STALKER 2: Heart of Chornobyl otrzymał właśnie ogromną aktualizację 1.2. Poprawki i usprawnienia obejmują niemalże każdy aspekt gry, w tym także kontrowersyjny system A-Life.
W oparciu o opinie graczy studio GSC Game World wypuściło hotfix 1.2.1 do wczorajszego patcha 1.2. Wprowadza on do STALKER-a 2 tylko cztery zmiany:
Po serii niewielkich łatek studio GSC Game World udostępniło kolejną dużą aktualizację dla gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl (dorównuje ona rozmachem tej z zeszłego roku). Patch 1.2 przynosi ponad 1700 poprawek i usprawnień, obejmujących niemal każdy aspekt produkcji – od wydajności przez balans po questy i system A-Life.
Aktualizacja ulepsza dość kontrowersyjny system A-Life 2.0, zwiększając realizm zachowań NPC-ów. Postacie niezależne mają od teraz lepiej sobie radzić z podejmowaniem decyzji podczas walki i bardziej naturalnie reagować na poczynania gracza (a także umiejętniej dobierać swój ekwipunek oraz trochę mniej precyzyjnie strzelać). Naprawiono również błędy związane z wykrywaniem postaci przez NPC-ów oraz usprawniono system skradania się.
Nie zabrakło również zmian w zachowaniu mutantów. Zmieniono m.in. ich nawigację w terenie – nie będą się już blokowały o rozmaite przeszkody podczas ataku i lepiej wykorzystają swoje zdolności bojowe. Ponadto poczyniono liczne poprawki w balansie rozgrywki (np. łatwiej teraz zdobyć średniej jakości zestawy, a trudniej te najlepsze). Dostosowano również nagrody za niektóre misje oraz wprowadzono możliwość handlu z dodatkowymi postaciami w hubach.
Patch 1.2 to także solidna porcja poprawek związanych z wydajnością i stabilnością STALKER-a 2. Wyeliminowano m.in. liczne błędy powodujące spadki klatek na sekundę oraz nagłe crashe gry. Usprawniono też działanie PDA, a także ekranu pauzy – interfejs powinien teraz działać płynniej. Co więcej, zmodyfikowano sposób wczytywania się obiektów, dzięki czemu nasz procesor będzie mógł trochę „odetchnąć”.
Deweloperzy zajęli się również licznymi błędami w misjach – zarówno głównych, jak i pobocznych – eliminując ponad 300 problemów związanych z ich przebiegiem.
Nie zabrakło też poprawek w otwartym świecie. Udoskonalono część lokacji, zmieniono rozmieszczenie niektórych anomalii i skrzynek oraz dodano nowe efekty wizualne. Twórcy ulepszyli również animacje postaci, a także naprawili usterki związane z niektórymi interaktywnymi obiektami, wcześniej wywołującymi błędy.
Powyższe omówienie to tak naprawdę tylko wierzchołek góry lodowej. Lista zmian w aktualizacji 1.2 jest ogromna. Zainteresowanych odsyłam do notki deweloperów na Steamie gry.
Więcej:Moc nowości zmierza do strategii, która tej jesieni podbiła serca graczy na Steam
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
Data wydania: 20 listopada 2024
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Michał Harat
Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.