Stellar Blade to coś więcej niż „koreański Nier”. Reżyser gry opowiedział o tym, co inspirowało zespół przy tworzeniu tej przepięknie wyglądającej produkcji.
Jeżeli gustujecie w tytułach takich jak seria Nier, Sekiro czy Bayonetta, powinniście zwrócić uwagę na nadchodzące Stellar Blade, które nie bez powodu kojarzone jest z tymi produkcjami. Reżyser gry opowiedział bowiem o inspiracjach i nie krył zadowolenia z nazywania Stellar Blade „koreańskim Nier”.
W wywiadzie dla serwisu Games Radar reżyser Stellar Blade, Hyung Tae-Kim, wymienił tytuły i marki, z jakich on i jego zespół czerpali inspiracje przy tworzeniu swojej najnowszej gry. Wspomniał o serii Nier i przyznał, że choć jest dumny z tego, że w mediach określa się Stellar Blade mianem „koreańskiego Nier”, to zaznaczył, iż jego dzieło nie jest z nią tożsame.
Twórca powiedział również, że jego studio Shift Up inspirowało się wieloma innymi tytułami, takimi jak Sekiro, cykl Bayonetta, Black Desert Online, a nawet filmowy Blade Runner, wyciągając z nich najważniejsze bądź intrygujące rozwiązania i implementując je do Stellar Blade. Kiedy zapytano twórcę o podobieństwo do Bayonetty i Sekiro, odpowiedział:
Oddajemy hołd produkcjom, w które graliśmy, ale kiedy faktycznie w zagrasz w te gry, zobaczysz kilka różnic. Nie sądzę, by były one do siebie bardzo podobne. Po prostu wzięliśmy mocne elementy z tych dwóch gier i połączyliśmy je razem, a następnie zaimplementowaliśmy w Stellar Blade.
Hyung Tae-Kim poświęcił także nieco uwagi samemu koreańskiemu stylowi. Przyznał, że przy tworzeniu Stellar Blade brał pod uwagę specyficzne gusta, objawiające się m.in. w muzyce K-Pop czy tamtejszej kinematografii, chcąc nadać całości charakterystyczny urok.
Ciekawostką jest fakt, że sylwetka Eve, głównej bohaterki Stellar Blade, powstała na bazie anatomii koreańskiej modelki Shin Jae-eun. Twórca gry odniósł się do tego pomysłu:
Tak, oparliśmy postać Eve na modelce Shin Jae-eun. Pomyśleliśmy, że jej ciało będzie dobrym odniesieniem dla postaci, do której dążyliśmy, ale twarz została stworzona we własnym zakresie – wykorzystaliśmy tylko ciało modelki, które zeskanowaliśmy na potrzeby gry. Chcieliśmy stworzyć najbardziej atrakcyjnie wyglądające ciało dla użytkownika, dlatego podjęliśmy decyzję o współpracy z Shin Jae-eun.
Na koniec warto dodać, że Stellar Blade będzie można przejść w około 25-30 godzin. Poświęcając czas aktywnościom pobocznym, takim jak szukanie „znajdziek”, w grze będzie można jednak bawić się nawet przez 50 godzin. Stellar Blade zadebiutuje na PS5 26 kwietnia tego roku. Produkcja w przyszłości trafi również na PC, ale póki co nie znamy daty premiery.
Więcej:Twórcy wybitnego RPG akcji tworzą nową grę. Powstaje ona obok kontynuacji Lies of P
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
13

Autor: Adam Adamczyk
Pisaniem zajmuje się zawodowo od 2013 roku. W 2021 roku dołączył do GRYOnline.pl, gdzie poza tematyką gamingową zajmuje się informacjami stricte technologicznymi. Współpracował z największymi sklepami muzycznymi w Polsce, tworząc artykuły związane z instrumentami i ogólnie pojętym udźwiękowieniem. Grami komputerowymi interesuje się od dziecka. Poza tym jego zainteresowania obejmują grę na gitarze, komponowanie muzyki oraz sporty siłowe.