Studio Crytek tłumaczy się z oskarżeń o bezprawne zwolnienia

Avni Yerli, współzałożyciel studia Crytek, odpowiedział na oskarżenia byłego pracownika, który opublikował w sieci zarzuty dotyczące złego traktowania zatrudnionych przez niemiecką firmę.

Marek Oramus

Kilka dni temu w serwisie Tumblr pojawiła się strona informująca o bezprawnych praktykach związanych ze zwalnianiem pracowników we frankfurckiej siedzibie studia Crytek, znanego między innymi z serii gier Crysis. Dzisiaj w rozmowie z portalem Develop ustosunkował się do tych zarzutów jeden ze współzałożycieli niemieckiej firmy, Avni Yerli.

Studio Crytek tłumaczy się z oskarżeń o bezprawne zwolnienia - ilustracja #1

Rzekomo pokrzywdzony były pracownik studia zarzucił swojemu dawnemu pracodawcy, że od kilku lat osoby zatrudnione są niepewne swojej przyszłości. Wielu doświadczonych członków zespołu na wyższych stanowiskach próbowano zastąpić pracownikami niższego szczebla, oferując im niezadowalającą odprawę. Część z nich odmówiła i w efekcie została bezprawnie zwolniona. „Inni usłyszeli bzdurne powody wypowiedzenia i pokazano im drzwi”, żali się anonimowy internauta. Według niego, niektórzy pokrzywdzeni skierowali sprawę do sądu i udało im się wygrać. Załączona lista zwolnionych jest długa i obejmuje między innymi menedżerów ds. społeczności, producentów, twórców szkiców koncepcyjnych, a nawet dyrektora finansowego.

Drugi z zarzutów dotyczy presji wywieranej przez kierownictwo podczas prac nad Crysisem 2. W trakcie comiesięcznych spotkań podobno zmuszano zatrudnionych do ciągłej pracy, co spowodowało u części z nich problemy zdrowotne i osobiste.

Studio Crytek tłumaczy się z oskarżeń o bezprawne zwolnienia - ilustracja #2

W odpowiedzi Avni Yerli uznał te oskarżenia za „bolesne” i zaprzeczył jakoby miały cokolwiek wspólnego z rzeczywistą sytuacją w firmie. Twierdzi, że dla Cryteka respektowanie pracowników jest bardzo ważne i to niezależnie od zajmowanej przez nich pozycji. Uważa, że w ten sposób traktują nawet zwolnione osoby i po raz pierwszy zdarzyło się, że ktoś, kto uważa, że decyzja była niesłuszna, postanawia zaszkodzić wizerunkowi firmy Crytek.

Natomiast, jeżeli chodzi o kwestię zbytniego eksploatowania pracowników i wywierania na nich nacisku, to zdaniem Yerliego okres wytężonego wysiłku wynosił maksymalnie 3 miesiące i obejmował dobrowolną pracę w jeden dzień weekendowy.

Crysis

Crysis

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 14 listopada 2007

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.4

Gracze

8.1

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2011-09-05
12:02

Matysiak G Legend

Matysiak G

Ktoś jeszcze chce robić gry? Coraz to nowe historie(Activision, Ubi, Disney Interactive) pokazują, że to zamordyzm nie mający w sobie nic z romantycznego mitu "twórcy elektronicznej rozrywki".

Komentarz: Matysiak G
2011-09-05
12:40

tybet2 Generał

👎

Kiepsko. Może w Valve chociaż mają lepiej, albo w mniejszych studiach. Gdzie ta cała klima podczas tworzenia, o której opowiadali kiedyś ludzie..

Komentarz: tybet2
2011-09-05
12:41

jaro1986 Generał

jaro1986

[1] - Dokładnie. Nawet jeżeli te wieści są przesadzone, to przecież w każdej plotce jest ziarno prawdy. A o sytuacji w różnych studiach developerskich słyszy się ostatnio coraz więcej. Niestety praca jak każda inna, a może nawet bardziej stresująca.

Komentarz: jaro1986
2011-09-05
12:52

Mortalking Senator

Mortalking

Może niezadowalająca sprzedaż Crysis 2 wpędziła studio Crytek w problemy finansowe i w ten sposób chcą ratować swój budżet.

Komentarz: Mortalking
2011-09-05
16:39

zanonimizowany567934 Chorąży

A co my możemy wiedzieć...?

Komentarz: zanonimizowany567934

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl