Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 maja 2015, 19:17

autor: Piotr Bicki

Street Fighter V najpóźniej w marcu 2016 roku

Osoby czekające na kolejną, piątą odsłonę Street Fightera będą musiały uzbroić się w cierpliwość. Z najnowszych informacji ujawnionych przez przedstawicieli Capcomu wynika, że bijatyka ukaże się najpóźniej w marcu przyszłego roku.

W Street Fighter V zagramy najpóźniej w marcu 2016 roku. - Street Fighter V najpóźniej w marcu 2016 roku - wiadomość - 2015-05-11
W Street Fighter V zagramy najpóźniej w marcu 2016 roku.

Na zapowiedzianego w grudniu ubiegłego roku Street Fightera V przyjdzie miłośnikom bijatyk jeszcze trochę poczekać. Przy okazji publikacji najnowszego raportu finansowego przedstawiciele Capcomu poinformowali, że produkcja ukaże się w bieżącym roku fiskalnym. Konkretnego terminu na razie nie podano, ale wspomniany okres zakończy się w marcu 2016 roku. To oznacza, że teoretycznie w tytuł dane nam będzie zagrać najpóźniej za 10 miesięcy. Pokrywałoby się to z informacjami, które pojawiły się kilka tygodni temu w internecie. Przypomnijmy, że niedawno na oficjalnym blogu twórców odpowiedzialni za projekt deweloperzy przypadkiem zdradzili, że „piątka” trafi do sprzedaży wiosną przyszłego roku. Wpis jednak bardzo szybko usunięto.

Co ciekawe, przedstawiciele Capcomu spodziewają się, że Street Fighter V do końca bieżącego roku fiskalnego (a więc do końca marca 2016 roku) sprzeda się co najmniej w dwóch milionach egzemplarzy. Japończycy prognozując taki wynik biorą przy tym pod uwagę zarówno kopie pudełkowe, jak i cyfrowe. Oczekiwania firmy są więc dosyć wysokie – na osiągnięcie takiego rezultatu produkcja miałaby bowiem niewiele czasu.

Warto jednocześnie zaznaczyć, że Street Fighter V trafi tylko na dwie platformy sprzętowe – komputery osobiste oraz konsole PlayStation 4. Przynajmniej na razie, bo nie można wykluczyć, że w przyszłości produkcja zawita ostatecznie także na Xboksa One.

Street Fighter V jest kolejną odsłoną słynnej serii stworzonej przez Japończyków z Capcomu. Tytuł ma być pierwszą częścią cyklu, która pozwoli graczom na toczenie pojedynków pomiędzy różnymi platformami (a więc PC i PS4). Produkcja napędzana będzie przez najnowszą, czwartą generację silnika Unreal Engine 4.