Spec Ops: The Line – nie będzie drugiej części

Studio Yager Development poinformowało w wywiadzie dla niemieckiego serwisu Gamestar, że nie doczekamy się kontynuacji gry Spec Ops: The Line. Głównym powodem tego jest niska sprzedaż tytułu oraz przekonanie twórców, że na rynku nie ma miejsca na ambitniejsze produkcje.

Artur Raciborski

Nie doczekamy się kontynuacji Spec Ops: The Line.

Spec Ops: The Line w skrócie:
  • Producent: Yager Development,
  • Gatunek: wojenna gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby,
  • Platformy: PC, X360, PS3,
  • Ocena redakcji: 6,5/10.

W wywiadzie dla niemieckiego serwisu Gamestar studio Yager Development oznajmiło, że nie stworzy sequelu wydanej w 2012 roku gry Spec Ops: The Line. Timo Ullman, dyrektor zarządzający, poinformował, że choć tytuł zebrał wiele pochlebnych recenzji, to na drugą odsłonę nie mamy co liczyć. Głównym powodem tego jest słaba sprzedaż gry oraz przekonanie twórców, że na rynku nie ma miejsca na dojrzalsze i bardziej wymagające produkcje. Choć wielu graczy deklaruje, że chce takich gier, to w praktyce częściej sięgają oni po kolejne Call of Duty. Co więcej, przedstawiciel niemieckiego studia zapowiedział, że firma prawdopodobnie już nigdy nie zrobi kolejnej militarnej strzelanki. W jego opinii mniejsze przedsiębiorstwa nie mają szans w starciu z większymi molochami, a rynek dla takich „inteligentnych” gier, jak Spec Ops: The Line jest niszowy.

W Spec Ops: The Line wcielamy się w Martina Walkera, kapitana oddziału Delta Force, który udaje się do zniszczonego burzami piaskowymi Dubaju z misją ratunkową. Celem Walkera i jego towarzyszy jest uratowanie pułkownika Johna Konrada i jego lojalnych żołnierzy, którzy zostali w mieście, by pomóc mieszkańcom w ewakuacji. Pozornie proste zadanie szybko zamienia się jednak w krwawą walkę o przetrwanie, bowiem Konrad i jego ludzie wcale nie chcą zostać uratowani.

Podczas gry nie raz zostanie wystawiona na próbę nasza moralność, ponieważ często będziemy musieli wybrać pomiędzy mniejszym lub większym złem, a od naszej decyzji często zależy życie niewinnych ludzi. Spec Ops: The Line całkiem nieźle pokazał horror i okropieństwo wojny oraz zmaganie się z tzw. stresem pourazowym.

Jedną z inspiracji dla stworzenia gry Spec Ops The Line było opowiadanie Jądro Ciemności autorstwa Josepha Conrada z 1899 roku, które świetnie ukazało mroczną stronę ludzkiej duszy.

Spec Ops: The Line

Spec Ops: The Line

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 26 czerwca 2012

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

8.1

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-07-23
09:34

Irek22 Legend

Irek22

Dreamy [36]
BioShock Infinite, Last of Us świetnie się sprzedały więc te bardziej ambitne fabularnie gry się sprzedają..

Doskonałe przykłady, że współcześnie przede wszystkim liczy się marketing. (Zaraz za nim jest grafika, a konkretniej technikalia graficzne)
Nie mówię, że powyższe gry są słabe - wręcz przeciwnie, oba tytuły bardzo mi się podobają - ale Spec Ops: The Line w niczym im nie ustępuje, jeśli chodzi o "ambicję fabularną", może nawet przewyższa bo akcja rozgrywa się niejako obok nas, w naszym świecie, dzięki czemu jest całkiem prawdopodobne, że pokazane tam zdarzenia mogłyby mieć miejsce w realu (ot, choćby w Ukrainie). Akcja gry Yager nie rozgrywa się - w przeciwieństwie do Bioshocków czy The Last of Us - w wyimaginowanym i wykreowanym na potrzeby danej gry uniwersum. Problem jednak w tym, że Spec Ops: The Line miał - zwłaszcza w porównaniu do przytoczonych tytułów - żałosną kampanię marketingową.

Komentarz: Irek22
2014-07-23
09:34

zanonimizowany943726 Generał

Tak samo jak Spec Ops LOL

Obie te gry w kwestii rozgrywki to zwykłe szutery

wyimaginowanym i wykreowanym na potrzeby danej gry uniwersum

To jest właśnie ewidentny plus, stworzyć zwykły współczesny świat to żadna sztuka.

Komentarz: zanonimizowany943726
2014-07-23
09:36

CyberTron Senator

CyberTron

Jedna z lepszych gier w które grałem. Jedna z niewielu, które po zakończeniu zmusiły mnie do myślenia.

Trochę szkoda, ale z drugiej strony... Może tak lepiej? Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść.

Komentarz: CyberTron
2014-07-23
09:43

Irek22 Legend

Irek22

Dreamy [39]
stworzyć zwykły współczesny świat to żadna sztuka.

Bzdura. Sztuką jest właśnie przedstawić interesującą i wiarygodną historię w zwykłym "nudnym" współczesnym świecie, który każdy z nas ma na co dzień - bez wspomagaczy w postaci supermocy, kosmitów, broni termohiperultragigananolaserowej, magii, zombie czy innych mutantów. W wyimaginowanym świecie, jak będzie trzeba, to doda się uj wie co, bez żadnych ograniczeń. Natomiast w grach dziejących się w realnym świecie twórcy są ograniczeni jego ramami. Stworzyć grę z ciekawą fabułą w takim świecie - TO jest sztuka.

Komentarz: Irek22
2014-07-23
15:55

JaspeR90k Generał

JaspeR90k
😒

Wielka szkoda, ale mimo to szanuje Yager Development za to że nie bali się wyjść przed szereg i podjęli próbę stworzenia dość ambitnej i oryginalnej historii fabularnej co w przypadku współczesnych strzelanek TPP czy FPS i "fenomenu" serii Call of Duty jest bardzo rzadko spotykane. Może gdy by Spec Ops jako seria w przeszłości odniosła kilka większych sukcesów które ugruntowały by jej aktualną pozycję to może nie doszło by do takiej sytuacji.

Komentarz: JaspeR90k

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl