Square Enix nie zamierza dzielić się nowym enginem

Dział rozwojowy japońskiego koncernu Square Enix pracuje nad nowym enginem do gier. Możliwości Luminous Studio zaprezentowane zostaną dopiero na przełomie 2012 i 2013 roku. Już teraz wiadomo jednak, że silnik będzie w pełni zgodny z bibliotekami DirectX 11 i trafi na użytek wyłącznie wewnętrznych studiów deweloperskich, w tym chociażby Eidos Montreal.

futurebeat.pl

Aleksander Kaczmarek

Luminous Studio – taką nazwę kodową nosi nowy silnik do gier, nad którym pracuje dział rozwoju koncernu Square Enix. Japoński potentat nie zamierza jednak odsprzedawać swojej technologii konkurentom. Multiplatformowy engine nowej generacji, w pełni zgodny z bibliotekami DirectX 11, pozostanie więc na użytku wewnętrznych studiów deweloperskich koncernu, takich jak Eidos Montreal oraz Beautiful Game Studios.

Podczas gdy firmy pokroju CryTek czy Epic Games uczyniły ze sprzedaży licencji na silniki do gier poważne źródło przychodu, inne zazdrośnie strzegą swych sekretów. Przykładem tego jest koncern Square Enix, który po cichu przygotowuje następcę dla Crystal Tools Engine. Garść doniesień o nowym silniku opublikował jednak serwis Impress Watch.

Square Enix nie zamierza dzielić się nowym enginem - ilustracja #1

Z ujawnionych informacji wynika, że Luminous Studio będzie kompatybilny z wszystkimi platformami sprzętowymi, które obsługują technologię programowalnych shaderów. Zespół specjalistów pod kierownictwem Hiroshi Iwasakiego czyni jednak starania, by grono to poszerzyć także o Nintendo Wii i 3DS. Pełna zgodność z bibliotekami DirectX 11 wskazuje z kolei, że potencjał silnika powinien wykraczać poza możliwości obecnej generacji konsol.

Według ustaleń serwisu Adriansang, przy projektowaniu nowego engine'u duży nacisk położony został na jakość generowanych animacji. Pierwsze publiczne pokazy tech-dema zrealizowanego przy użyciu Luminous Studio planowane są na przełomie 2012 i 2013 roku.

Co ciekawe, koncern Square Enix nie zamierza porzucić prac nad innymi silnikami do gier. W studiu IO Interactive nadal rozwijany będzie Glacier 2 Engine, a w Crystal Dynamics CDC Engine.

  • Square Enix
  • Luminous Studio
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

sierpień
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2011-08-27
16:29

wojto96 Generał

wojto96

@mblade skoro prezentacja tego silnika jest na przełomie 2012/13 to jak Deus Ex ma go wykorzystywać, pewnie silnik jest tworzony pod nową generację konsol.

Komentarz: wojto96
2011-08-27
18:08

wcogram Generał

Deus EX korzysta z silnika CDC Engine od Crystal Dynamics. Silnik będzie do użytku studiów wewnętrznych. IO interactive i Crystal Dynamicks są niezależnymi producentami, którzy tworzą mają podpisaną umowę wydawniczą. Tak samo jak CryTek i EA, DICE i EA, Epic Games i EA.

Komentarz: wcogram
2011-08-27
20:12

zanonimizowany653201 Legend

Mam nadzieję, że nowy TR pomimo wykorzystania CDC będzie wyglądał lepiej niż Deus Ex. Nie, żeby DE wyglądał źle, ale od TR'a czyli gry, która ma być konkurentem Uncharted powinno oczekiwać się lepszych doznań wizualnych.

Komentarz: zanonimizowany653201
2011-08-27
21:23

Kamil950 Konsul

@wcogram - akurat Crytek i EA są na luźniejszych zasadach EA Partners czy jakoś tak.

Komentarz: Kamil950
2011-08-28
16:06

zanonimizowany26519 Generał

Lukas172_Nomad_ akurat to nie kwestia silniczka ,a art style'u danej gry .

Komentarz: zanonimizowany26519

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl