Reklamy w grach - jak na nie reagujemy?

Reklama dźwignią handlu mawia stare przysłowie. I faktycznie, coś w tym jest. Reklamy różnego rodzaju produktów "atakują" nas już prawie zewsząd. Radio, telewizja, prasa, uliczne billboardy - nic więc dziwnego, że reklama prędzej czy później musiała zawitać do gier. Ale jak oddziałuje ona na graczy? Na to pytanie postarają się odpowiedzieć analitycy z firmy Nielsen.

Maciej Myrcha

Reklama dźwignią handlu mawia stare przysłowie. I faktycznie, coś w tym jest. Reklamy różnego rodzaju produktów "atakują" nas już prawie zewsząd. Radio, telewizja, prasa, uliczne billboardy - nic więc dziwnego, że reklama prędzej czy później musiała zawitać do gier. Ale jak oddziałuje ona na graczy? Na to pytanie postarają się odpowiedzieć analitycy z firmy Nielsen.

Firma Nielsen Entertainment podpisała umowę z jednym z większych wydawców gier komputerowych, Activision, na mocy której niedługo zostanie rozpoczęty test mający na celu odpowiedź na zadane w poprzednim akapicie pytanie: Jak gracze reagują na reklamy umieszczane w grach video? W teście "weźmie udział" Tony Hawk's Underground 2, w której zamieszczono kilka reklam różnych produktów, "wtapiając" je w świat gry. Analitycy będą badać jak długo i jak często gracze wchodzą w interakcje z takimi reklamami.

Pierwszą firmą, której produkty zostaną poddane testom będzie Chrysler - w Tony Hawk's Underground 2 umieszczono Jeepy sygnowane logo właśnie tej kompanii. Activision i Nielsen wybiorą reprezentatywną grupę graczy z przedziału wiekowego 13-35 lat i udostępnią im kopie gry ze specjalnym oprogramowaniem testowym, mierzącym częstość oraz długość korzystania z zamieszczonych w grze produktów reklamowych.

W testach weźmie udział jedynie PeCetowa wersja gry, rozmowy z wydawcami wersji konsolowych trwają.

Tony Hawk's Underground 2: World Destruction Tour

Tony Hawk's Underground 2: World Destruction Tour

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 4 października 2004

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

8.4

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Halo 2 - 1.5 miliona egzemplarzy w przedsprzedaży

Następny
Halo 2 - 1.5 miliona egzemplarzy w przedsprzedaży

Trzecia część Dominions w produkcji

Poprzedni
Trzecia część Dominions w produkcji

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl