Najpierw stos PS5 Pro, teraz Nintendo Switch 2. Deweloperzy Stellar Blade znów zostali docenieni, ale nie osiadają na laurach: jest pierwsza aktualizacja na PC
Pracownicy studia Shift Up otrzymali w prezencie Switche 2. Twórcy hitowego Stellar Blade wypuścili pierwszą aktualizację na PC, ale obecnie nie potwierdzają portu gry na konsolę Nintendo.

Jeśli pracujecie lub kiedyś będziecie pracować przy tworzeniu gier, rozważcie zatrudnienie się w studiu Shift Up, które odpowiada za hitowe Stellar Blade. Na początku stycznia 2025 roku południowokoreańska firma rozdała członkom swojej załogi po egzemplarzu konsoli PlayStation 5 Pro, a niedawno, świętując trzymilionową sprzedaż wspomnianego RPG-a, sprezentowała 300 pracownikom po Nintendo Switch 2.
Stellar Blade na Switchu 2?
Co ciekawe, jednocześnie pojawiły się pogłoski o porcie Stellar Blade na Switcha 2, więc przekazanie zatrudnionym konsol nabiera dodatkowego znaczenia. Tym bardziej że rzekomo w tym samym dniu studio miało otrzymać dostęp do zestawów deweloperskich Nintendo.
Jednakże włodarze firmy studzą nastroje i informują, że na razie przeniesienie popularnej produkcji na najnowszego Switcha nie jest pewne. Fani muszą poczekać zatem na oficjalny komunikat studia w sprawie portu, aby wszystko stało się jasne.
Stellar Blade z nową aktualizacją
Do tej pory Stellar Blade ukazało się wyłącznie na PC oraz PlayStation 5. Studio Shift Up na obu tych platformach wypuściło ostatnio łatkę rozwiązującą kilka problemów, z których część znajdziecie poniżej.
Elementy wspólne dla PC i PS5
- Naprawiono problem, przez który użycie „zemsty” (ciosu kończącego) na Gigasie znajdującym się na Pustkowiach (lub w odpalanym z poziomu menu głównego wyzwaniu) mogło spowodować, że Eve utknęła w ścianie.
- Usunięto błąd, przez który interakcje z postaciami niezależnymi w Xionie nie działały prawidłowo (ikona interakcji często była nieaktywna).
PS5
- Naprawiono problem, w wyniku którego efekty wizualne konkretnej umiejętności używanej przez potwora Scarlet w DLC Nikke nie były wyświetlane prawidłowo.
PC
- Udało się usunąć usterkę, w wyniku której niektóre potwory czasami nie rozpoznawały Eve lub przestawały ją atakować, co blokowało postępy.
- Rozwiązano problem, przez który zrzuty ekranu nie były zapisywane podczas korzystania z trybu fotograficznego na części komputerów.
- Wyeliminowano trudności z uruchomieniem gry, występujące u osób posiadających niektóre karty graficzne.
- Naprawiono błąd, przez który osiągnięcia zdobywane na PC nie synchronizowały się z trofeami z PSN, gdy gracz połączył konta. To szczególnie powinno ucieszyć pececiarzy zainteresowanych „platyną” na PS5, gdyż wielu z nich narzekało, m.in. na forum Steama, iż wspomniana opcja nie działa prawidłowo, jak choćby w Ghost of Tsushima czy God of War: Ragnarok.