Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 stycznia 2017, 12:27

autor: Adrian Werner

Stellaris - w następnym dodatku zagospodarujemy orbity

Studio Paradox Development uchyliło rąbka tajemnicy odnośnie następnego płatnego dodatku do gry Stellaris. Okazuje się, że otrzymamy w nim możliwość konstruowania orbitalnych habitatów, czyli wielkich stacji kosmicznych funkcjonujących jak małe planety.

Od czasu premiery kosmiczna strategia 4X Stellaris jest cały czas rozwijana za pomocą aktualizacji i dodatków. Obecnie w produkcji znajduje się kolejne duże płatne rozszerzenie i autorzy, czyli ludzie ze studia Paradox Development, ujawnili kolejne elementy, które wejdą w skład tego DLC.

Jeden z planowanych habitatów.

STELLARIS W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Paradox Development
  2. Gatunek: kosmiczna strategia 4X
  3. Platformy: PC
  4. Data premiery: 9 maja 2016 r.

Twórcy przyznają, że jednym z obecnych problemów gry jest fakt, że nie mamy opcji budowania wzwyż i nasze gwiezdne imperia są z tego powodu bardzo „płaskie”. Powoduje to, że prędzej czy później kończy nam się przestrzeń do rozwoju i zmuszeni zostajemy do zaatakowania innych frakcji w celu zdobycia nowych terytoriów.

Autorzy zamierzają to zmienić, oferując graczom dodatkowe opcje ekspansji w ramach ich istniejącego dominium. Jednym ze sposobów na to będzie dodanie możliwości zagospodarowywania orbit planet i księżyców. Gracze otrzymają opcję budowania wielkich stacji kosmicznych, nazwanych habitatami, które funkcjonować mają niczym małe planety, pozwalając nam na stawianie na ich powierzchni struktur i osiedlanie tam różnorodnych populacji.

Oczywiście, zanim zaczniemy zabudowywać orbity konieczne będzie odpowiednie przygotowanie w postaci osiągnięcia maksymalnego poziomu rozwoju technologii dotyczących portów kosmicznych. Habitaty otrzymają również sporo unikalnych budynków i ulepszeń, których nie da się skonstruować w innych miejscach.

Na razie nie znamy nazwy następnego dodatku, ani terminu jego premiery. Autorzy ostrzegają jednak, że rozszerzenie nie ukaże się szybko. Warto dodać, że równolegle zadebiutuje również kolejna duża aktualizacja opatrzona numerem 1.5 i nazwana Banks (na część zmarłego w 2013 roku pisarza science-fiction Iana Banksa).

Przypomnijmy, że Stellaris ukazało się 9 maja zeszłego roku, wyłącznie w wersji na pecety. Gra okazała się sporym sukcesem. W ciągu pierwszych 24 godzin od premiery sprzedano ponad 200 tysięcy egzemplarzy, co jest rekordem w przypadku produkcji studia Paradox. Według serwisu SteamSpy, do dzisiaj gracze zakupili już ponad 760 tys. egzemplarzy.

  1. Recenzja gry Stellaris – Paradox podbija kosmos
  2. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej