Po rozczarowującej premierze Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 fani ruszyli do tworzenia modów naprawiających tę kolekcje. Dostępne już projekty pozwalają m.in. bawić się w wysokich rozdzielczościach, zmieniać czułość myszki, jak również poprawiają jakość dźwięku i interfejsu.
Ukazała się nowa wersja MGSHDFix, czyli najważniejszego projektu ulepszającego Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1. Aktualizacja naprawiła przypadki zawieszania się gry przy korzystaniu z launchera oraz wprowadziła prawidłowe renderowanie wody w MGS3.
Radość z ubiegłotygodniowej premiery Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 zepsuł fatalny stan techniczny gier z tej kolekcji, zwłaszcza na PC. Firma Konami pracuje nad poprawkami, ale przynajmniej na razie twórcy koncentrują się tylko na najpoważniejszych problemach, które czasem wręcz uniemożliwiają zabawę. Lista niedoróbek zestawu jest jednak znacznie dłuższa. Na szczęście znaleźli się fani, którzy zakasali rękawy i postanowili samemu naprawić to rozczarowanie.
Na PC jedną z największych bolączek jest fakt, że MGS 2 i MGS 3 działają tylko w rozdzielczości 720p. Już kilka godzin po premierze kolekcji fan o ksywce Sergeanur wypuścił projekt MGSResolutionPatch. Pozwala on swobodnie konfigurować rozdzielczość obu gier, choć autor ostrzega, że przetestował modyfikację tylko w 1920x1080, 2560x1440 oraz 3840x2160 i nie jest w stanie zagwarantować prawidłowego działania w innych.
![Fani naprawiają rozczarowujące Metal Gear Solid: Master Collection [Aktualizacja] - ilustracja #1](/Galeria/Html/Wiadomosci/1796798625.jpg)
Dwa dni po premierze kolekcji ukazał się znacznie ambitniejszy projekt nazwany MGSHDFix. Ten mod również dodaje opcję konfigurowania rozdzielczości, ale wśród nich znalazły się także te ultrapanoramiczne (ang. ultrawide).
Będący autorem Lyall wprowadził również obsługę trybu okna, poprawił w MGS2 i 3 proporcje scenek przerywników oraz dodał opcję pomijania filmików wprowadzających. Ponadto w Metal Gear Solid 3 zaimplementował możliwość zmiany czułości myszki. Zwłaszcza to ostatnie jest niezwykle ważne, gdyż standardowo czułość ustawiona jest na tak niskim poziomie, że nie ma mowy o komfortowej zabawie.
Warto jeszcze wspomnieć o dwóch innych modyfikacjach:
Przypomnijmy, że Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 zadebiutowało 24 października, równocześnie na PC oraz konsolach PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox Series X, Xbox Series S i PlayStation 5.
Więcej:UZDoom już dostępny. Mod wyrósł na gruzach kultowego projektu po wielkiej awanturze w zespole
Data wydania: 24 października 2023
Gracze
OpenCritic
12

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.