Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 sierpnia 2010, 11:12

autor: Taven

Sniper: Ghost Warrior - prawie pół miliona sprzedanych kopii

Wygląda na to, że po raz kolejny – po dużym sukcesie rodzimego Wiedźmina – mamy powody do dumy, jeśli chodzi o wyniki sprzedaży polskich produkcji na świecie. Sniper: Ghost Warrior, gra akcji autorstwa CITY Interactive, znalazła już prawie pół miliona nabywców i przynosi warszawskiej firmie ogromne zyski.

Wygląda na to, że po raz kolejny – po dużym sukcesie rodzimego Wiedźmina – mamy powody do dumy, jeśli chodzi o wyniki sprzedaży polskich produkcji na świecie. Sniper: Ghost Warrior, gra akcji autorstwa CITY Interactive, znalazła już prawie pół miliona nabywców i przynosi warszawskiej firmie ogromne zyski.

Choć tytuł znajduje się na rynku zaledwie od ponad miesiąca (zadebiutował 24 czerwca tego roku), już zdobył sporą popularność na rynkach zachodnich. Gra została wydana w wersji na komputery osobiste i Xboxa 360 między innymi w Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Nowej Zelandii i USA, gdzie dotąd kupiono jej zdecydowanie najwięcej. Z kolei o sukcesie Sniper: Ghost Warrior u naszych zachodnich sąsiadów informowaliśmy już jakiś czas temu. Przewiduje się, że za kilka tygodni bez większego wysiłku produkcja przekroczy pułap pół miliona sprzedanych egzemplarzy.

Sniper: Ghost Warrior - prawie pół miliona sprzedanych kopii - ilustracja #1

Jak to przekłada się na zyski? Tylko w lipcu przychody na warszawskiej giełdzie, jakie zanotowało CITY Interactive wyniosły 14 milionów złotych. Mało tego – całkowity przewidywany przychód, jaki może wygenerować gra (której koszt produkcji wyniósł 3 miliony złotych) szacuje się nawet na 30 - 40 milionów. Warto zaznaczyć, że zysk ze sprzedaży Sniper: Ghost Warrior to tylko niewielki procent (3 - 4%) tego, co gra zarabia za granicą. Podobnie zresztą jak w przypadku innych tytułów działającej na 40 rynkach CITY Interactive.

Ta gra zarobi więcej niż wszystkie inne polskie gry – mówi w rozmowie z Dziennikiem Gazetą Prawną prezes i większościowy udziałowiec CITY Interactive, Marek Tymiński. Tajemnica sukcesu finansowego firmy tkwi w przyjętym modelu biznesowym. W przeciwieństwie do innych polskich producentów sami wydajemy grę za granicą. Dzięki temu nie musimy dzielić się wpływami z wydawcami zewnętrznymi, a do tego my decydujemy o strategii promocyjnej – tłumaczy Tymiński.

Sniper: Ghost Warrior - prawie pół miliona sprzedanych kopii - ilustracja #2

Prezes CITY Interactive, Marek Tymiński.

Czy Snajperowi uda się prześcignąć Wiedźmina, który znalazł na całym świecie aż półtora miliona nabywców? Nawet jeżeli nie, w żaden sposób nie umniejsza to gigantycznego sukcesu produkcji. Dodatkowo CITY Interactive nie zamierza spocząć na laurach. Firma planuje stworzenie nie tylko edycji gry na PlayStation 3, ale i jej kolejnej części.

Dziennik Gazeta Prawna publikuje również statystyki opisujące kondycję finansową rodzimej branży. Po zeszłorocznym załamaniu i spadku jej wartości z 600 milionów złotych w 2008 roku do 360 w 2009 nie ma już właściwie śladu. Wartość rynku gier w Polsce wycenia się znów na 600 milionów złotych.