Współpraca Activision z serialem Netflixa zapowiada się nieco inaczej niż myśleli fani. By cieszyć się nową zawartością, będziemy musieli kupić więcej niż jednego battle passa.
Wydane pod koniec października Call of Duty: Black Ops 6 zostało ciepło przyjęte wśród graczy, pobijając wszelkie rekordy dla całej franczyzy. Activision Blizzard nie zapomina przy tym o rozpieszczaniu fanów, którzy w podzięce za wsparcie stale otrzymują nową zawartość. Dodatkowo shooter już wkrótce doczeka się współpracy z dochodową w ostatnich latach marką Netflixa, jaką jest Squid Game.
Południowo-koreański dramat wrócił na tapet wraz z premierą drugiego sezonu, w związku z czym Activision planuje wypuszczenie tematycznej przepustki bojowej. Ekscytacja graczy opadła jednak tak szybko, jak się pojawiła, a to wszystko przez niekorzystne warunki zakupu.
Burzę wśród społeczności wywołał wpis użytkownika Twittera/X, który zwrócił uwagę na opis nadchodzącej kolaboracji w Black Ops 6. Zgodnie z jego treścią, zawartość Squid Game będzie Event Passem stanowiącym dodatek do większej przepustki, oferującym przy okazji wariant premium z większą ilością nagród (włączając w to Front Mana jako operatora).
Podobną taktykę wykorzystuje chociażby Epic Games na potrzeby Fortnite’a, gdzie gracze mogą urozmaicać podstawową przepustkę bojową o inne passy powiązane z konkretnymi trybami.
Jak mogliśmy się spodziewać, gracze krzywo patrzą na tę taktykę, krytykując ją wzdłuż i wszerz na Reddicie. W przeciwieństwie do wspomnianego wyżej Fortnite’a, najnowsza odsłona Call of Duty jest grą płatną, kosztującą 70 dolarów – zdaniem fanów, płatne przepustki nie powinny mieć w niej miejsca.
Jestem zdania, że ta gra powinna być po prostu darmowa. Możemy mieć przepustki i skórki, ale za co w takim razie płacimy 70 dolców? By móc wydać jeszcze więcej? Pracuję i lubię spędzać wolną godzinę w ciągu dnia na graniu. Nigdy nie uda mi się ukończyć któregokolwiek z tych eventów, a nie zamierzam płacić za kupienie broni.
- wemdy420
To monetyzacja rodem z Fortnite’a, z tą różnicą że Fortnite ma w sobie 3-4 różne gry i jest darmowy.
Nie wierzę, że TAK SZYBKO przecenili grę do 20 dolców. Pokazali w ten sposób prawdziwe motywy, jakimi są wmuszone mikrotransakcje. Chcą wcisnąć grę do jak największej liczby graczy, by zarobić jeszcze więcej na kiepskich skinach.
Sytuacji nie poprawia tutaj fakt, że Squid Game było w oryginalnym zamyśle krytyką kapitalizmu, a nadchodząca przepustka zdecydowanie nie wpisuje się w ten koncept. Z podobnymi reakcjami spotkała się niedawno fortnitowa skórka Johnny’ego Silverhanda, znanego ze swojej nienawiści do korporacji. Jak jednak wnioskują niektórzy komentujący, ktoś z pewnością skusi się na Event Passa, co zachęci Activision Blizzard do stosowania podobnych praktyk w przyszłości.
Przepustka Squid Game oficjalnie pojawi się w Black Ops 6 już 3 stycznia. Planujecie zaopatrzyć się w Event Passa? A może podzielacie przytoczone wyżej opinie?
0

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.