Sekret najsłynniejszego exploita w Skyrimie ujawniony. Twórca przyznaje: „to był kompletny przypadek”

Twórcy Skyrima nie przewidzieli, że postacie niezależne będzie można okraść poprzez zakrycie im głów wiaderkami. Metoda powstała przez całkowity przypadek.

Marcin Bukowski

Sekret najsłynniejszego exploita w Skyrimie ujawniony. Twórca przyznaje: „to był kompletny przypadek”, źródło grafiki: Bethesda.
Sekret najsłynniejszego exploita w Skyrimie ujawniony. Twórca przyznaje: „to był kompletny przypadek” Źródło: Bethesda.

Jednym z najpopularniejszych sposobów na kradzież w The Elder Scrolls V: Skyrim jest założenie wiaderka na głowę NPC. Co ciekawe, powstał on całkowicie przypadkowo i nigdy nie był zaplanowanym przez Bethesdę elementem gry.

Kultowa metoda powstała przypadkiem

Gościem w najnowszym odcinku podcastu FRVR był Bruce Nesmith, weteran Bethesda Game Studios i główny projektant Skyrima. W trakcie rozmowy zdradził on, że podczas produkcji twórcy nigdy nie umieszczali wiaderek na głowach NPC. Nie zdawali sobie nawet sprawy, że takie działanie może posłużyć jako metoda kradzieży.

Swoją drogą, to był całkowity przypadek. Nie sądzę, żebyśmy w ogóle próbowali komuś założyć wiadro na głowę podczas produkcji. To wyszło dopiero po premierze gry!

Nesmith wyjaśnił, że „dokładnie wie, dlaczego tak się dzieje”, ale ta prosta interakcja jest jedynie ubocznym efektem wysiłku, jaki Bethesda włożyła w stworzenie mechanik Skyrima. Z pewnością zespół miał niemały ubaw, gdy w sieci zaczęły pojawiać się filmiki graczy, którzy zabierają z lad różne przedmioty, jak wino czy ser, tuż pod nosem postaci stojących z wiadrami na głowach.

Tego typu interakcji jest w Skyrimie wiele, co sprawia, że świat gry jest bardzo wciągający. Przełożyło się to niesłabnące zainteresowanie tytułem, pomimo upłynięcia wielu lat od premiery. Nesmith również się z tym zgadza, twierdząc, że Skyrim potrafi sprawić, jakby gracze faktycznie byli w Tamriel.

Zyskujesz poczucie siebie, poczucie wolności, możesz rozwijać swoją postać, ale jednocześnie czujesz, że naprawdę tam jesteś. „To jestem ja. Jestem tutaj.” Więc czujesz się jakbyś był swoją postacią.

Dla kontrastu, zdaniem Nesmitha, mało ekscytujący jest natomiast świat w najnowszej grze BethesdyStarfieldzie. Problemem w tym przypadku jest naturalna nuda kosmosu oraz proceduralnie generowane planety.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 11 listopada 2011

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.5

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl