Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 stycznia 2024, 14:01

autor: Adrian Werner

Rewolucja w VR. 11 000 gier na Unreal Engine ze wsparciem dla wirtualnej rzeczywistości

Ukazała się pierwsza wersja UEVR. To fanowski projekt, który dodaje wsparcie dla wirtualnej rzeczywistości do praktycznie wszystkich gier zbudowanych w oparciu o silniki Unreal Engine 4 i Unreal Engine 5.

Źródło fot. Bing AI
i

Pomimo wielkich inwestycji urządzenia wirtualnej rzeczywistości pozostają niszą i większość wychodzących gier nie oferuje trybu VR. Na PC nie brakuje jednak fanów, którzy sami tworzą mody dodające taką opcję. Jeden z nich, o ksywce Preydog, właśnie wypuścił szalenie imponujący projekt tego typu.

Mod nazwano UEVR i dodaje on obsługę wirtualnej rzeczywistości do praktycznie każdej gry zbudowanej w oparciu silniki Unreal Engine 4 i 5. Oznacza to, że ten jeden projekt nagle powiększył bazę produkcji VR o ponad jedenaście tysięcy dodatkowych pozycji, takich jak np. Star Wars Jedi: Survivor, Scorn czy RoboCop: Rogue City.

Całość działa zaskakująco dobrze, obsługując zarówno gry FPP, jak i TPP (w tym drugim przypadku gogle kontrolują kamerę - zwiastun powyżej dobrze pokazuje, jak to działa). Projekt oferuje wiele opcji sterowania, wyświetlania oraz dźwięku, pozwalając nam swobodnie konfigurować różne aspekty i lepiej dopasować je do własnych preferencji oraz posiadanego przez nas sprzętu.

Oczywiście, UEVR nie zapewnia taki rozbudowanych funkcji jak gry z natywnymi trybami VR, ale i tak wrażenia z zabawy są dobre. Co więcej, projekt pozwala tworzyć konfiguracje i submody specjalnie pod dane gry w postaci pluginów, więc możemy spodziewać się, że inni fani szybko zaczną wypuszczać takie pliki, które jeszcze lepiej dopasują konkretne tytuły pod wirtualną rzeczywistość.

Twórca UEVR pracuje również nad stroną i aplikacją, gdzie umieszczane będą informacje o tym, jaka dana gra działa w trybie VR moda oraz jak ją skonfigurować dla optymalnych wrażeń.

  1. UEVR - pobierz mod
  2. UEVR - oficjalna strona projektu

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej