Spektakularny start City Interactive na giełdzie

Dzisiejszy dzień jest bardzo wyjątkowym dla rodzimej branży gier video, gdyż po raz pierwszy na polskiej giełdzie papierów wartościowych notowana jest firma zajmująca się właśnie wirtualną rozrywką. Mowa tu o największym rodzimym producencie - City Interactive (m.in. seria Battlestrike, Terrorist Takedown czy nowość Art of Murder: Sztuka Zbrodni).

Przemysław Bartula

23

Dzisiejszy dzień jest bardzo wyjątkowym dla rodzimej branży gier video, gdyż po raz pierwszy na polskiej giełdzie papierów wartościowych notowana jest firma zajmująca się właśnie wirtualną rozrywką. Mowa tu o największym rodzimym producencie - City Interactive (m.in. seria Battlestrike, Terrorist Takedown czy nowość Art of Murder: Sztuka Zbrodni).

Przypominam, że cena emisyjna akcji City Interactive ustalona została na poziomie 9 złotych, co przy 2 milionach 900 tysiącach akcji jakie znalazło już nabywców w emisji oznacza, że City pozyskało ponad 22 miliony polskich nowych złotych. Zgodnie z prospektem emisyjnym spółka chce przeznaczyć te środki przede wszystkim na rozwój działu produkcji gier dedykowanych konsolom, a także na poszerzenie swojej międzynarodowej sieci dystrybucyjnej (mowa m.in. o oddziałach w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Peru, Szanghaju, Tajwanie czy Tajlandii). Ponadto planowane są przejęcia firm krajowych i zagranicznych z branży gier, ze szczególnym uwzględnieniem producentów gier na konsole i pecety oraz firm zajmujących się wydawaniem lub dystrybucją gier.

Zobaczmy jak wyglądały akcje firmy zaraz po otwarciu giełdy. Cena o godzinie 10:00 wyniosła 9 złotych i 30 groszy, a już po kilku chwilach, w momencie kiedy pisze te słowa o 10:35, wyniosła 15 złotych 50 groszy. W międzyczasie cena skoczyła nawet do 17 złotych. Zatem możemy tu mówić o bardzo dobrym starcie City Interactive. Osoby, które nabyły akcje spółki i już sprzedały zyskały od około 5 do 8 złotych na każdej z nich. Z zaciekawieniem czekamy na kurs akcji City w chwili dzisiejszego zamknięcia giełdy. Dopiero wówczas będzie czas na pierwsze podsumowania i ocenę czy debiut giełdowy spółki okazał się pełnym sukcesem.

Mamy już oczywiste potwierdzenie faktu, że biznes growy ma duży potencjał, a także pozwala to z optymizmem patrzeć na przyszłość kolejnych spółek z tej gałęzi gospodarki wchodzących na giełdę.

Przemysław Bartula

Autor: Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

Poradniki GRY-OnLine - Oficjalnymi Polskimi Poradnikami do gier Electronic Arts!

Następny
Poradniki GRY-OnLine - Oficjalnymi Polskimi Poradnikami do gier Electronic Arts!

Trudna przyszłość PlayStation 3

Poprzedni
Trudna przyszłość PlayStation 3

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl