Riverwood ze Skyrima odtworzone w Unreal Engine 5
Unreal Engine 5 zachwyca również w Skyrimie. Pewien artysta postanowił odtworzyć Riverwood właśnie na tym silniku.
Miriam Moszczyńska

Christian Gomm, artysta ze studia Myrkur Games, postanowił podzielić się swoją wersją Riverwood ze Skyrima, którą stworzył w oparciu o silnik Unreal Engine 5. Efekt pracy udostępnił w serwisie ArtStation i trzeba przyznać, że projekt robi wrażenie.
W opisie projektu Gomm podzielił się również kilkoma szczegółami odnośnie do zasobów, jakich użył. Jak twierdzi, do stworzenia mapy wykorzystał zarówno fotogrametrię, wysokiej jakości skany, jak i zasoby udostępnione w bibliotece Unreal Engine. Zbudowanie Riverwood na nowym silniku zajęło mu kilka dni, chociaż Gomm wciąż dodaje do mapy nowe elementy.
Prawie wszystkie obiekty w tej scenie mają włączoną funkcję Nanite i liczbę wielokątów w zakresie od 100 tysięcy do 15 milionów.
Nanite to nowość w silniku Unreal Engine 5, która pozwala projektantom na renderowanie grafiki na poziomie „mikrowielokątów”. Udostępniono ją po to, aby umożliwić importowanie skanów wysokiej jakości bezpośrednio do świata gry.
Nie jest to pierwszy raz, kiedy Gomm daje drugie życie fragmentowi świata Skyrima, wykorzystując do tego UE5. Jakiś czas temu artysta odtworzył również wieżę strażniczą. Poza tym na wspomnianym silniku powstają lub powstaną nowe produkcje, takie jak S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl, Mass Effect 5 czy Layers of Fear 3.
- Skyrim – poradnik, solucja, mapy
- Jak wyglądałby Wiedźmin 3, gdyby zrobiła go Bethesda
- Wolność Skyrima i fabuła Wiedźmina w jednym? Poznajcie Enderal!

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
burza1982 Konsul
Że też ludziom chce się tracić czas na odtwarzanie takich rzeczy.
Czas ten mógłby zostać wykorzystany na tworzenie jakieś nowej ciekawej gry skoro już talent jest by takie rzeczy robić.
Lares86 Chorąży
Koło w rzece się kręci w odwrotną stronę. Taki błąd?
zanonimizowany1225324 Generał
fajnie wygląda. polatałby z mieczykiem po krzaczorach