Twórcy postapokaliptycznej strzelanki STALKER 2 podali, ile osób zagrało w nią w nieco ponad trzy miesiące od premiery. Wynik ten robi duże wrażenie.
Studio GSC Game World ogłosiło, że gra S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl przyciągnęła już 6 milionów graczy na PC oraz Xboxach Series X i S. To znakomity wynik, biorąc pod uwagę, iż 20 lutego od premiery owej postapokaliptycznej strzelanki minęły dopiero trzy miesiące.
[…] Sześć milionów! Skala, którą trudno pojąć, ale jest prawdziwa dzięki Wam. Jesteśmy niesamowicie wdzięczni i dumni, że każdy z Was zostawił po sobie niepowtarzalny ślad w Zonie. Udanych łowów, stalkerzy!
Niewątpliwie duża w tym zasługa obecności produkcji w usłudze PC Game Pass / Xbox Box Game Pass Ultimate, choć przypomnijmy, że w niecałe dwa dni od debiutu S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl rozszedł się w nakładzie miliona egzemplarzy. Już wtedy deweloperzy zapowiadali, że „to dopiero początek niezapomnianej przygody”.
Na Steamie w najlepszym momencie każdego dnia w dzieło GSC Game World gra jednocześnie kilka bądź kilkanaście tysięcy osób. Rekord aktywności wynosi natomiast 121 335 graczy.
Warto również wspomnieć, że S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl ma na Steamie 82% pozytywnych recenzji z prawie 108 tys. wszystkich wystawionych. Wynik ten nieznacznie poprawił się od okolic premiery, kiedy to wynosił 76%. Jest to ciekawe tym bardziej, że gracze nie są ślepi na trapiące produkcję błędy – obecnie jest ich mniej niż na początku, ale wciąż występują – ale mimo to ją zachwalają, licząc, że GSC Game World stopniowo wszystko naprawi. Tak zresztą się dzieje, choć społeczność chciałaby, aby deweloper nieco szybciej wypuszczał kolejne aktualizacje. Jak na razie w 2025 roku ukazały się dwie, jedna mała i jedna duża.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
3

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.