Risen 2: Dark Waters - duże DLC, brak narzędzi moderskich, wersja na PC priorytetem

W sieci pojawił się wywiad z pracownikiem firmy Deep Silver, z którego dowiedzieliśmy się wiele nowych informacji na temat gry Risen 2: Dark Waters. "Dwójka" ma być bardziej konsolowa, a twórcy raczej nie udostępnią narzędzi dla modderów.

Mateusz Kądziołka

Daniel Oberlerchner – przedstawiciel firmy wydawniczej Deep Silver – w wywiadzie udzielonym serwisowi Strategy Informer zdradził kilka interesujących faktów dotyczących gry Risen 2: Dark Waters. Dowiedzieliśmy się m.in. o podejściu producentów do dodatków DLC i narzędzi moderskich, a także o tym jak twórcy postrzegają różnice pomiędzy pecetową i konsolową rozgrywką.

Już na początku rozmowy Oberlerchner zaznaczył, że jakość konsolowej wersji gry Risen 2 nie będzie tak bardzo odstawać od pecetowej jak to miało miejsce w przypadku pierwszej części cyklu. W „dwójce” sama charakterystyka rozgrywki ma być znacznie bardziej przyjazna środowisku konsol. Wiele małych wysp będzie dla Xboksa 360 i Playstation 3 znacznie łatwiejsze „do przełknięcia” niż jedna wielka.

Risen 2: Dark Waters - duże DLC, brak narzędzi moderskich, wersja na PC priorytetem - ilustracja #1

Oberlerchner przyznał jednak, że to właśnie PC jest „główną” platformą Risena 2 i przy okazji podzielił się ciekawymi spostrzeżeniami dotyczącymi różnic pomiędzy graczami konsolowymi i pecetowymi. „Gracz konsolowy wraca do domu o 6 wieczorem i chce po prostu włożyć płytkę do napędu i pograć 30 minut. Pecetowiec z kolei preferuje dłuższe sesje i nie frustruje się tak łatwo jak konsolowiec. Aktualny trend w tworzeniu gier skłania się ku mikro-rozrywce [krótsze sesje – dop. redakcji]. Sądzimy jednak, że w ten sposób twórcy wiele tracą”. Aby sprostać oczekiwaniom obydwu grup graczy, początek Risena 2 będzie bardziej liniowy. Dopiero później świat stanie przed nami otworem oferując 25-30 godzin nieliniowej rozgrywki.

W czasie rozmowy poruszono też kwestię różnic technicznych pomiędzy poszczególnymi platformami. Oberlerchner nie ukrywał, że obecnie PC jest najmocniejszym sprzętem do grania. Zapewnił jednak, że zespół deweloperski zrobi wszystko, żeby Risen 2 wykorzystywał mocne strony zarówno Xboksa 360, jak i PlayStation 3. Rozgrywka będzie na wszystkich platformach identyczna, ale oprawa graficzna już nie.

Risen 2: Dark Waters - duże DLC, brak narzędzi moderskich, wersja na PC priorytetem - ilustracja #2

Jeśli chodzi o dodatki DLC, to Oberlerchner nie mógł zdradzić dokładnych planów studia. Zapewnił jednak, że idealną sytuacją dla deweloperów byłoby udostępnienie nie jednej czy dwóch małych misji, tylko całej wyspy, lub nawet nowego archipelagu. Tym samym, twórcy Risena 2 chcą potraktować graczy fair i nie oferować im niewielkich, nic nie znaczących dodatków.

W kwestii narzędzi moderskich sprawa wydaje się zamknięta. Przedstawiciel firmy Deep Silver dosyć jasno powiedział, że takowe raczej się nie pojawią. Zespół tworzący Risen 2 jest niewielki, a odpowiednie przygotowanie narzędzi oraz dokumentacji dla użytkowników byłoby niezwykle czasochłonne.

Przypominamy, że Risen 2 ukaże się najprawdopodobniej w przyszłym roku na Xboksie 360, PlayStation 3 oraz komputerach PC. Grę produkuje zespół Piranha Bytes, który w dorobku ma pierwsze trzy części serii Gothic. Aktualnie nie wiemy, kto będzie polskim dystrybutorem tego tytułu.

Risen 2: Dark Waters

Risen 2: Mroczne wody

Risen 2: Dark Waters

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 24 kwietnia 2012

Informacje o Grze
7.0

GRYOnline

7.8

Gracze

8.1

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2011-10-26
07:32

SlowedGiant041 Pretorianin

SlowedGiant041
😊

no i to jest to nie będę płacił za 5 minutową misje brawo! Ale opinia o konsolwcach według mnie nie trafna ja jestem konsolowcem, gram długie sesje, a przy dark souls wogule się nie denerwowałem. Ale fajne jest ich podejści tylko mam nadzieje, że nie tylko w słowach.../

Komentarz: SlowedGiant041
2011-10-26
07:58

Szenk Legend

Szenk
😍

Wszystko pięknie ładnie, ale... 25-30 godzin? To jakiś żart?

Komentarz: Szenk
2011-10-26
11:19

Vroo Generał

Vroo

"Gracz konsolowy wraca do domu o 6 wieczorem i chce po prostu włożyć płytkę do napędu i pograć 30 minut"

Rozbrajają mnie takie uogólnienia. Taaa, grający na x360 mają pryszcze, grający na PS3 długi w frankach szwajcarskich, a gracze Wii preferują wódkę zamiast piwa...

Komentarz: Vroo
2011-10-26
20:00

tomzkat Konsul

😊

„Gracz konsolowy wraca do domu o 6 wieczorem" hhahahahah jakie matoły ...o 6 wieczorem to wraca robol z 6 fuchy i nie ma siły na konsole tylko ew browar i liga mistrzów

Komentarz: tomzkat
2011-10-27
14:53

chmielu2108 Chorąży

@Szenk
25-30 godzin NIELINIOWEJ rozgrywki ,plus jeszcze z 10-15 godzin ,liniowej :)

Komentarz: chmielu2108

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl