Demo technologiczne Unreal Engine 5 zachwyca grafiką na PS5

Firma Epic Games zaprezentowała imponujące demo technologiczne UE5. Pokaz przeprowadzono na konsoli PlayStation 5.

Jakub Błażewicz

Jeśli wykluczyć doniesienia o Fortnite oraz Epic Games Store, minęło sporo czasu, odkąd słyszeliśmy cokolwiek na temat Epic Games. Najwyraźniej firma postanowiła nam przypomnieć o sobie z przytupem. W ramach Summer Game Fest deweloper zaprezentował demo technologiczne świeżo zapowiedzianego Unreal Engine 5 na PlayStation 5. Tym samym otrzymaliśmy przedsmak tego, co zaoferują konsole dziewiątej generacji.

Prezentację Unreal Engine 5 pod nazwą Lumen in the Land of Nanite przeprowadzono w konwencji gry akcji TPP, w ramach której zwiedzamy tajemnicze ruiny wraz z bohaterką. Epic Games zaprezentowało kilka nowości, ale pierwsze skrzypce grały dwie technologie wspomniane w tytule dema: Nanite oraz Lumen. Pierwsza z nich pozwala – wedle słów twórców – na „natychmiastowe generowanie tylu geometrycznych szczegółów, ile da się zobaczyć gołym okiem”. W praktyce umożliwia to importowanie wysokiej jakości obiektów (na przykład wykorzystywanych w filmach) bezpośrednio do silnika gry w czasie rzeczywistym, i to bez utraty jakości. Z kolei Lumen odpowiada za dynamiczne oświetlenie, na bieżąco dopasowując je do scenerii, kątów nachylenia i liczby źródeł światła etc, nawet w otwartych, ciągnących się kilometrami lokacjach.

Lumen i Nanite zapewnią jeszcze bardziej fotorealistyczną grafikę i zaoszczędzą czas twórcom.

Obie te technologie pozwolą na tworzenie jeszcze bardziej realistycznego środowiska, a jednocześnie zaoszczędzą czas twórcom tak na projektowaniu go, jak i generowaniu tzw. mapy światła – artyści mogą po prostu przesuwać oświetlenie w edytorze, by uzyskać pożądany efekt. Dochodzą do tego inne, nie mniej istotne usprawnienia, także w warstwie audio.

Lumen in the Land of Nanite to de facto pierwszy prawdziwy pokaz tego, jak będą wyglądać gry na konsolach dziewiątej generacji. Ambicją Epic Games jest zatarcie różnicy między grafiką w grach komputerowych a scenami CGI tworzonymi na potrzeby kinowych produkcji. To wszystko ma być w zasięgu zarówno największych deweloperów, jak i pomniejszych studiów. Oczywiście pozostaje kwestia optymalizacji, ale możemy mieć nadzieję, że Epic Games nie zawiedzie pod tym względem. Przekonamy się o tym po premierze Unreal Engine 5 w 2021 roku.

Podobało się?

97

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2020-05-14
12:05

Cebullanka y Grzanka Pretorianin

Komentarz: Cebullanka y Grzanka
2020-05-14
12:23

Jarekabc Chorąży

I co z tego że ładnie to wyglada jak przy ruchu widać słabą płynność, obstawiam 30 klatek, szczególnie widać to w minucie 5:10 ściana po prawej stronie w momencie ruchu trochę szarpie, czy naprawdę nigdy nie osiągniemy standardu 60 kl/s

Komentarz: Jarekabc
2020-05-14
16:46

vinni Legend

vinni

Wygląda to naprawdę świetnie, za kilka lat jak "nowa generacja" już na dobre stanie się "obecną generacją" czeka nas naprawdę sporo pięknych perełek.

Komentarz: vinni
2020-05-14
18:19

hinson Generał

😁

Unreal Engine 5 jest niewatpliwie przelomem ale pamietajmy ze to wlasnie na PC dostaniemy prawdziwe 4-8K 60, 120, 144, 240 czy 480 hz i prawdziwy Ray Tracing a na konsole bedzie tylko skalowanie z 1440p do 4K, 30 fps i okastrowany Ray Tracing!

Komentarz: hinson
2020-05-16
17:05

Yosar Pretorianin

Huh..? Przecież cały czar (zakładając że kogoś to oczarowało) pryska kiedy pokazują postać. Już pomijając animacje, bo nawet te się w filmach kopiuje po prostu z ruchów człowieka, żeby to wyglądało naturalnie, to już sama postać wygląda jak z poprzedniej generacji i to konsol, a nie pecetów.
Lepsze widziałem już w istniejących grach.
Ja rozumiem, że jak ktoś gra tylko na konsoli, to może tego nie zauważać bo tam klockowate twarze to normalka. Ale na PC jestem w stanie już dziś wskazać gry które oferują lepszy wygląd postaci.
Kurczę, nawet w tym demie Unity z zeszłego roku https://www.youtube.com/watch?v=_V0hOiJhrho&feature=youtu.be postać wygląda 10 razy lepiej, i bardziej naturalnie. A to też real-time rendering.
To raczej pokazuje, że hype sprzedaje wszystko dla niektórych. Nawet stare techniki, jako nowe.
Albo rzeczywiście na konsolach grafika wygląda kartoflanie, i ludziom wychowanym tylko na nich to imponuje co widzą teraz.

Komentarz: Yosar

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl