Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 maja 2018, 18:01

autor: ElMundo

Rynek gamingu na PC ciągle rośnie, LOL najpopularniejszym tytułem

Najnowszy raport firmy TheGreatSetup przynosi sporo ciekawych informacji na temat kondycji rynku gier, w szczególności w odniesieniu do działki pecetowej. Jedno jest pewne – gaming na PC jest daleki od kryzysu.

Mapka pokazuje, że Azja, Europa Centralna i Ameryka Północna to główne składowe rynku gier wideo. - Rynek gamingu na PC ciągle rośnie, LOL najpopularniejszym tytułem  - wiadomość - 2018-05-22
Mapka pokazuje, że Azja, Europa Centralna i Ameryka Północna to główne składowe rynku gier wideo.

Najnowszy raport firmy analitycznej TheGreatSetup jest wynikiem półrocznej pracy analityków, którzy wzięli pod lupę aż 500 różnorodnych czynników wpływających na kondycję branży gier wideo. Efekty są naprawdę bardzo ciekawe i przede wszystkim pokazują, że to wciąż mocno rozwojowa gałąź biznesu.

Na początek garść informacji odnoszących się do branży gier wideo w ujęciu ogólnym. Utrzymuje ona rzecz jasna tendencję rosnącą jeśli chodzi o wartość światowego biznesu skupionego wokół gier – w 2017 roku był on wart 78,61 miliarda dolarów, by w 2020 wartość ta wyniosła 90,07 miliarda. W roku 2018 przychody z tytułu sprzedaży gier na PC i konsole mają być o 20% większe niż w 2015, z kolei zyski z dystrybucji DLC i dodatkowej zawartości zwiększą się o 15%.

Gamingowy rynek pecetowy rośnie z roku na rok - Rynek gamingu na PC ciągle rośnie, LOL najpopularniejszym tytułem  - wiadomość - 2018-05-22
Gamingowy rynek pecetowy rośnie z roku na rok

Rynek gamingu na PC nie wyłamuje się ze wzrostowego trendu – w 2017 roku jego wartość wyniosła 28,04 miliarda dolarów, by już za trzy lata przekroczyć pułap 33 mld. Co ciekawe, w kontekście udziałów w sprzedaży gier w globalnym ujęciu ustępuje on tylko o 2% połączonemu zestawowi rynku gier na konsole oraz VR, który obejmuje 28% udziałów. Najbardziej dochodowe są jednak gry mobilne, które odpowiadają za 30% przychodów całej branży.

Co ciekawe, aż 60% ankietowanych deweloperów pracuje nad grami przeznaczonymi na platformę PC - następne w kolejce są smartfony i tablety. Gry przeznaczone na te urządzenia zajmują obecnie moce przerobowe 36% twórców gier. Przewaga jest spora, ale dość oczywista, zważywszy na ogromną ilość projektów indie.

Przewaga PUBG nad resztą stawki nie podlega dyskusji (wykres przedstawia ilość sprzedanych egzrmplarzy w tysiącach sztuk w serwisie Steam). - Rynek gamingu na PC ciągle rośnie, LOL najpopularniejszym tytułem  - wiadomość - 2018-05-22
Przewaga PUBG nad resztą stawki nie podlega dyskusji (wykres przedstawia ilość sprzedanych egzrmplarzy w tysiącach sztuk w serwisie Steam).

Pod względem zysków w serwisie Steam bezkonkurencyjnym zwycięzcą za rok 2017 jest Playerunknown's Battlegrounds, którego sprzedaż przełożyła się na 600 milionów dolarów przychodu. Drugi w zestawieniu jest Counter Strike: Global Offensive, a uwagę zwraca wysoka, szósta pozycja Wiedźmina 3: Dziki Gon, który mimo trzech lat od premiery nadal cieszy się sporym zainteresowaniem graczy.

Według raportu, bazującego także na informacjach przekazanych przez firmę Newzoo, najpopularniejszą grą wśród graczy pecetowych bezapelacyjnie jest League of Legends - tuż za jej plecami znajduje się PUBG oraz Fortnite.

  1. Raport firmy TheGreatSetup
Rynek gamingu na PC ciągle rośnie, LOL najpopularniejszym tytułem  - ilustracja #4

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.