STALKER 2 osiąga ważny kamień milowy. To „skala, którą trudno pojąć, ale jest prawdziwa dzięki Wam”

Twórcy postapokaliptycznej strzelanki STALKER 2 podali, ile osób zagrało w nią w nieco ponad trzy miesiące od premiery. Wynik ten robi duże wrażenie.

STALKER 2 osiąga ważny kamień milowy. To „skala, którą trudno pojąć, ale jest prawdziwa dzięki Wam”, źródło grafiki: GSC Game World..
STALKER 2 osiąga ważny kamień milowy. To „skala, którą trudno pojąć, ale jest prawdziwa dzięki Wam” Źródło: GSC Game World..

Studio GSC Game World ogłosiło, że gra S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl przyciągnęła już 6 milionów graczy na PC oraz Xboxach Series X i S. To znakomity wynik, biorąc pod uwagę, iż 20 lutego od premiery owej postapokaliptycznej strzelanki minęły dopiero trzy miesiące.

[…] Sześć milionów! Skala, którą trudno pojąć, ale jest prawdziwa dzięki Wam. Jesteśmy niesamowicie wdzięczni i dumni, że każdy z Was zostawił po sobie niepowtarzalny ślad w Zonie. Udanych łowów, stalkerzy!

Niewątpliwie duża w tym zasługa obecności produkcji w usłudze PC Game Pass / Xbox Box Game Pass Ultimate, choć przypomnijmy, że w niecałe dwa dni od debiutu S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl rozszedł się w nakładzie miliona egzemplarzy. Już wtedy deweloperzy zapowiadali, że „to dopiero początek niezapomnianej przygody”.

Na Steamie w najlepszym momencie każdego dnia w dzieło GSC Game World gra jednocześnie kilka bądź kilkanaście tysięcy osób. Rekord aktywności wynosi natomiast 121 335 graczy.

Warto również wspomnieć, że S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl ma na Steamie 82% pozytywnych recenzji z prawie 108 tys. wszystkich wystawionych. Wynik ten nieznacznie poprawił się od okolic premiery, kiedy to wynosił 76%. Jest to ciekawe tym bardziej, że gracze nie są ślepi na trapiące produkcję błędy – obecnie jest ich mniej niż na początku, ale wciąż występują – ale mimo to ją zachwalają, licząc, że GSC Game World stopniowo wszystko naprawi. Tak zresztą się dzieje, choć społeczność chciałaby, aby deweloper nieco szybciej wypuszczał kolejne aktualizacje. Jak na razie w 2025 roku ukazały się dwie, jedna mała i jedna duża.

  1. Trudna miłość i czara goryczy – S.T.A.L.K.E.R. 2 zmienił moje spojrzenie na gry wideo
  2. S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl – recenzja. Po 70 godzinach to wciąż gra, którą kocha się pomimo wad
  3. S.T.A.L.K.E.R. 2 – poradnik do gry
6.7

GRYOnline

6.2

Gracze

8.0

Steam

7.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

3

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

Civilization 7 otrzymało gigantyczną aktualizację 1.1.0 i pierwszy dodatek. Gracze nie garną się jednak do powrotu do nowej strategii

Następny
Civilization 7 otrzymało gigantyczną aktualizację 1.1.0 i pierwszy dodatek. Gracze nie garną się jednak do powrotu do nowej strategii

Nominacje do BAFTA 2025 z licznymi niespodziankami. Gracze wybiorą najbardziej wpływową grę wszech czasów

Poprzedni
Nominacje do BAFTA 2025 z licznymi niespodziankami. Gracze wybiorą najbardziej wpływową grę wszech czasów

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl