Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 czerwca 2025, 08:44

Stellar Blade zachwyca sprzedażą. Wyczekiwana kontynuacja ma naprawić największy problem „jedynki”

Wersja PC znacznie podbiła sprzedaż gry Stellar Blade, dzięki czemu osiągnęła ona kolejny kamień milowy. Twórcy pracują nad kontynuacją, która naprawi problemy poprzedniczki.

Źródło fot. Shift Up
i

Wydana w zeszłym roku na konsoli PS5 gra Stellar Blade okazała się niemałym sukcesem – przekroczyła oczekiwania sprzedażowe twórców i zyskała nadzwyczajne uznanie graczy. Dostępna od ostatniego czwartku wersja PC jeszcze bardziej umocniła jej pozycję.

  1. Stellar Blade sprzedało się w ponad 3 milionach egzemplarzy na całym świecie.
  2. Wersja PC w ciągu 3 dni trafiła do ponad miliona użytkowników (znaczna część z nich ma pochodzić z Chin).
  3. Jest to nowy rekord dla koreańskiej gry konsolowej dla pojedynczego gracza.

Nic więc dziwnego, że tak duży sukces skłonił twórców do rozpoczęcia prac nad kontynuacją, o czym dowiedzieliśmy się z niedawnego raportu finansowego Shift Up. Teraz prezes studia Kim Hyung Tae udzielił wywiadu serwisowi This Is Game, w którym opowiedział nieco o planach dotyczących sequela.

Sequel naprawi błędy poprzedniczki

Twórca Stellar Blade chciałby, aby druga część wydana została w 2027 roku, jednak gra wciąż znajduje się w fazie badań i rozwoju, więc nie jest to pewne. Zespół początkowo przygotowywał DLC, ale rozrosło się ono do takiego stopnia, że postanowiono przenieść je do kontynuacji. Na tę chwilę postępy w pracach nie są zbyt duże, gdyż skupiono się na wersji PC pierwszej części.

Byłoby świetnie, gdyby gra ukazała się w 2027 roku, ale zostały tylko trzy lata, więc mogę tylko powiedzieć, że damy z siebie wszystko. Ale gwarantuję, że będzie to świetna gra.

Kim przyznał, że fabuła Stellar Blade była nieco uboga z powodu ograniczeń produkcyjnych. Zespół musiał zrezygnować z wielu przerywników filmowych ze względu na ich wysokie koszty i ograniczyć się w tym aspekcie wyłącznie do wątku głównego.

Ponadto planowano zaimplementować znacznie więcej szczegółów fabularnych, np. wyjaśnienie, dlaczego Eve zmienia stroje. Zdaniem Kima cała historia jest też dość oklepana, gdyż porusza powszechnie występujący temat relacji pomiędzy AI a ludzkością.

Twórca zapewnił, że sequel postawi na nieco poważniejszą fabułę, a do tego cechować będzie się znacznie ulepszoną narracją.

Wyzwanie dla moderów

Jako ciekawostkę warto dodać, że reżyser Stellar Blade rzucił też swego rodzaju wyzwanie modderom. Kim generalnie ma bardzo pozytywne podejście do modów, a tych w przypadku jego gry nie brakuje. Zwrócił jednak uwagę, że obecnie są to głównie nowe stroje, a on chciałby w przyszłości zobaczyć coś większego.

Siła ognia moderów wciąż jest słaba, trochę jej brakuje. Jak na razie uważam, że oficjalna zawartość jest nieco lepsza. […] Oczywiście, mody dodające nowe stroje czy potwory są fajne, ale świetnie byłoby, gdyby powstały mody rozszerzające doświadczenie gracza.

Czas pokaże, czy moderzy podejmą rękawicę i stworzą ambitniejsze projekty, czy też pozostaną jedynie przy tworzeniu nowych ciuchów dla Eve.

  1. Recenzja gry Stellar Blade – piękna i bestie

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej