilustracja #2

Rzuty wolne zyskają na taktycznym znaczeniu. Przy stojącej piłce ustawi się nawet trzech zawodników, aby zdezorientować broniącą się drużynę. Możliwe będzie zamarkowanie strzału i skierowanie podania w kierunku gracza wychodzącego z muru. Więcej możliwości pojawi się również po drugiej stronie. Gdy poczujemy zagrożenie ze strony przeciwnika oddającego rzut wolny, w murze ustawimy większą liczbę piłkarzy, a jednemu z nich nakażemy wybiegnięcie do przodu w odpowiedniej chwili.

Producent obiecuje również usprawnioną sztuczną inteligencję. Zawodnicy sterowani przez konsolę/komputer będą wybierać bardziej efektywną drogę do bramki i lepiej przewidywać kierunek naszych podań, aby spróbować je zablokować. Z kolei napastnicy mają pilnować linii spalonego i do ostatniego momentu czekać z wybiegnięciem do podania, zanim obrońcy zdążą się zorientować co się dzieje.

Ostatnią z najważniejszych poprawek ma być bardziej kompletny system dryblingu. W formie przykładu podano poprzednią odsłonę serii, w której gracz mógł zmylić przeciwnika przez zwyczajną zmianę kierunku biegu. W FIFA 13 nie będzie to takie łatwe. Szczegółów w tej sprawie jednak zabrakło, więc nie wiadomo jakie zmiany w tej kwestii są jeszcze szykowane.

Trochę informacji o pięciu kluczowych usprawnieniach w grze FIFA 13 - ilustracja #3

David Rutter obiecał też szereg mniejszych zmian, takich jak nowe typy podań, większą różnorodność podkręconych strzałów, kolejne animacje bramkarza, czy „cieszynki” piłkarzy. Poprawiona zostanie również praca sędziego. Z pewnością nie możemy spodziewać się rewolucji, ale z czasem zapewne usłyszymy więcej szczegółów na temat przygotowywanych nowości.

FIFA 13 tradycyjnie zadebiutuje na rynku jesienią. Jak dotąd zapowiedziano jedynie wersje na trzy platformy sprzętowe: PlayStation 3, Xboksa 360 oraz PC. Zapewne niedługo doczekamy się zapowiedzi kolejnych edycji, jako że poprzednie odsłony trafiały także na kilka innych konsol. W naszym kraju gra zostanie wydana przez firmę Electronic Arts Polska w pełnej polskiej wersji językowej.

Trochę informacji o pięciu kluczowych usprawnieniach w grze FIFA 13 - ilustracja #4
Trochę informacji o pięciu kluczowych usprawnieniach w grze FIFA 13 - ilustracja #5
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.