Unreal Engine 5 imponuje w demie The Coalition; czy tak będzie wyglądało Gears 6?
Zajmujące się marką Gears of War studio The Coalition zaprezentowało imponujące demo technologiczne, pokazujące możliwości silnika Unreal Engine 5.

Studio The Coalition zaprezentowało Alpha Point, czyli demo technologiczne mające pokazać możliwości silnika Unreal Engine 5. Zespół przygotował projekt na tegoroczną edycję imprezy Game Developers Conference, która miała charakter wirtualny.
Pokazane demo działa na konsoli Xbox Series X w 46 klatkach na sekundę i zostało przeskalowane do 4K za pomocą Temporal Super Resolution, czyli opracowanej przez studio Epic Games technologii oferującej rozwiązania podobne do DLSS Nvidii. Alpha Point jest imponujące pod względem wizualnym – robi duże wrażenie pod względem poziomu detali otoczenia oraz systemu oświetlenia. The Coalition pokazało również świetnie wyglądający model postaci.
Studio podzieliło się również garścią liczb, które dobrze obrazują postęp w poziomie detali. Większość elementów graficznych w Alpha Point składa się z ok. 300 – 500 tysięcy trójkątów. To piętnaście razy więcej niż wynosiła średnia dla Gears 5. Zdradzono również, że w przypadku przygotowanego przez studio przykładowego modelu postaci same jego rzęsy składają się z 3500 trójkątów. Dwie generacje konsol temu, w czasach Xboksa 360, taka liczba wystarczyła na cały model bohatera.
The Coalition to studio koncentrujące się na rozwijaniu marki Gears of War. Przygotowana przez zespół prezentacja możliwości Unreal Engine 5 może więc dawać przedsmak tego, czego należy się spodziewać po grafice Gears 6 lub Gears Tactics 2. W maju zespół potwierdził, że następne Gearsy powstają właśnie na tym silniku.
Przypomnijmy, że pierwsze demo UE5 mogliśmy zobaczyć w maju zeszłego roku. Deweloperzy spoza studia Epic Games sporo musieli poczekać, zanim otrzymali możliwość sprawdzenia tej technologii. Silnik udostępniono w ramach wczesnego dostępu dopiero rok później. Od tego czasu mogliśmy obejrzeć kilka ciekawych eksperymentów. Jeden moder odtworzył w Unreal Engine 5 mapy Inferno i Dust 2 z Counter-Strike: Global Offensive, a inny twórca zrobił to samo ze słynną lokacją z The Elder Scrolls V: Skyrim.
- Oficjalna strona internetowa gry Gears 5
- Recenzja gry Gears 5 – tryby w maszynie wskakują na swoje miejsce
- Gears 5 - poradnik do gry
- Epic Games
- grafika (gry)
- Xbox Game Studios / Microsoft Gaming
- dema technologiczne
- Gears of War (marka)
- The Coalition
- Unreal Engine 5
- PC
- XSX
Komentarze czytelników
Dracorian Centurion

Ja na razie podziękuję, waga gry wzrośnie przynajmniej kilkukrotnie
SylwesterZ Konsul
Powoli oświetlenie robi się realistyczne, ale jeszcze trochę brakuje. Niestety widać uproszczenia, np. brak cieni rzucanych przez kolumny w okolicach 50 s, w filmie cienie wyglądają na globalne. Szkoda...
Ppaweł Senator

no dobra, dojdziemy do ultrarealizmu w grach i co potem?
zanonimizowany1225324 Generał
Pokazali gębę jakiegoś manekina nieruchomego :p. niech w ruchu ten ryj pokażą a nie kamerka się przesuwa. nvidia już pokazała tez demo Human head w 2007. do tej pory takich ryjów nie widziałem w grach a juz 14 lat przeleciało.
zanonimizowany1236367 Legionista
Girsy wyjdą, to zeżrą te wszystkie popierdółki z PS5 jednym kłapnięciem. Na PC to w ogóle będzie orgazm dla oczu.