Square Enix nie zamierza dzielić się nowym enginem
Dział rozwojowy japońskiego koncernu Square Enix pracuje nad nowym enginem do gier. Możliwości Luminous Studio zaprezentowane zostaną dopiero na przełomie 2012 i 2013 roku. Już teraz wiadomo jednak, że silnik będzie w pełni zgodny z bibliotekami DirectX 11 i trafi na użytek wyłącznie wewnętrznych studiów deweloperskich, w tym chociażby Eidos Montreal.
Luminous Studio – taką nazwę kodową nosi nowy silnik do gier, nad którym pracuje dział rozwoju koncernu Square Enix. Japoński potentat nie zamierza jednak odsprzedawać swojej technologii konkurentom. Multiplatformowy engine nowej generacji, w pełni zgodny z bibliotekami DirectX 11, pozostanie więc na użytku wewnętrznych studiów deweloperskich koncernu, takich jak Eidos Montreal oraz Beautiful Game Studios.
Podczas gdy firmy pokroju CryTek czy Epic Games uczyniły ze sprzedaży licencji na silniki do gier poważne źródło przychodu, inne zazdrośnie strzegą swych sekretów. Przykładem tego jest koncern Square Enix, który po cichu przygotowuje następcę dla Crystal Tools Engine. Garść doniesień o nowym silniku opublikował jednak serwis Impress Watch.
Z ujawnionych informacji wynika, że Luminous Studio będzie kompatybilny z wszystkimi platformami sprzętowymi, które obsługują technologię programowalnych shaderów. Zespół specjalistów pod kierownictwem Hiroshi Iwasakiego czyni jednak starania, by grono to poszerzyć także o Nintendo Wii i 3DS. Pełna zgodność z bibliotekami DirectX 11 wskazuje z kolei, że potencjał silnika powinien wykraczać poza możliwości obecnej generacji konsol.
Według ustaleń serwisu Adriansang, przy projektowaniu nowego engine'u duży nacisk położony został na jakość generowanych animacji. Pierwsze publiczne pokazy tech-dema zrealizowanego przy użyciu Luminous Studio planowane są na przełomie 2012 i 2013 roku.
Co ciekawe, koncern Square Enix nie zamierza porzucić prac nad innymi silnikami do gier. W studiu IO Interactive nadal rozwijany będzie Glacier 2 Engine, a w Crystal Dynamics CDC Engine.
- Square Enix
- Luminous Studio
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
wojto96 Generał

@mblade skoro prezentacja tego silnika jest na przełomie 2012/13 to jak Deus Ex ma go wykorzystywać, pewnie silnik jest tworzony pod nową generację konsol.
wcogram Generał
Deus EX korzysta z silnika CDC Engine od Crystal Dynamics. Silnik będzie do użytku studiów wewnętrznych. IO interactive i Crystal Dynamicks są niezależnymi producentami, którzy tworzą mają podpisaną umowę wydawniczą. Tak samo jak CryTek i EA, DICE i EA, Epic Games i EA.
zanonimizowany653201 Legend
Mam nadzieję, że nowy TR pomimo wykorzystania CDC będzie wyglądał lepiej niż Deus Ex. Nie, żeby DE wyglądał źle, ale od TR'a czyli gry, która ma być konkurentem Uncharted powinno oczekiwać się lepszych doznań wizualnych.
Kamil950 Konsul
@wcogram - akurat Crytek i EA są na luźniejszych zasadach EA Partners czy jakoś tak.
zanonimizowany26519 Generał
Lukas172_Nomad_ akurat to nie kwestia silniczka ,a art style'u danej gry .