Skyrim na Unreal Engine 5 - efekt zachwyca
W serwisie YouTube pojawił się filmik prezentujący zachodnią wieżę strażniczą ze Skyrima na silniku Unreal Engine 5 - rezultat jest niesamowity.
Ignacy Ziarkiewicz

Mimo niemal 10 lat na karku The Elder Scrolls V: Skyrim wciąż cieszy się dużą popularnością. Cały czas wychodzą nowe mody, a fani każdego dnia wracają do tego świata – średnia liczba graczy w miesiącu stale oscyluje w granicach 15-20 tys. (i to biorąc pod uwagę jedynie The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition na Steamie). Nie dziwi więc, że fani wciąż tworzą nowe dzieła zainspirowane tą wyjątkową grą. Na YouTube niedawno pojawił się filmik przedstawiający, jak wyglądałaby produkcja, gdyby została stworzona na silniku Unreal Engine 5. Twórca efektownie zaprezentował możliwości silnika, jednocześnie oddając klimat kultowej gry. Zobaczcie sami, jak piękna jest w tym wydaniu zachodnia wieża strażnicza.
Unreal Engine 5 został udostępniony wszystkim chętnym twórcom gier we wczesnym dostępie i już widać, że silnik zapowiada się bardzo dobrze. Technologia jest cały czas rozwijana i dopracowywana przez twórców.

Gracze z Reddita nie kryją zachwytu. Niektórzy wręcz zakładają, że nawet oficjalna szósta część serii The Elder Scrolls nie będzie wyglądać aż tak dobrze.
Dla pełnego porównania - spójrzcie, jak wygląda ta sama lokacja z oryginalnej wersji gry.

Nie ma się co oszukiwać – Skyrim po prostu zestarzał się. 10 lat w świecie stałego postępu technologicznego to naprawdę dużo. Takie materiały bardzo podsycają też oczekiwanie na kolejną część kultowej serii. Niestety, może to trochę potrwać, bo gra jest dopiero w fazie projektowania. Jednak spragnionym wizualnych fajerwerków na pomoc przychodzą mody do Skyrima, których jest cała masa. Na przykład niedawno fani zaprojektowali ulepszenie, które upiększa tekstury za pomocą AI.
- Bethesda, ogarnij to, a The Elder Scrolls 6 się uda. Nasze pomysły
- Najlepsze mody do TES V: Skyrim – niby 2019 rok, a Skyrim dalej rządzi

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
SleeN Chorąży

Warto pamiętać, że ta współczesna łatwość w tworzeniu gier ma swoje słabsze strony. Do stworzenia tego dema na filmie nie trzeba było pewnie pisać nawet jednego skryptu. Obsidian do stworzenia The Outer Worlds wykorzystał potężne narzędzie jakim jest Unreal Engine 4, a gra technologicznie jest na poziomie Skyrima. Zmierzam do tego, że zajrzenie do rdzenia jest bardzo ważne w każdej dziedzinie i początkujący programiści powinni pisać gry z wykorzystaniem wyłącznie języka programowania, tak jak robili to ludzie, którzy dzisiaj tworzą UE5.
dzony85 Generał

No ok, ale takie lagi jak znikające drzewa po lewej stronie na górze co widać to w filmie od 7 sekund nie powinny mieć miejsca ...
pawel1812 Generał
Wszystko pięknie, tylko jest jeden podstawowy problem. Ta scena, to osobna scena. Nie wrzucona na mapę pełną takich lokacji. I tu jest pies pogrzebany. Gdyby wrzucić taką grafikę do całej gry, to zaczyna się to odbijać czkawką na wydajności.
Fajna pracka wykonana przez 1dnego człowieka. Która nie pokazuje niczego w zasadzie.
ddawdad Senator

Może i ładne, ale klimatu w tym za grosz nie ma.