Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 czerwca 2025, 17:28

autor: Maciej Gaffke

Najpierw stos PS5 Pro, teraz Nintendo Switch 2. Deweloperzy Stellar Blade znów zostali docenieni, ale nie osiadają na laurach: jest pierwsza aktualizacja na PC

Pracownicy studia Shift Up otrzymali w prezencie Switche 2. Twórcy hitowego Stellar Blade wypuścili pierwszą aktualizację na PC, ale obecnie nie potwierdzają portu gry na konsolę Nintendo.

Źródło fot. Shift Up
i

Jeśli pracujecie lub kiedyś będziecie pracować przy tworzeniu gier, rozważcie zatrudnienie się w studiu Shift Up, które odpowiada za hitowe Stellar Blade. Na początku stycznia 2025 roku południowokoreańska firma rozdała członkom swojej załogi po egzemplarzu konsoli PlayStation 5 Pro, a niedawno, świętując trzymilionową sprzedaż wspomnianego RPG-a, sprezentowała 300 pracownikom po Nintendo Switch 2.

Stellar Blade na Switchu 2?

Co ciekawe, jednocześnie pojawiły się pogłoski o porcie Stellar Blade na Switcha 2, więc przekazanie zatrudnionym konsol nabiera dodatkowego znaczenia. Tym bardziej że rzekomo w tym samym dniu studio miało otrzymać dostęp do zestawów deweloperskich Nintendo.

Jednakże włodarze firmy studzą nastroje i informują, że na razie przeniesienie popularnej produkcji na najnowszego Switcha nie jest pewne. Fani muszą poczekać zatem na oficjalny komunikat studia w sprawie portu, aby wszystko stało się jasne.

Stellar Blade z nową aktualizacją

Do tej pory Stellar Blade ukazało się wyłącznie na PC oraz PlayStation 5. Studio Shift Up na obu tych platformach wypuściło ostatnio łatkę rozwiązującą kilka problemów, z których część znajdziecie poniżej.

Elementy wspólne dla PC i PS5

  1. Naprawiono problem, przez który użycie „zemsty” (ciosu kończącego) na Gigasie znajdującym się na Pustkowiach (lub w odpalanym z poziomu menu głównego wyzwaniu) mogło spowodować, że Eve utknęła w ścianie.
  2. Usunięto błąd, przez który interakcje z postaciami niezależnymi w Xionie nie działały prawidłowo (ikona interakcji często była nieaktywna).

PS5

  1. Naprawiono problem, w wyniku którego efekty wizualne konkretnej umiejętności używanej przez potwora Scarlet w DLC Nikke nie były wyświetlane prawidłowo.

PC

  1. Udało się usunąć usterkę, w wyniku której niektóre potwory czasami nie rozpoznawały Eve lub przestawały ją atakować, co blokowało postępy.
  2. Rozwiązano problem, przez który zrzuty ekranu nie były zapisywane podczas korzystania z trybu fotograficznego na części komputerów.
  3. Wyeliminowano trudności z uruchomieniem gry, występujące u osób posiadających niektóre karty graficzne.
  4. Naprawiono błąd, przez który osiągnięcia zdobywane na PC nie synchronizowały się z trofeami z PSN, gdy gracz połączył konta. To szczególnie powinno ucieszyć pececiarzy zainteresowanych „platyną” na PS5, gdyż wielu z nich narzekało, m.in. na forum Steama, iż wspomniana opcja nie działa prawidłowo, jak choćby w Ghost of Tsushima czy God of War: Ragnarok.

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej