Firma Capcom zaprezentowała rozgrywkę z Resident Evil Village. Ujawniono również Re:Verse, czyl moduł multiplayer gry.
Podczas streama Resident Evil Showcase firma Capcom nie tylko ogłosiła datę premiery Resident Evil Village, ale również pokazała obszerny gameplay i ujawniła sporo nowych informacji na temat mechanizmów rozgrywki. Potwierdziły się także wcześniejsze plotki o trybie multiplayer.
Podczas streama zaprezentowano obszerne fragmenty gameplaya z kampanii Resident Evil Village. Nikogo chyba nie zaskoczy, że całość mocno przypomina Resident Evil VII: Biohazard. Producent Pete Fabiano podkreślił jednak, że do sprawdzonej formuły wprowadzono sporo zmian i nowości, które mają zapewnić świeżość rozgrywki.
Gra zaoferuje perspektywę FPP i broń palną, ale rozgrywka będzie wolniejsza niż w typowych FPS-ach. W porównaniu z RE7 większy nacisk położony zostanie na akcje defensywne, jak np. blokowanie ciosów i wyprowadzenie kontrataków. Każdy typ wroga ma mieć unikalny styl walki, wymagający innego podejścia.
Powróci znany z Resident Evil 4 system zarządzania przedmiotami, w którym będziemy dysponowali walizką z ograniczoną pojemnością, co wymusi na nas odpowiednie układanie obiektów w celu zmaksymalizowania dostępnej przestrzeni w stylu opisywanym przez fanów jako „ekwipunkowy Tetris”. Te rozwiązania wzbogacone zostaną mechaniką craftingu.
Innym powracającym elementem z RE4 będzie handlarz (tutaj imieniem Duke), który pojawiać się będzie w różnych momentach kampanii z ofertą sprzedania nam uzbrojenia i ulepszeń. Ponadto rozszerzona zostanie mechanika destrukcji otoczenia, pozwalając niszczyć nie tylko skrzynie, ale również wiele innych obiektów.
Potwierdziły się doniesienia o trybie multiplayer. Tak jak w przypadku Resident Evil: Resistance dołączanego do zeszłorocznego Resident Evil 3, projekt jest odrębnym modułem wieloosobowym, zatytułowanym Resident Evil Re:Verse, którego nie będziemy mogli jednak kupić jako samodzielnej pozycji.
Projekt zaoferuje sieciowe potyczki typu deathmatch rozgrywane z perspektywy trzecioosobowej, w których na mapach będzie bawiło się maksymalnie sześciu graczy jednocześnie. Galeria postaci obejmie największe sławy marki, a każda z nich posiadać ma unikalne umiejętności.
Po mapach będą wałęsały się tradycyjne zombiaki sterowane przez sztuczną inteligencję. Zabici gracze sami przeobrażą się w żywe trupy, ale zachowają nad nimi kontrolę. Będą mogli zbierać specjalne kapsułki, które pozwolą przeobrażać umarlaka w potężniejsze formy.
Rozczarowujący jest fakt, że w przeciwieństwie do RE Village, Re:Verse nie będzie posiadało natywnej wersji next-genowej. Posiadacze PS5 i Xboksa Series X/S będą bawili się w wydania na odpowiednio PS4 i Xboksa One za pomocą wstecznej kompatybilności.
Pod koniec stycznia odbędą się zamknięte beta-testy. Zainteresowane osoby powinny dokonać rejestracji na oficjalnej stronie gry. W zabawie wezmą udział tylko gracze konsolowi.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
26

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.