Sekret najsłynniejszego exploita w Skyrimie ujawniony. Twórca przyznaje: „to był kompletny przypadek”
Twórcy Skyrima nie przewidzieli, że postacie niezależne będzie można okraść poprzez zakrycie im głów wiaderkami. Metoda powstała przez całkowity przypadek.
Jednym z najpopularniejszych sposobów na kradzież w The Elder Scrolls V: Skyrim jest założenie wiaderka na głowę NPC. Co ciekawe, powstał on całkowicie przypadkowo i nigdy nie był zaplanowanym przez Bethesdę elementem gry.
Kultowa metoda powstała przypadkiem
Gościem w najnowszym odcinku podcastu FRVR był Bruce Nesmith, weteran Bethesda Game Studios i główny projektant Skyrima. W trakcie rozmowy zdradził on, że podczas produkcji twórcy nigdy nie umieszczali wiaderek na głowach NPC. Nie zdawali sobie nawet sprawy, że takie działanie może posłużyć jako metoda kradzieży.
Swoją drogą, to był całkowity przypadek. Nie sądzę, żebyśmy w ogóle próbowali komuś założyć wiadro na głowę podczas produkcji. To wyszło dopiero po premierze gry!
Nesmith wyjaśnił, że „dokładnie wie, dlaczego tak się dzieje”, ale ta prosta interakcja jest jedynie ubocznym efektem wysiłku, jaki Bethesda włożyła w stworzenie mechanik Skyrima. Z pewnością zespół miał niemały ubaw, gdy w sieci zaczęły pojawiać się filmiki graczy, którzy zabierają z lad różne przedmioty, jak wino czy ser, tuż pod nosem postaci stojących z wiadrami na głowach.
Tego typu interakcji jest w Skyrimie wiele, co sprawia, że świat gry jest bardzo wciągający. Przełożyło się to niesłabnące zainteresowanie tytułem, pomimo upłynięcia wielu lat od premiery. Nesmith również się z tym zgadza, twierdząc, że Skyrim potrafi sprawić, jakby gracze faktycznie byli w Tamriel.
Zyskujesz poczucie siebie, poczucie wolności, możesz rozwijać swoją postać, ale jednocześnie czujesz, że naprawdę tam jesteś. „To jestem ja. Jestem tutaj.” Więc czujesz się jakbyś był swoją postacią.
Dla kontrastu, zdaniem Nesmitha, mało ekscytujący jest natomiast świat w najnowszej grze Bethesdy – Starfieldzie. Problemem w tym przypadku jest naturalna nuda kosmosu oraz proceduralnie generowane planety.
GRYOnline
Gracze
Steam