STALKER 2 powstaje na silniku Unreal Engine 5
Deweloperzy gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl potwierdzili, że jest ona budowana na podstawie najnowszej wersji silnika Unreal Engine, która została po raz pierwszy przedstawiona światu w ubiegłym roku.
Michał Kułakowski

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl, który zadebiutuje na komputerach PC oraz konsolach Xbox Series X|S pod koniec kwietnia przyszłego roku, to jedna z najbardziej oczekiwanych premier najbliższych kilkunastu miesięcy. Twórcy produkcji ze studia GSC Game World uchylili właśnie rąbka tajemnicy i zdradzili na Twitterze, że budują ją w oparciu o Unreal Engine 5. Jest to najnowsza wersja niezwykle popularnego wśród deweloperów silnika, która została po raz pierwszy przedstawiona światu w ubiegłym roku. Do tej pory mogliśmy oglądać jej możliwości głównie w imponujących demach technologicznych.
Oczywiście wiadomość o użyciu Unreal Engine 5 nie jest wielkim zaskoczeniem dla osób, które na bieżąco śledzą produkcję tytułu. W 2020 roku twórcy potwierdzili, że skorzystają z silnika firmy Epic Games, ale nie sprecyzowali wówczas, z której jego wersji. Nieobecność gry na konsolach poprzedniej generacji oraz materiały promocyjne, w tym gameplay, wskazywały jednak dość jednoznacznie na to, że deweloperzy zdecydowali się sięgnąć po najnowszą wersję technologii.
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl ukaże się 28 kwietnia 2022 roku na PC oraz Xboksach Series X|S. Gra ma też być dostępna od premiery w usłudze Xbox Game Pass. Dodajmy, że w czerwcu poznaliśmy pecetowe wymagania sprzętowe tytułu.
- Oficjalna strona internetowa gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl
- STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

S.T.A.L.K.E.R. 2: Serce Czarnobyla
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
Data wydania: 20 listopada 2024
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- GSC Game World
- STALKER (marka)
- strzelanki FPP (FPS)
- Czarnobyl
- Unreal Engine 5
- PC
- XSX
Komentarze czytelników
Szefoxxx Senator

Ale kogoś widzę piecze, można nie lubić tego co robi Epic, ale akurat kwestia UE jest tutaj wyłącznie pozytywna, im szybciej wszyscy zaczną przechodzić na UE5 tym lepiej.
krontes Pretorianin
Krystian Kisielsky z Team Koch Media Poland napisał ostatnio:
Mamy pewien plan i postaramy się go zrealizować. Chcemy żeby dubbing był zrobiony w taki sposób by fani gry byli zadowoleni z efektu.
marcing805 Legend

Jedynkę robili na swoim X-Rayu. Być może to ich własny silnik był powodem ciągłych przesunięć premiery czy niespełnionych obietnic( choć duża cześć z nich w tamtych latach była technicznie trudna do zrealizowania). Ciekawe czy dwójka, to będzie STALKER, wypisz wymaluj, jak ten z początkowych zapowiedzi z lat 2002-2006?
zanonimizowany1363054 Chorąży
Nie ma w tym momencie innej gry, na którą równie mocno czekam. Uwielbiałem się bawić ze starymi Stalkerami, modować itd. swego czasu miałem na dysku mnóstwo materiałów, screenów, filmików i chyba wszystkie wersje alpha/beta. Byłem totalnie oczarowany tą serią i bardzo się cieszę, że wreszcie powraca :-)
Legion 13 Senator

Słabo że to UE, przynajmniej dobrze że to UE5 a nie UE4. Wsparcie modów będzie prawie zerowe, sam UE nie ma zbyt pozytywnej historii jeśli chodzi o nowoczesne i dobrze zoptymalizowane gry - jedyną grą która wygląda i działa świetnie jest Days Gone, później mamy FFVII Remake i Hellblade z kilkoma większymi problemami, cała reszta to średnio wyglądające gry ze średnio udaną optymalizacją i techniczne gnioty pokroju ARK. Na szczęście dla UE ich największy problem z którym nie mogli sobie poradzić przez ponad dekadę naprawił się sam - SSD naprawiły problemy z loadingiem i streamingiem które od UE 3 były plagą tego silnika.