Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 30 października 2009, 12:30

autor: Piotr Doroń

Sony wciąż traci na PlayStation 3

Firma Sony opublikowała raport finansowy za drugi kwartał bieżącego roku fiskalnego, czyli okres od 1 lipca do 30 września. Poznaliśmy również wyniki sprzedaży konsoli PlayStation 3. Zgodnie z oczekiwaniami, decyzja o obniżeniu ceny i wprowadzeniu nowego modelu przyniosła spodziewane efekty.

Firma Sony opublikowała raport finansowy za drugi kwartał bieżącego roku fiskalnego, czyli okres od 1 lipca do 30 września. Poznaliśmy również wyniki sprzedaży konsoli PlayStation 3. Zgodnie z oczekiwaniami, decyzja o obniżeniu ceny i wprowadzeniu nowego modelu przyniosła spodziewane efekty.

Networked Products & Services Division – dywizja koncernu odpowiedzialna za rozwój marek PlayStation i Vaio – odnotowała w drugim kwartale roku fiskalnego spadek przychodów z poziomu 3,5 miliarda euro do 2,6 miliarda euro. Oznacza to, że sprzedaż w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego była niższa o ponad 24%. M.in. z tego powodu firmie nie udało się obniżyć strat, które sięgnęły w tym okresie 450 milionów euro.

Głównym powodem nieciekawych rezultatów była gorsza sprzedaż notebooków z serii Vaio oraz straty związane z produkcją PlayStation 3. Tak jest, Sony ponownie traci na swojej najnowszej konsoli stacjonarnej – przyczyną takiego stanu rzeczy jest wprowadzenie do sprzedaży nowego, odchudzonego modelu PS3 z dyskiem twardym o pojemności 120 GB i wrześniowa obniżka ceny.

Na sytuację pozytywnie nie wpłynął fakt znacznego wzrostu sprzedaży PS3. Obniżenie ceny konsoli do poziomu 299 euro (299 dolarów w Stanach Zjednoczonych) poprawiło jej sprzedaż i od lipca do końca września platformę nabyło 3,2 miliona osób z całego świata. W tym samym okresie 2008 roku PS3 zostało zakupione w liczbie 2,4 miliona egzemplarzy.

Nieco gorzej we wziętym pod uwagę okresie wiodło się przenośnej PSP (3 miliony egzemplarzy, w zeszłym roku 3,2 miliona) oraz nieśmiertelnej PlayStation 2. Poprzednia stacjonarna platforma japońskiego koncernu znalazła 1,9 miliona nabywców, co ciągle jest wynikiem naprawdę świetnym, choć jednak zauważalnie gorszym niż rok wcześniej (2,5 miliona).

Sony nie może natomiast narzekać na sprzedaż gier wydawanych na dwie najnowsze konsole. Mianowicie, właściciele PlayStation 3 zakupili w drugim kwartale bieżącego roku fiskalnego 23,9 miliona egzemplarzy (wcześniej 21,2 miliona), a posiadacze PSP 12,9 miliona (wcześniej 11,8 miliona). Kroku nie dotrzymało im PS2, mogące się pochwalić rezultatem na poziomie „jedynie” 11,1 milionów egzemplarzy (wcześniej 23,2 miliona).

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej