Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 listopada 2012, 13:24

autor: Adrian Werner

Shadowrun Returns zadebiutuje w maju lub czerwcu przyszłego roku

Poznaliśmy planowaną datę premiery jednego z największych kickstarterowych sukcesów, czyli gry cRPG Shadowrun Returns. Łącząca elementy cyberpunka i fantasy produkcja zadebiutuje w maju lub czerwcu przyszłego roku.

Do świata Shadowrun wrócimy w maju lub czerwcu przyszłego roku. - Shadowrun Returns zadebiutuje w maju lub czerwcu przyszłego roku - wiadomość - 2012-11-23
Do świata Shadowrun wrócimy w maju lub czerwcu przyszłego roku.

Shadowrun Returns pozostaje jednym z największych sukcesów na serwisie Kickstarer. Zbiórka zakończyła się pod koniec kwietnia. Początkowo premiera planowana była na styczeń przyszłego roku, potem jednak autorzy przyznali, że będą potrzebowali więcej czasu, choć jednocześnie nie podano nowego terminu. Dopiero teraz twórcy ogłosili, że gra zadebiutuje w maju lub czerwcu 2013 roku.

Przyczyną opóźnień jest skala projektu, znacznie większa niż to początkowo zakładano. Kickstarter potrzebował 400 tys. dolarów, jednak ostatecznie udało się zebrać ponad 1,8 mln. Dodatkowe środki posłużą zarówno do ulepszenia gry, jak i wzbogacenia jej zawartości. Dzięki nim Shadowrun Returns trafi nie tylko na pecety i tablety, ale również na komputery Mac. Znacznemu rozszerzeniu ulegnie też wirtualny świat - pojawi się drugie miasto i wiele nowych zadań pobocznych. Gracze otrzymają lepiej dopracowany edytor misji, a zabawę umilą utwory skomponowane przez Marshalla Parkera oraz Sama Powella, czyli artystów odpowiedzialnych za muzykę do 16-bitowych odsłon serii na konsole Sega Genesis i SNES.

Przestawienie się na widok izometryczny było zdecydowanie dobrym pomysłem. - Shadowrun Returns zadebiutuje w maju lub czerwcu przyszłego roku - wiadomość - 2012-11-23
Przestawienie się na widok izometryczny było zdecydowanie dobrym pomysłem.

Wszystkie te dodatkowe elementy bez wątpienia uczynią Shadowrun Returns znacznie lepszą grą, ale jednocześnie ich przygotowanie zajmuje sporo czasu. Ponadto porzucono pomysł ukazania akcji z kamery umieszczonej bezpośrednio nad głowami postaci i zamiast tego postawiono na widok izometryczny. Sadząc po ślicznych pierwszych screenach była to zdecydowanie słuszna decyzja, ale jednocześnie zwiększyła potrzebne nakłady pracy. Studio Harebrained Schemes zatrudniło co prawda dodatkowych pracowników, ale mimo to opóźnienie premiery było nieuniknione.

W chwili obecnej autorzy mają już przygotowane podstawowe elementy gry, w tym mechanikę walki i magii. Teraz zajmują się przede wszystkim opracowywaniem przygód oraz dialogów. Projekt osiągnął już na tyle zaawansowane stadium produkcji, że twórcy wkrótce rozpoczną publikacje dzienników dokumentujących cały proces.

Shadowrun Returns zadebiutuje w maju lub czerwcu przyszłego roku - ilustracja #3 Warto przypomnieć, że opracowywana przez Harebrained Schemes gra nie jest jedyną nadchodzącą produkcją osadzoną w tym uniwersum. Zespół Cliffhanger Productions powoli kończy już prace nad przeglądarkowym turowym RPG Shadowrun Online. Projekt pozwoli na walkę z innymi graczami oraz branie udziału w misjach kooperacyjnych.

Całość oparta zostanie na modelu darmowym z mikropłatnościami, ale dostępny też będzie oddzielny serwer dla ludzi, którzy wolą zapłacić raz i mieć od razu dostęp do całej zawartości.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej