Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 stycznia 2020, 08:59

autor: Adrian Werner

Słabe wyniki działu gier Microsoftu

Microsoft podzielił się wynikami finansowymi za miniony kwartał. W ogólnym rozrachunku firma zanotowała wzrosty, ale sam dział gier zaliczył spore spadki.

W ostatnim kwartale 2019 roku Xbox Game Studios wydało jedynie kilka produkcji pecetowych, w tym Age of Empires II: Definitive Edition. - Słabe wyniki działu gier Microsoftu - wiadomość - 2020-01-30
W ostatnim kwartale 2019 roku Xbox Game Studios wydało jedynie kilka produkcji pecetowych, w tym Age of Empires II: Definitive Edition.

Firma Microsoft opublikowała raport finansowy, podsumowujący drugi kwartał roku rozliczeniowego 2020, czyli okres od 1 października do 31 grudnia 2019 r. Nas oczywiście najbardziej interesują wyniki działu gier i konsol. Jego przychody spadły o 21% - z 4,2 mld dolarów do 3,3 mld.

Microsoft zarobił na sprzęcie konsolowym o 43% mniej niż w analogicznym okresie 2018 r. Powodem tego były zarówno niższe wyniki sprzedaży urządzeń, jak i obniżki ich cen. Z kolei przychody z gier oraz usług z nimi związanych zmniejszyły się o 11%. W tym wypadku powodem gorszych rezultatów jest głównie fakt, że końcówka 2018 roku była okresem premiery Red Dead Redemption 2, podczas gdy w 2019 r. brakowało debiutu o porównywalnym kalibrze.

Analizujący te wyniki eksperci podkreślają, że spadek przychodów nie jest niczym zaskakującym. Kariera Xboksa One na rynku dobiega już końca i wielu graczy wyczekuje premiery nowej generacji. Do tego w okresie świątecznym tradycyjnie oferowane są największe obniżki cen.

Zresztą nawet sam Microsoft wydaje się już być myślami przy następnej generacji. Ostatnią dużą produkcją wydaną przez Xbox Game Studios było Gears 5, które ukazało się we wrześniu. W czwartym kwartale firma wypuściła jedynie pecetowe gry Age of Empires II: Definitive Edition i Halo: Reach (w ramach Halo: The Master Chief Collection). Oba tytuły poradziły sobie bardzo dobrze, ale są to ulepszone edycje starych produkcji, a do tego premiery te miały miejsce tylko na PC.

Znacznie lepiej prezentują się pełne wyniki Microsoftu. W ostatnim kwartale ubiegłego roku firma uzyskała przychód na poziomie 36,9 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 14% w porównaniu z analogicznymi trzema miesiącami w 2018 r. Natomiast zysk wzrósł o 38% - do 11,6 mld dolarów.

  1. Microsoft – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej