Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 grudnia 2021, 18:28

Tencent współfinansuje darmową grę-usługę twórców Control i Alana Wake'a

Studio Remedy Entertainment nawiązało współpracę z firmą Tencent. Chiński gigant współfinansuje pierwszą, kooperacyjną grę-usługę twórców Control i Alana Wake'a.

Studio Remedy Entertainment nie narzeka na brak zajęcia. Po sukcesie Control deweloperzy pracują m.in. nad powrotem Alana Wake’a oraz kontynuacją CrossFire. W planach jest też darmowa gra kooperacyjna o kryptonimie Vanguard, którą współfinansuje chińska firma Tencent.

Jak czytamy w ogłoszeniu dla inwestorów na oficjalnej stronie studia, Tencent pokryje część kosztów produkcji gry, która trafi na konsole i pecety jako produkt z katalogu Remedy Entertainment. Wyjątkiem będzie rynek azjatycki, na którym Tencent wyda i zlokalizuje grę. Ponadto chiński gigant ufunduje mobilną wersję Vanguarda.

Na razie nie wiemy za wiele na temat Vanguarda, którego łatwo pomylić z ogłoszonym w tym roku Condorem – poboczną odsłoną serii Control w formie kooperacyjnej strzelanki. Jednakże o projekcie współfinansowanym przez Tencenta wspomniano znacznie wcześniej, bo już pod koniec 2018 roku, a więc jeszcze przed premierą oryginalnego wydania Control. Mimo to w nowym ogłoszeniu czytamy, że tytuł nadal jest na etapie testów koncepcji (ang. proof-of-concept). Najwyraźniej debiut gry to wciąż kwestia odległej przyszłości.

Niemniej tu i ówdzie Remedy Entertainment podało pojedyncze informacje. Vanguard będzie „przełomową” kooperacyjną grą-usługą udostępnianą w modelu free-to-play. Nie jest jasne, w czym będzie przejawiać się ta „przełomowość”, ale wywiad serwisu GamesIndustry.biz z Tero Virtalą rzuca nieco światła na tę kwestię.

Według prezesa Remedy jednym z największych wyzwań dla twórców gier kooperacyjnych jest problem z regularnym dostarczaniem zawartości. Nie da się bowiem, według Virtala, „cały czas polegać na ręcznym tworzeniu poziomów i misji, by były unikalne”, przynajmniej nie na dłuższą metę. Zespół Remedy ma nadzieję rozwiązać ten problem, by przenieść „sposób opowiadania historii poprzez świat i eksplorację” na grunt gry sieciowej.

Krótko mówiąc, studio marzy się tytuł przenoszący narrację rodem z Control lub Alana Wake’a na grunt kooperacyjnej rozgrywki PvE. Vanguard będzie przy tym dość kosztowną produkcją – jej budżet ma być na podobnym poziomie, co dotychczasowych tytułów AAA z katalogu Remedy Entertainment. Całość powstaje na silniku Unreal Engine.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej