Wiedźmin 3 na Unreal 5 w wizji polskiego fana. Tak wygląda znana lokacja na silniku, na którym powstaje Wiedźmin 4
Fan odtworzył zamek królewski w Wyzimie z Wiedźmina 3 na Unreal Engine 5. Tym samym, na którym powstanie czwarta odsłona polskiej serii RPG.

Pomimo ponad 10 lat na karku Wiedźmin 3: Dziki Gon nadal momentami prezentuje się znakomicie – co nie znaczy, że nie dałoby się go jeszcze bardziej podrasować pod względem grafiki. W tym celu można na przykład skorzystać silnika Unreal Engine 5.
Tak też zrobił jeden z fanów gry, posługujący się pseudonimem kwestorek. Odtworzył on w na UE5 zamek w Wyzimie, który Geralt odwiedza wraz z Yennefer, aby spotkać się z kupcem korze… to znaczy z cesarzem Nilfgaardu, Emhyrem Van Emreisem. Prezentację lokacji z perspektywy pierwszej osoby możecie obejrzeć poniżej.
Fanowski hołd dla uniwersum Wiedźmina – oryginalna architektura została zachowana, a teraz odradza się w nowym świetle i atmosferze.
Choć ogólny projekt lokacji pozostał niezmieniony względem oryginsłu, trzeba przyznać, że zamiana REDengine na Unreal Engine 5 nadała jej zupełnie innego klimatu – głównie za sprawą oświetlenia, które odgrywa tu kluczową rolę. Szkoda tylko, że w zamku nie umieszczono żadnych postaci, przez co sprawia on wrażenie opustoszałego.
W komentarzach kwestorek przyznał, że wszystko przygotował sam, a inni użytkownicy są pod wrażeniem końcowego efektu. Warto wspomnieć, że nie jest to pierwszy tego typu projekt twórcy – wcześniej przeniósł on na silnik Unreal Engine 5 inną lokację z gry: Kaer Mohren.
Najpewniej nie będzie to też jego ostatni projekt, ponieważ już zapytał oglądających, za jakie miejsce powinien zabrać się następnym razem. W odpowiedzi jedna z osób zaproponowała Krzywuchowe Moczary lub Kasztel Wrońce. Możliwe więc, że za jakiś czas to właśnie te miejsca zobaczymy w nowym materiale polskiego fana Wiedźmina.
- Wiedźmin 3 Next Gen – recenzja. Prawie remaster – i to za darmo!
- Wiedźmin 3: Dziki Gon – poradnik do gry
- Na tym polu przegrał nawet Wiedźmin 3 – dlaczego rozwój postaci i ekwipunek to dla mnie najważniejsze elementy RPG