Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 maja 2025, 11:35

autor: Piotr Doroń

Starfield powinien działać lepiej na słabszym sprzęcie. Duża aktualizacja dodaje nowe opcje i ucieszy moderów

Bethesda wypuściła nową aktualizację dla gry Starfield. Ulepsza ona grę na kilku płaszczyznach, w tym wydajności oraz wsparcia dla modów.

Źródło fot. Bethesda.
i

Starfield może nie radzi sobie najlepiej, ale nie sposób nie odnotować, że regularnie przyciąga na Steamie kilka tysięcy osób w „peaku” (via SteamDB). Tych graczy, a także gamepassowców, powinna ucieszyć informacja, że Bethesda wypuściła kolejną znaczącą aktualizację do swojego kosmicznego RPG.

Najnowsza łatka skupia się na zwiększeniu dostępności gry dzięki nowym opcjom graficznym, dalszym rozwijaniu Creation Kita i poszerzaniu wsparcia dla Kreacji (oficjalnych modyfikacji) oraz eliminacji licznych błędów, które trapiły graczy w zadaniach, interfejsie czy podczas eksploracji. Aktualizacja obejmuje również poprawki dla dodatku Shattered Space.

Lepsza wydajność na słabszych komputerach i nowe opcje

Jedną z najważniejszych nowości jest wprowadzenie „bardzo niskich” ustawień graficznych. Ma to na celu poprawę wydajności gry na słabszych konfiguracjach sprzętowych.

Dodatkowo Bethesda rozszerzyła wsparcie dla różnych rozdzielczości ekranu, w tym dla formatów ultraszerokich (32:9 i 32:10).

Rozwój Creations i Creation Kita

Kreacje otrzymały solidny zastrzyk nowości, ułatwiających życie zarówno twórcom modyfikacji, jak i graczom. Najważniejsze zmiany to:

  1. możliwość dodawania przez twórców nowych ikon do gry;
  2. wsparcie dla paczek (bundle) w sklepie z Kreacjami;
  3. zwiększenie limitu rozmiaru przesyłanych Kreacji do 2 GB.

Poprawki i ulepszenia QoL

Lista zmian jest długa i dotyka niemal każdego aspektu gry, wprowadzając rozmaite ulepszenia z zakresu „Quality of Life”. Bethesda usunęła błędy uniemożliwiające postęp w wielu zadaniach, poprawiła działanie umiejętności i broni, a także celuje w problemy graficzne i związane ze stabilnością. Usprawniono też działanie pojazdów (dodano m.in. znacznik na kompasie) oraz interfejs użytkownika (w tym poprawki dla polskiej wersji językowej przy dużych czcionkach).

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej