Rock Band nie przyniósł zysków w ostatnich miesiącach
Popularna seria gier muzycznych Rock Band doczekała się ostatnio kapitalnej odsłony poświęconej The Beatles. Mimo pozytywnych recenzji i świetnej sprzedaży, dane z trzeciego kwartału tego roku (lipiec-wrzesień) ukazują, że cykl jako całość nie przyniósł w tym okresie zysków. Informacje te podane zostały oficjalnie na konferencji grupy medialnej Viacom.
Grzegorz Bobrek
Popularna seria gier muzycznych Rock Band doczekała się ostatnio kapitalnej odsłony poświęconej The Beatles. Mimo pozytywnych recenzji i świetnej sprzedaży, dane z trzeciego kwartału tego roku (lipiec-wrzesień) ukazują, że cykl jako całość nie przyniósł w tym okresie zysków. Informacje te podane zostały oficjalnie na konferencji grupy medialnej Viacom.
Nie sprecyzowano jaka część całości sprzedaży gier z serii Rock Band w omawianych trzech miesiącach przypada na wydaną we wrześniu The Beatles: Rock Band, ale możemy zakładać, że to ten tytuł całkowicie zdominował wrzesień – wtedy właśnie trafił do sprzedaży. Według amerykańskiej organizacji badającej ten rynek klienci nabyli wówczas 595 tys. egzemplarzy nowego Rock Banda.
Phillipe Dauman, prezes Viacomu, kalkuluje, że najnowsza odsłona w kolejnych miesiącach powinna radzić sobie jeszcze lepiej. Wyższa sprzedaż The Beatles w kolejnym kwartale, czyli okresie świątecznym, powinna sprawić, że cała marka Rock Band przyniesie wówczas zysk.
Pozostaje też pytanie jak poradzi sobie seria Rock Band w konkurencji z muzycznymi grami ze stajni Activision. Odpowiedź na nie poznamy czytając kolejne kwartalne raporty Viacomu i Activision – te powinny pojawić się w styczniu.

GRYOnline
Gracze