Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 marca 2022, 21:33

Konami odnawia znak towarowy Silent Hill i rozbudza nadzieje fanów

Fani Silent Hill doszukują się poszlak świadczących o niewątpliwym i rychłym powrocie serii. Na przykład w odświeżeniu znaku towarowego przez Konami.

Fani Silent Hill znajdują kolejne doniesienia mające świadczyć o nadchodzącym powrocie kultowej serii horrorów. Najnowszą informację zauważył internauta u/LongJonSiIver z serwisu Reddit: Konami właśnie odświeżyło znak towarowy Silent Hill, jak również m.in. Froggera oraz Gradiusa.

Jak czytamy na stronie Chizai-watch, w przypadku SH znak towarowy obejmuje nie tylko gry wideo, ale też „zestawy rzeczywistości wirtualnej”, jak również kategorie niepowiązane z branżą elektronicznej rozrywki (zapewne „zabawki” i upominki inspirowane serią Silent Hill).

Wypada przypomnieć, że takie działania nie muszą wynikać z konkretnych działań czy nawet planów wydawcy. Odświeżenie znaku towarowego to często rutynowa procedura w celu zapewnienia, że nikt inny nie wykorzysta danej nazwy. Albo strony internetowej, jak to miało miejsce z domeną silenthill.com, na której po wykupieniu jej w lutym można znaleźć tylko zdjęcie z tweetem Masahiro Ito (twórcy postaci Piramidogłowego) sprzed 24 dni.

Oczywiście taka chłodna logika nie przemawia do fanów Silent Hill, którzy już prawie dziesięć lat czekają na prawdziwy powrót do Cichego Wzgórza (bo za taki trudno uznać demo anulowanego projektu). Zresztą, jak wspomniano, ostatnie lata przyniosły ze sobą doniesienia sugerujące możliwe wskrzeszenie cyklu.

Nadzieję rozbudził reżyser Guillermo del Toro na gali The Game Awards 2021, podobnie easter egg z Death Stranding – nie mówiąc o krążących od dawna plotkach na temat nie jednej, ale kilku gier z Silent Hill w tytule, w tym projektu polskiego studia Bloober Team. Plany związane z tą i innymi zapomnianymi markami Konami rzekomo mamy poznać na prezentacji, która odbędzie się w tym roku. Pożyjemy, zobaczymy.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej